Up and Down - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Up and Down - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Up and Down

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

22 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Mijn gevoel gaat up and down. Het ene moment geniet ik hier zo dat ik er tegen op zie om aan het eind van volgende maand weer naar huis te moeten. En het andere moment kijk ik er zo naar uit om weer naar huis te mogen. Het is zo dubbel en vooral de laatste dagen..

Maandag heb ik de hele dag thuis gezeten omdat ik mijn been rust wilde geven. Ik was eigenlijk behoorlijk lui, heb op de bank gelegen en films/series gekeken. Aan het eind van de middag kwam Do naar mij toe. Zij had 's middags kerstlunch gehad op stage en was behoorlijk aangeschoten.. Ze liep te stuiteren en te springen. We hadden beiden geen zin om te koken en zin in een ongezonde maaltijd. Dus Do heeft mij meegesleept naar de McDonalds. Oke, het was wel weer een keertje lekker, maar ik zal er niet vaker heen gaan.

Dinsdag mocht ik weer naar stage. Gelukkig had ik niet meer zo'n last van mijn been. Ik voelde 'm nog wel, maar het deed niet echt pijn meer. Het was ook niet zo heel druk en heb dus lekker rustig aan gedaan. 's Ochtends kreeg ik te horen dat ik niet voor pauze naar de kantine mocht gaan. Dat vond ik een beetje raar, mag ik soms geen pauze houden? Nu bleek dat we rond half 12 kerstlunch hadden. De kerstlunch was wel lekker, maar ik ben er niet heel lang geweest. Ik moest terug aan het werk want ik had enkele Q-rooms. Dus snel even wat gegeten en toen terug. Dinsdag was verder niet zo'n bijzondere dag. Ik was op tijd klaar en 's avonds hebben Do en ik gezellig samen gegeten en daarna film gekeken.

Woensdag weer een dagje stage en weer geen bijzondere dag. Stage is niet echt spectaculair meer. Het is elke dag een beetje hetzelfde. Ik heb het nog wel naar m'n zin hoor. Heb het gezellig met de andere supervisors en de room attendants, maar het werk wat gedaan moet worden is niet echt leuk. Na stage ben ik op het station bij het hotel opzoek gegaan naar een cadeautje voor mijn secret santa, maar ik kon niks vinden. Toen maar door naar Paddington station, maar daar zitten niet eens de goede winkels. Ondertussen had ik contact met Do en we besloten om dan maar even samen naar Bayswater te lopen. En daar vond ik dan eindelijk mijn secret santa cadeautje. Niet echt heel spectaculair, gewoon zo'n pakket met toiletspullen.
Zelf kreeg ik ook een cadeautje. Ik kreeg te horen dat ik een kerstpakket krijg van de PKB. Gelijk heb ik aan Evelien gevraagd of ze 'm veilig wil stellen, anders weet ik niet of die er in januari nog staat. Inmiddels heeft ze 'm meer naar huis genomen en weet ik ook al wat erin zit..

Van donderdag weet ik eigenlijk niet meer zoveel. Het was een dood normale stage dag waar niet veel bijzonders is gebeurd. En 's avonds was het gewoon weer gezellig met Do, samen eten en daarna film kijken. Do wilde eigenlijk donderdagavond naar de Dutch pub gaan om bitterballen te eten, maar daar had ik niet zo'n zin in. Ook moest ik nog een feedbackverslag afmaken en doorsturen. Dus hebben we maar gewoon thuis gegeten, nu is het plan om deze week naar de Dutch pub te gaan. Maar we zullen zien of het deze week eindelijk gaat lukken want we zitten natuurlijk met de kerstdagen.

Vrijdag was een redelijk drukke dag op stage en 's avonds hadden we natuurlijk secret santa. Het begon om 5 uur in een van de hotelkamers, maar ik was om 5 uur nog lang niet klaar. Toen ben ik dus als speedy gonzales de laatste kamers gaan checken. Uiteindelijk was ik rond kwart voor 6 klaar. Overdracht gedaan naar de avondsupervisor, omgekleed en toen door naar de secret santa party. In drie kwartier tijd hadden ze al behoorlijk wat gedronken en waren er al heel wat behoorlijk aangeschoten. Het was ontzettend gezellig! Rond een uurtje of half 8 gingen de meeste mensen alweer naar huis. Maar de 'harde kern' bleef over. Samen met een andere supervisor, 3 porters en de head housekeeping zijn we nog even naar de pub geweest. Maar na 1 biertje was het genoeg voor iedereen en werd het tijd dat ze naar huis gingen. Ze konden nog nauwelijks op hun benen staan.. Gelukkig waren de meesten van hen de volgende dag vrij. Rond half 10 was ik weer thuis. Onderweg naar huis zat ik me te bedenken dat het toch wel moeilijk is om al die lieve en gezellige mensen over een maand achter me te laten en terug te keren naar Nederland. Een leven van 5 maanden stopt dan volledig, en de kans dat je erin terugkeert is heel klein. Zo ontzettend jammer, want ik heb het zo naar m'n zin met hen. Maar toen kwam ik thuis en had ik kerstkaartjes van het thuisfront, en kreeg ik weer ontzettend het gevoel dat het tijd wordt om naar huis te gaan. Het gaat de laatste tijd echt up and down. Het ene moment wil ik zo graag naar huis, maar het andere moment blijf ik liever hier omdat ik niet weer afscheid wil nemen. Het is zo lastig en raar eigenlijk.

Zaterdag kwamen mama en Floor naar Londen toe. Helaas moest ik gewoon werken, want ruilen ging niet en vrij krijgen al helemaal niet. Ze vlogen al vroeg en rond half 10 zouden ze in het hotel de sleutel van mijn appartement komen ophalen. Zaterdag was het gelukkig niet zo druk, tenminste dat dacht ik 's ochtends. Ik was vroeg op stage omdat ik de overground had gepakt. Om 9 uur had ik mijn lijst al af en zat gezellig met de andere supervisors te kletsen. Rond half 10 belde mama me op dat ze in het hotel waren en of ik de sleutel wilde komen brengen. Dus even snel naar beneden, sleutel afgegeven en toen weer naar boven. Daarna voor de laatste keer het systeem gecheckt en toen de vloer op. Ik had 's ochtends behoorlijk wat kamers al op geïnspecteerd staan van gisteren, dus ik dacht dat het wel een easy day zou worden, maar dat viel een beetje tegen. Ik werd overladen met Q-rooms. In totaal heb ik er weer 22 gehad. Op het hoogte punt had ik er 10 in een keer. Nou, het was stressen, rennen en managen van de girls. Maar het is me gelukt! OK, gasten moesten misschien iets langer wachten maar daar kan ik verder ook niet heel veel aan doen. Door al die Q-rooms had ik rond 4 uur al bijna alle departures gecheckt. Daarna nog even de stayovers en toen was ik netjes op tijd klaar. Mama gebeld waar ze uithingen en die kant opgegaan. Ze waren langs de Thames aan het lopen en we spraken dus af bij een undergroundstation daar in de buurt. Vanuit daar zijn we naar de Tower Bridge gegaan. Dan had Floor in een dag bijna alle populair toeristische trekpleisters gezien. Want overdag waren ze al naar Covent Garden, Buckingham Palace, Londen Eye en de Big Ben geweest. Bij de Tower Bridge hebben we langs de Thames bij een Italiaans restaurant gegeten en daarna zijn we naar huis gegaan. Ik was moe van een stressvolle stagedag en mama en Floor van het vroege opstaan voor de reis.
Zondag eerst een beetje uitgeslapen en daarna weer op stap gegaan. Eerst langs de Poundland om een vacuümzak te halen. Mama heeft het dekbed wat ik hier heb moeten kopen voor de slaapbank mee naar huis kunnen nemen, dus ik heb weer meer ruimte in mijn koffer voor de terugreis. Daarna met de underground naar Warwick Avenue, vanwaar we een heel eind langs Little Venice gelopen hebben. Uiteindelijk doorgelopen naar Primrose Hill en vanuit daar naar Camden. Zo! Mama en Floor hebben meer gezien van Londen dan de standaard toerist. Vanaf Camden naar Piccadilly gegaan. Daar rondgelopen, langs M&M-world gegaan en toen via Regent's Street naar Oxford Street. Vanaf Oxford Street, waar het enorm druk was en we wat winkels in geweest zijn, naar Winter Wonderland. Ook daar was het enorm druk. Ze stonden gewoon in de rij om naar binnen te mogen, terwijl je helemaal geen toegang hoeft te betalen. Om Winter Wonderland heen gelopen om te kijken of de andere ingang rustiger was, maar nee, ook daar stonden ze in de rij. Toen maar besloten om naar Chinatown te gaan en daar te eten. Na het eten weer naar huis en de koffers ingepakt. Nog even een filmpje gekeken en toen naar dromenland. Mama en Floor moesten rond half 4 vertrekken om op tijd in het vliegtuig te zitten. Ik ben niet zo gek geweest om mee te reizen. Met mijn slaapkop heb ik ze uitgezwaaid en toen ben ik weer m'n bedje ingekropen. Inmiddels zijn zij al thuis en lig ik nog steeds in bed, oeps! Ik werd rond kwart voor 11 pas weer wakker, maar ik ben nog niet m'n bed uitgekomen. Ik heb vanuit m'n bed wat dingen zitten regelen. Nu schrijf ik deze blog en daarna ga ik m'n bed maar eens uitkomen. Boodschappen doen, waarschijnlijk ook al mijn kerstmenu, opruimen en daarna zal Do wel weer klaar zijn op stage en zien we wel weer wat het plan wordt.

Morgen en woensdag moet ik stage lopen en daarna ben ik twee dagen vrij omdat het kerstmis is. Ik wilde heel graag werken met kerst, maar het rooster voor de supervisors was al gemaakt in september en ik had dus geen keuze meer. Nu ben ik dus vrij met kerst en moet ik werken met Nieuwjaar. Het word een eenzame kerst.. Maar ik heb besloten om maar aan m'n eindverslag voor school te gaan werken. Ik kan de deur niet uit want er rijd geen openbaar vervoer en wat moet ik anders de hele dag. Daarnaast ga ik lekker eten en waarschijnlijk wat films/series kijken. Vrijdag is het tweede kerstdag, hier Boxing Day, de grote uitverkoop begint en het openbaar vervoer rijdt weer. Dus ik ga eens kijken wat er te scoren valt met grote kortingen. Daarna weer aan de slag op stage, Nieuwjaar vieren en dan zijn de laatste weken begonnen..

Hele fijne kerstdagen allemaal! Geniet ervan! Tot snel! Heel veel liefs uit Londen! xxx

  • 22 December 2014 - 16:48

    Mama:

    Lieve schat,

    Afscheid nemen is niet jouw ding. Maar als je gevoelens zo op en neer gaan is dit wel een duidelijk teken dat je het naar je zin hebt daar in Londen. Maar dat merk ik ook iedere keer dat ik er ben. En dan te bedenken dat je het zo moeilijk vond om te gaan.
    Maak er nog een mooie tijd van en neem de laatste dagen bewust afscheid van collega's, de stad en je huisje. Geniet nog volop samen met Do. Daarna wachten wij op je op het vliegveld.
    Nog heel veel plezier.

    Liefs,

    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 22427

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: