Tower of London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Tower of London - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Tower of London

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

10 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve Allemaal,

Hier weer een berichtje uit het steeds kouder wordende Londen. Volgens mij vriest het nog niet, maar het voelt wel mega koud. Er staat een behoorlijk frisse wind. Dus voor iedereen die binnenkort naar Londen komt, neem warme kleren mee! En handschoenen..

Vrijdag was een behoorlijk drukke dag op stage. We hadden heel veel departures en het was behoorlijk aanpoten. Gelukkig liep het wel lekker. Het was eigenlijk niet zo'n bijzondere dag. De laatste paar dagen begint stage me toch behoorlijk te vervelen. Er zit totaal geen uitdaging meer in en het is iedere keer maar hetzelfde. Ik wil graag nieuwe dingen leren/zien, maar of ik daar de kans voor krijg? Ik hoop morgen een gesprek met Julia te hebben om te kijken of ik nog meer zou mogen voor de laatste paar weken.
's Avonds ben ik met Do en haar moeder pannenkoeken gaan eten, net zoals we gedaan hebben met mijn mama. Do's moeder wilde mij ook graag leren kennen. Ik vind het eerlijk gezegd niet zo gek. Je dochter gaat zoveel om met iemand in een verre stad, dan wil je toch wel weten wie dat is. Het was een gezellige avond.

En zaterdag mocht ik weer naar stage. Zaterdag was totaal niet mijn dag, ik weet niet hoe het kwam. Ik zat niet zo lekker in mijn vel en kreeg een beetje last van mijn heimwee. Daarnaast waren ze op stage ook niet echt gezellig. Tijdens de pauze zaten ze allemaal in hun eigen taaltje te praten. De meeste komen uit Oostblok landen en spreken onderling, ik denk, Russisch. Nou, daar kan ik dus echt helemaal niks van maken. Gezellig lunchen was het dus niet.. Daarnaast liep het ook totaal niet. Ik had allemaal andere room attendants dan normaal. 'Mijn' vaste team was allemaal vrij en dus moest ik het doen met allemaal nieuwe room attendants en een kletskous. Ik moest ze enorm achter de vodden aanzitten. Regelmatig heb ik ze moeten terugsturen omdat dingen gewoon zo slecht waren. Heel vermoeiend! Daarnaast had ik ook nog eens een nieuwe porter. Nou, die was ook niet echt goed. 's Ochtends ging het nog wel, maar 's middags ging die van alles vergeten en weet ik het allemaal. Ook ging die nog eens ruziemaken met een room attendant. Ik stond echt even te kijken wat gebeurd hier nou?! Maar dat ruziemaken deden ze natuurlijk in hun eigen taal en kon ik er niet veel van verstaan. En daarna zeggen: 'Ja, maar zij zei dat' en 'Hij zei dat', sorry daar kan ik niet over oordelen want ik verstond er niets van! Uiteindelijk heb ik een room attendant, die nog steeds aan het poetsen was, om 18.00 uur overgedragen aan de avondsupervisor. Ik was er helemaal klaar mee en wilde naar huis. Thuis heb ik gegeten en daarna ben ik vrij snel naar dromenland gegaan, ik was gesloopt!

Zondag was opnieuw een dag vol met departures. Gelukkig was het grootste deel van 'mijn' team weer terug op het werk en had ik een zelfchecker op mijn verdiepingen. Zelfcheckers maken de kamers zelf helemaal af voor de gasten en hoeven niet gecontroleerd te worden door een supervisor. Daarnaast ook weer heel veel Q-rooms gehad. Maar met 'mijn' team weet ik wat ik eraan heb en dat ik ze kan vertrouwen in het schoonmaken van de kamers. Dus de zondag verliep veel beter dan de zaterdag. Zondag was een lange dag, kamers waren laat vacant waardoor iedereen langer door moest. Uiteindelijk was ik rond kwart over 7 eindelijk klaar, en weer gesloopt.. Do's moeder was al weer onderweg naar huis en ik had gehoopt dat ik weer een avondje gezellig met Do kon hebben. Maar helaas, doordat whatsapp niet meehielp kwam Do er pas rond 8 uur achter dat ik klaar was. Inmiddels hadden we beiden al gegeten en geen zin meer om naar elkaar toe te reizen. Dus weer een avondje alleen, dus maar weer vroeg naar dromenland gegaan.

En toen was het alweer maandag.. 's Ochtends kreeg ik eerst het leuke nieuws dat ik toegelaten ben tot Engels als verdiepingstaal. Daarvoor moesten we een essay schrijven om te laten zien of we op het instapniveau zitten. En blijkbaar heb ik dat want ik ben toegelaten. Heel gaaf, maar het word wel weer een enorme uitdaging en heel hard werken. Maar ik heb er zin in! Maandag was wel een OK dagje op stage. Het was niet zo heel druk. 's Ochtends was er even wat stress omdat de eigenaren van het hotel op bezoek kwamen. Maar dat was eigenlijk vrij snel weer weg. Ik had al heel wat geïnspecteerde kamers, omdat we die nacht ervoor niet vol zaten. Daarnaast waren de andere kamers vooral stayovers en had ik dus maar 21 departures om te checken. 'Mijn' team was ook weer compleet en dus liep het lekker. Lekker staan kletsen met de room attendants in de kamers, in de office met de supervisors zitten flauwekullen. De dag vloog eigenlijk wel lekker voorbij. 's Avonds eindelijk weer gezellig met Do gegeten. We hebben bij Do de hele avond op bed gehangen en liggen kletsen. We waren alle twee behoorlijk moe, ofja lui.

En dinsdag was ik, en Do trouwens ook, weer vrij. We hadden allemaal plannen gemaakt wat we wilde gaan doen, maar uiteindelijk is daar niet heel veel van terecht gekomen. Eerst wilde we uitslapen. Nou, dat heb ik gedaan. Tot een uurtje of 10 in m'n bedje gelegen. Daarna langzaam aan opgestaan e.d. en toen rond half 12 richting Do vertrokken. We hadden afgesproken op Paddington station. Ik stond op de roltrap omhoog toen Do op de roltrap naar beneden stond. Ik me maar meteen weer omgedraaid en zonder na te denken stapte we in de Bakerloo line. Tja, maar waar gaan we als eerste heen? Royal Mews, Tower of London, Oxford Street of Covent Garden? We wilde eerst naar de musea gaan omdat we daarvoor samen vrij hadden gevraagd. Ooo, maar dan zitten we niet echt in de juiste underground. Dus toen met een behoorlijke omweg naar de Tower of Londen gegaan. Daar hebben we eerst een rondleiding gehad van ruim een uur. En daarna hebben we er nog zelf rondgelopen. Ontzettend leuk om te zien. We gingen er eigenlijk heen voor de tentoonstelling van de kroonjuwelen, maar die viel helaas een beetje tegen. Het was niet zoveel en we mochten ook geen foto's maken. Op een gegeven moment kregen we het zo koud dat we maar gegaan zijn. Bij Pret, die er tegenover zit, lekker soep gegeten. Inmiddels was het al half 5. We hebben ruim 3,5 uur rondgelopen in de Tower of Londen! Wow! Royal Mews ging het niet meer worden. Daarnaast is Do daar ook al 2 of 3 keer geweest. Dus dat ga ik nu maar een keertje alleen doen op een vrije dag. We zijn richting Oxford Street gegaan. We wilde even bij de Primark naar binnen. Ik moest een nieuwe panty hebben en Do was opzoek naar een zandkleurige legging. Het hele weekend heeft ze met haar moeder vooral gewinkeld en kon ze het niet vinden. Nu, we waren nog geen 5 minuten binnen, vond ze een zandkleurige legging. Ik heb een nieuwe tas gekocht. Ik vond hem heel gaaf, maar twijfelde een beetje. Dus maar even via de app advies gevraagd aan mama, Anouk en Floor. Het advies was: DOEN! Tja, dus nu ben ik de gelukkige eigenaar van alweer een tas.
's Avonds hebben we ons verwend met wraps en nachos en hebben we een kerstfilm zitten kijken.

Vandaag ben ik al sinds 8 uur wakker, maar nog niet mijn bed uitgekomen. Ik heb al wel heel wat gedaan. M'n laatste trendblogs voor school online gezet, mailtjes verstuurd en wat andere dingen uitgezocht. Zodra ik deze blog online heb gezet ga ik de wasmachine aanzetten, afwassen en me klaarmaken voor mijn toeristische avontuur van vandaag. Ik wil de Paddington Trail gaan lopen. Daarnaast wil ik langs de Harrods om de kerstetalages te bekijken en verder nog wat andere winkeltjes af. Mocht ik nog tijd over hebben dan ga ik misschien nog wel naar Royal Mews. Ik kijk wel hoe het loopt. In ieder geval ga ik niet thuis zitten.
Vanavond moet ik alweer pannenkoeken bakken want ik heb melk die echt op moet. Do heeft helaas vandaag en morgen sowieso avonddienst dus die zie ik voorlopig niet. Natuurlijk houden we contact via de app. Maar stiekem hopen we beide dat die avonddiensten weer snel voorbij zijn.
Morgen en vrijdag moet ik weer stage lopen en daarna ben ik alweer 3 dagen vrij. Dan komen papa en Anouk langs. Ze willen weer behoorlijk veel doen. We gaan sowieso in de Londen Eye en verder moeten we de planning nog maken. Daarna weer 4 daagjes werken en dan hopelijk weer het weekend vrij omdat mama en Floor komen. En daarna staan de feestdagen voor de deur. Ik wil heel graag weten wanneer ik dan moet werken. Helaas ben ik met kerst vrij en moet ik met nieuwjaar werken. Maar hoe en wat weet ik eigenlijk niet. Morgen dus ook maar even informeren.

Tot snel allemaal! Heel veel liefs uit Londen! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 22423

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: