Papa en Anouk in Londen. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Papa en Anouk in Londen. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Papa en Anouk in Londen.

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

15 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Ik kom net terug van Liverpool Street, daar heb ik papa en Anouk op de trein gezet naar het vliegveld. Afgelopen weekend zijn ze gezellig hier geweest. We hebben lekker de toerist uitgehangen, maar ons niet gehaast. Maar voordat ik vertel over het weekend, eerst over mijn stagedagje van vrijdag.

Vrijdag was weer een hectische dag! En toen ik eenmaal klaar was, was ik weer helemaal gesloopt! We hadden weer heel veel departures. Er was een groep in het hotel en die vertrokken op vrijdag. Ik dacht dat we de nacht van vrijdag op zaterdag niet helemaal volgeboekt waren. En dat klopte ook, we hadden een bezetting van 90%. Maar om een of andere reden moesten we van de head housekeeping alle departures voor 16.00 uur gecheckt hebben. Voor mij een onmogelijke opdracht aangezien bijna alle kamers departure waren. Rond 16.00 uur begon die mij te bellen, op een mega onvriendelijke manier. Waarom zijn die kamers nog niet geïnspecteerd? Tja, denk maar niet dat ik niks sta te doen hoor! Na half 5 hield ie op met bellen want toen was het tijd voor hem om naar huis te gaan… Uiteindelijk had ik om 17.00 uur alle departures gecheckt. Op eentje na, ik had 3 kamers out of service op mijn verdiepingen omdat die not covered waren. We hadden het voor elkaar gekregen dat er toch room attendants waren die deze kamers gingen poetsen. Maar toen had ik 2 kamers van een room move. En die lieve gasten, die eerst in de kamers verbleven, hadden natuurlijk alles gebruikt, geslapen, gedoucht, alles was weer vies. Ik had ze aan twee andere room attendants geven om opnieuw te laten poetsen. Helaas was een room attendant er vandoor gegaan zonder die kamer te poetsen en bleef ik zitten met een kamer die niet gecoverd was. Gelukkig was het niet zo'n probleem en hebben we die kamer op out of service gezet voor de nacht. Die poetsen we morgen wel, zei de avondsupervisor.

En zaterdag was ik alweer lekker vrij. Papa en Anouk zouden pas rond half 5 op Liverpool Street aankomen met de trein, dus ik had bijna de hele dag alleen. 's Ochtends ben ik langs Foxtons gegaan met wat vragen over de huur/deposit en het stopzetten van mijn/ons contract. Evy is nog steeds opzoek naar een nieuwe huisgenoot voor mij. Maar dat hoeft ze niet meer te doen. Ik heb de huur opgezegd voor eind januari en onze huurbaas wil er voor die ene maand geen andere huurster in. Eerlijk gezegd ben ik daar heel erg blij mee, maar ik denk dat die voor Evy weer een enorme domper is. Helaas konden ze me op het Foxtons kantoor niet helpen, en nu moet ik van de week bellen. Ik heb al een mailtje gestuurd, maar waarschijnlijk kan het alleen via de telefoon geregeld worden. Nadat ik terug kwam van mijn bezoekje aan Foxtons heb ik een poging gewaagd om aan school te werken. Ik moet een cultuuranalyse doen over de cultuur van het hotel, maar daar vind ik niet zoveel aan en dus lukte het alweer niet. Toen maar gaan opruimen en daarna was het al bijna half 5. Nog even m'n haar staan vlechten en daarna snel richting de underground. Ik had een beetje haast want ik was te laat vertrokken, ook omdat ze me te laat op de hoogte hadden gesteld dat ze geland waren. En in die haast pakte ik de verkeerde underground en ging ik totaal de verkeerde kant op. Excuse me! Papa en Anouk hebben uiteindelijk ongeveer 15 minuutjes moeten wachten voordat ik er was. Daarna zijn we samen weer naar mijn appartementje gereisd om de koffers af te leveren. Even langs de supermarkt om het ontbijt voor de komende twee dagen te halen en daarna zijn we richting Oxford Street vertrokken. Inmiddels was het al een uurtje of zeven en kregen we honger. Papa had thuis uitgezocht waar we Fish&Chips moesten eten. In een zijstraatje van Oxford Street scheen een goed restaurantje te zitten. En inderdaad, heerlijke Fish&Chips gegeten. Na het eten zijn we nog even naar Winter Wonderland geweest. Even overheen gelopen, het was echt ontzettend druk! En daarna weer richting huis om te gaan slapen.

En toen was het alweer zondag! We hadden nog niet echt plannen gemaakt en zaten tijdens het ontbijt een beetje te 'discussiëren' wat we wilde gaan doen. Ik wilde heel graag naar Royal Mews, en papa en Anouk leek dat ook heel leuk. Maar tot mijn grote schrik zijn die van eind november tot februari gesloten. NOOO! Dat vind ik echt niet leuk! Ik wil daar nog zo graag heen, maar het kwam er maar niet van. Uiteindelijk zijn we naar het London Transport Museum gegaan, bij Covent Garden. Voordat we daar naar binnen gingen nog bij Covent Garden rondgelopen en weer Ben's Cookies gehaald. In het museum ging je terug in de tijd over het openbaar vervoer in Londen. Van de oude paardentrams, de underground op stoom en de oude bussen naar hoe het nu allemaal is en een voorspelling van de toekomst. Ontzettend leuk om te zien/lezen allemaal! Terwijl we door het museum liepen bedacht papa zich opeens dat hij de papieren voor de Londen Eye vergeten was en we dus eerst terug naar huis moesten voordat we daar heen gingen. Vanuit het museum, langs de Pret. Want Anouk wilde daar graag wat eten, uiteindelijk heeft ze alleen een sapje op. En daarna via thuis, totaal de andere kant op, naar de Londen Eye. Ik, en Anouk trouwens ook, vonden het eigenlijk alle twee heel eng om erin te gaan. Maar wat was het gaaf zeg! Voordat we erin gingen kregen we nog een 4D filmpje te zien over de Eye en daarna was het zover. Met knikkende knietjes en een bonzend hart ging ik onze capsule in. Maar je merkte echt niet dat je zo hoog boven het water hing. Je geniet zo van het geweldige uitzicht dat het eigenlijk zo voorbij is. Het was ontzettend mooi! We gingen rond half 6 en toen was het al donker. Dus we hadden een prachtig uitzicht met lichtjes.
Bij de Londen Eye is ook een kerstmarkt, daar zijn we overheen gelopen en heb ik eindelijk gepofte kastanjes op. Papa had het er al over toen ik nog thuis was dat ze die veel verkopen hier rond de kerst, maar ik had ze nog steeds niet geprobeerd en nu was het zo ver. Niet heel bijzonder, maar wel lekker. Nadat we door de kerstmarkt heen waren nog een stukje doorgelopen langs de Thames. Ontzettend mooi om daar te lopen en te genieten van het uitzicht. En daarna pakte we de underground naar Chinatown om daar te gaan eten. Het restaurant dat papa gevonden had op het internet en wat een aanrader was hebben we niet kunnen vinden en dus zijn we uiteindelijk ergens anders terecht gekomen. Heerlijk gegeten hoor en een aparte ervaring zeg. Na het eten hebben we nog even rondgelopen bij Chinatown en Leicester Square. Maar helaas ging lopen voor mij niet meer zo lekker. Ik heb sinds gisterenavond ontzettend last van m'n knie en lies waardoor lopen heel erg pijn doet. Ik snap niet waar het vandaan komt, maar het is behoorlijk vervelend. Ik moet van mama vandaag rustig aan doen. En dat lijkt me ook het verstandigste aangezien ik morgen weer gewoon naar stage moet. Op een gegeven moment dan toch maar naar huis gegaan. Vanuit de underground hier, nog even langs de Starbucks om koffie te halen voor papa en daarna door naar huis. Thuis nog even gezeten, en mama op de hoogte gesteld van onze avonturen en daarna richting dromenland.

Vanochtend moesten we redelijk vroeg op. Papa wilde graag rond half 9 richting Liverpool Street vertrekken en daarvoor moesten we natuurlijk nog even eten e.d. Koffertjes weer gepakt, volgepropt met spullen van mij die alvast naar huis mogen. En daarna op naar de underground waar voor hen de terugreis naar Nederland alweer begon. Ik ging gezellig mee, heb vandaag toch vrij en ik vond het ook het leukste. Na een reis van ongeveer 45 minuten kwamen we aan op Liverpool Street. We waren er op een mooie tijd, 5 minuten later ging de volgende trein naar Stansted al. Dus afscheid genomen en daarna gingen ze door de poortjes richting de trein. Bah! Afscheid nemen vind ik echt niet leuk!
Ik heb daarna nog rondgelopen op Liverpool Street. Ik moet nog steeds een cadeautje kopen voor m'n secret santa, en dat wil ik graag bij de Body Shop doen. Een hele tijd heb ik gezocht, maar ik kon geen Body Shop vinden. Dus maar besloten om naar huis te gaan en van de week op St. Pancras Station te kijken, daar weet ik 'm zo te vinden. Nu zit ik al sinds half 11 thuis op de bank. Foto's van het weekend op mijn laptop gezet, en wat filmpjes gekeken. Zo meteen ga ik even lunchen en dan kijk ik wel wat ik vanmiddag ga doen. Do is ook vrij en we willen samen iets gaan doen, maar ik kan natuurlijk niet zoveel met dat been. We zien wel wat er op de planning komt te staan.

Morgen weer naar stage tot en met vrijdag, misschien tot en met zaterdag. In het concept rooster voor aankomende week sta ik zaterdag nog ingepland en dan zondag/maandag vrij. Maar ik wil zaterdag/zondag vrij want dan komen mama en Floor langs. Ik hoop zo dat het nog veranderd wordt. En anders moeten mama en Floor zich zaterdag zonder mij vermaken in de stad en sluit ik na het werk wel aan.
Vrijdagavond gaan we secret santa spelen op stage. Daarnaast MOET ik deze week echt even mijn laatste dagje regelen en verder kijken we wel weer hoe het allemaal gaat lopen. Het begint nu echt op te schieten, aankomend weekend komen mama en Floor dus, daarna zijn de feestdagen en na de feestdagen zitten we alweer in januari en kom ik eindelijk bijna naar huis. Het wordt tijd! Ik heb het ontzettend naar m'n zin hier, maar nu begin ik toch wel weer te verlangen naar thuis. Doordeweeks mijn leven in Maastricht en in het weekend lekker thuis bij papa en mama en werken met m'n lieve pannenkoeken vriendjes en vriendinnetjes. Ik kijk uit naar eind januari, maar tot die tijd GENIETEN!

Tot snel allemaal! Heel veel liefs uit Londen! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 22427

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: