15 rooms in 30 minutes.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu 15 rooms in 30 minutes.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

15 rooms in 30 minutes..

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

11 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Julie hebben maar geluk dat Do avonddiensten heeft en ik dus alleen zit. Ik heb niemand om tegen te praten en mijn verhaal van mijn stagedag echt aan kwijt te kunnen, dus ga ik het maar van me afschrijven. Vandaag heb ik het weer voor elkaar gekregen hoor, rond 3 uur had ik het halve housekeepingteam op mijn verdiepingen. Maar voordat ik dat vertel, schrijf ik eerst over mijn vrije dagje van gisteren.

Zoals jullie in mijn vorige blog hebben kunnen lezen heb ik gisteren ochtend eerst een beetje aan school gewerkt en wat dingen geregeld. Uiteindelijk ging ik om 11 uur de deur uit. Ik wilde de Paddington Trail gaan lopen, dus stapte ik uit bij Paddington. Heel slim van me om de plattegrond thuis te laten liggen. Dus toen maar via de app op mijn telefoon een deel van de Paddington Trail gelopen. Het zijn volgens mij 5 routes, en op die routes staan dat steeds verschillende Paddington standbeelden. Volgens mij is deze Trail er ter promotie van de film Paddington. Die film heb ik al gezien, nu de Trail nog. Ik heb nog maar 5 of 6 van de in totaal 50 Paddington's op de foto gezet. Ik heb er wel al meer gezien. Ik wil de komende weken de andere routes ook gaan lopen zodat ik er zoveel mogelijk op de foto kan zetten. Nadat ik een rondje rondom Paddington Station had gelopen ben ik richting de Harrods gegaan. Daar even de kerstetalages en de kerstversiering binnen bekeken, leuk om gezien te hebben. Maar dat was het ook! Het is de laatste dagen enorm druk in de stad. In alle winkels, op de grote stations, ik weet niet waar al die mensen vandaan komen, maar volgens mij komen ze allemaal kerstinkopen doen. Heel vervelend, ik hou er niet zo van. Van de Harrods ben ik met een blokje om terug naar de underground gelopen. Ik kwam langs de H&M en zag een heel leuk rokje in de etalage staan. Even naar binnen dus, en met rokje plus een blouseje weer de deur uit.
Daarna ben ik naar Oxford Street, Bond Street en Regent's Street gegaan. Ik wilde kerstcadeautjes kopen en ook iets voor mijn secret santa, wat we volgende week vrijdag spelen op stage. Helaas niks kunnen vinden. Dat kwam ook omdat ik het veel te druk vond. Vervolgens weer naar huis, maar eerst boodschappen gedaan. En bij de Poundland heb ik wat kerstversiering voor in huis gehaald. Dus de vlaggetjes van mijn verjaardag zijn eindelijk weg en nu heb ik een kerstslinger hangen en zitten er ijssterren op mijn raam geplakt. Daarna heb ik niet veel bijzonders meer gedaan. Pannenkoeken gebakken voor een heel leger en ik denk ruim een uur met het thuisfront zitten skypen.

En vandaag mocht ik weer naar stage. Eerlijk gezegd had ik er wel weer zin in, ook omdat ik weet dat het maar twee daagjes zijn voordat ik weer vrij ben. Aangekomen op stage kwam ik erachter dat het weer een behoorlijk drukke dag zou worden. We hadden redelijk veel departures, en alle waren arrival. Dus aanpoten om alle departures om 4 uur klaar te hebben. Tijdens mijn lunch werd ik gebeld door de head housekeeping. Er komt om 3 uur een groep en die moeten allemaal een king of queen room hebben. Helemaal super! De gehele zevende verdieping bestaat uit queen rooms. Dus alle departures op de zevende verdieping en mijn 8 king rooms op de zesde verdieping moesten om 3 uur klaar zijn. Nou, ik zal het maar eerlijk vertellen, dat is me niet gelukt. Om kwart voor 3 werd ik gebeld door de head housekeeping. Miloooouuu! Hij spreekt mijn naam echt op een aparte manier uit. Je hebt nog 15 kamers voor de groep op dirty staan. 'Ja, dat weet ik en het gaat me ook niet lukken om voor 3 uur alles op inspected te zetten'. En toen werden de hulpdiensten ingeschakeld. Ik had al 4, van de 5, van mijn eigen room attendants al op die kamers gezet. Van de andere verdiepingen kwam nog eens 7 room attendants. 11 room attendants voor 12 kamers die nog schoongemaakt moesten worden, een deel was gelukkig al in proces of bijna klaar. Gelukkig kwam er ook nog een andere supervisor mij helpen om al die kamers te inspecteren. Uiteindelijk hebben we het voor elkaar gekregen om in 30 minuten 15 kamers schoongemaakt en geïnspecteerd te hebben. Het was een gekkenhuis! De room attendants kwamen overal vandaan en rende door de gang voor linnen. Maar het is me gelukt, met een beetje veel hulp! Niet helemaal op tijd, maar ik heb er verder niets meer over gehoord, dus het zal wel goed zijn. Maar phoe! Wat was dat even stressen zeg! Daarna had ik nog 4 departures te checken voor andere gasten, die niet bij de groep hoorde. En verder een stuk of 25 stay overs. Uiteindelijk was ik om 5 uur klaar met checken en 9 minuten voor half 6 mochten we gaan. Maar… nog niet uitklokken, deze 9 minuten krijgen jullie cadeau, haha. Dus eerst omgekleed en daarna terug naar de office om uit te klokken.
Speciaal voor mama de underground naar huis gepakt om te checken wat voor haar het makkelijkste is als ze volgende week maandag naar huis moet. De (nacht)bus of de underground? Ze weet nu de tijden en kan het gaan uitzoeken. Toen ik thuis kwam lagen de kaartjes voor Nieuwjaar op de deurmat! Dus we kunnen sowieso gaan! Joehoeeee! Gegeten en daarna weer even aan school gewerkt. Ik denk dat ik zo maar naar bed ga, ik begin behoorlijk slaperig te worden en morgen wordt weer een gekkenhuis. We hebben rond de 170 departures. I like it!
Morgenavond wil ik weer aan school gaan werken. Maar ik zit eraan te denken om bij de Starbucks ofzo te gaan zitten. Ik heb hier geen tafel en eerlijk gezegd werkt dat niet heel prettig. Ik kijk wel even wat ik doe..

Welterusten allemaal en tot snel! Heel veel liefs uit Londen! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 22393

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: