Wicked! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Wicked! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Wicked!

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

04 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Weer een berichtje uit Londen. De moeder van Do is vandaag aangekomen in Londen voor het weekend en dus zit ik vanavond alleen. Niet zo erg voor een avondje hoor. Ik heb bij thuiskomst eerst gegeten, daarna aan school gewerkt en nu ga ik jullie weer even op de hoogte stellen van mijn spannende leven in Londen. Nouja, zo spannend is het nou ook weer niet.

Zoals ik in mijn vorige blog schreef was ik dinsdag vrij en heb ik eigenlijk de hele dag niet veel uitgevoerd. Ik heb eerst mijn verslag voor school afgemaakt en ingeleverd en daarna maar een beetje met m'n laptop op schoot gezeten.. Rond kwart over 3 kreeg ik het bericht van Do dat ze klaar was met werken. Toen ben ik vrijwel meteen richting de underground gegaan. Eerst nog even langs de EE-shop om m'n telefoon te top uppen. Do en ik hadden op Paddington Station afgesproken om vanuit daar richting Victoria te gaan. Het theater waar Wicked speelt is namelijk naast Victoria Station. Aangekomen bij het Apollo Theater stapte we af op the Box Office. Er waren nog kaartjes voor vanavond over. Even laten weten dat we studenten waren en nadat ze onze collegekaart goed gekeurd had vertelde ze ons dat ze tickets van 65 pond aan studenten verkochten voor 29,50 pond. WOW! Dat is nog eens een flinke korting. We konden kiezen of we beneden of op het balkon wilde zitten. Onze keus viel op de plaatsen op het balkon. Zo blij als twee kleine kinderen verlieten we het theatergebouw weer. Wat een idioot grote korting hadden we gekregen, we hadden tickets voor super goede plekken! We waren door het dolle heen. We gaan naar Wicked!! Iets wat we al vanaf het begin roepen ging dan eindelijk gebeuren. Omdat het inmiddels al bijna half 6 was besloten we om niet op en neer te reizen om te eten en zijn we maar sushi gaan eten op Victoria station. De voorstelling begon om half 8, dus moesten we 2 uur lang bij het sushi-restaurant zitten. Volgens mij waren ze niet zo blij met ons. Do en ik hadden alle twee niet echt heel veel honger, dus voor die twee uur dat we d'r gezeten hebben, hebben we maar weinig gegeten. Rond 7 uur dan maar eindelijk weer naar het theater vertrokken. Heel even moesten we wachten en daarna mochten we onze plaatsen opzoeken. We zaten perfect! We konden het hele podium zien en hoefde niet omhoog te kijken. Geweldige plaatsen, midden voor het podium en dat voor die prijs!?
De voorstelling was geweldig! Ontzettend mooi en wat konden die mensen goed zingen. Het was goed te volgen. Wie had dat ooit gedacht dat ik met gemak een Engelse musical kon volgen, en vorige week ook al de film. We hebben genoten en zijn nu alweer plannen aan het maken voor een volgend musical bezoek. Nadat de voorstelling afgelopen was zijn we gelijk naar huis gegaan. Do moest de volgende dag weer om 6.00 uur stage lopen. Maar ik kon lekker uitslapen want had de volgende dag weer vrij.

Woensdag heb ik eerst tot half 10 in mijn bed gelegen. Daarna rustig wakker geworden en een beetje opgeruimd. Ook heb ik mijn pantalon maar even zitten maken. Helaas heb ik geen uniform van het hotel, en waarschijnlijk krijg ik die ook niet meer, dus ik draag mijn eigen TDV. Aan de ene kant vind ik het niet zo erg, want het supervisor-uniform van het hotel is echt lelijk. Maar aan de andere kant ben ik nu wel mijn eigen TDV naar de … aan het brengen. Tijdens het controleren zit ik geregeld op mijn knieën en dat is nu te zien. Daarnaast begint m'n colbertje ook smoezelig te worden, maar die kan alleen gewassen worden door de stomerij en dat gaat natuurlijk niet als je niet veel dagen achter elkaar vrij bent. 's Middags ben ik richting Hampstead Heath vertrokken. Ik had op het internet gevonden dat dat een mooi park was om doorheen te wandelen en daarnaast is daar ook Parliament Hill. Vanaf daar zou je een mooi uitzicht hebben over de stad. Na ruim 45 minuten in de overground gezeten te hebben kwam ik aan bij Hampstead Heath. Inderdaad een mooi park, en deels bos, om doorheen te wandelen. Al gauw kwam ik op Parliament Hill aan en kon ik genieten van het mooie uitzicht. Niet te lang stil gestaan want daar kreeg ik het koud van. Ik heb ruim 2 uur door het park/bos gewandeld. Helaas had mijn camera weer kuren en heb ik niet veel foto's kunnen maken. Uiteindelijk kwam ik uit bij Kenwood House. Een paleis van een of andere persoon in Engeland, eerlijk gezegd weet ik het niet. Ik wilde daar in het Grand Café even thee gaan drinken om op te warmen, maar ik kon allen maar buiten zitten want binnen zat het vol. Tja, dan heeft dat opwarmen toch ook niet veel zin, dus ben ik maar doorgelopen. Inmiddels had ik behoorlijke moddervoetjes en het grootste deel van het park/bos gezien, dus verliet ik het terrein. Ik heb nog ruim 30 minuten door die wijk daar gelopen. Volgens mij wonen daar heel wat Engelsen met centjes. Zoo! Wat stonden daar mooie huizen. Het was even zoeken naar een underground station, maar toen ik er eentje had gevonden begon mijn reisje terug naar Kilburn. Thuis even m'n camera neergelegd en boodschappen gedaan. Ik had nog steeds niks van Do gehoord en dus ging ik maar cupcakes bakken. Ik had net het beslag gemixt toen Do liet weten dat ze klaar was. Toen mijn cupcakes klaar waren richting Do vertrokken. Daar de hele avond op bed gelegen en zitten, nouja eigenlijk liggen, kletsen, sudoku's zitten/liggen puzzelen en eigenlijk niet veel meer bijzonders gedaan.

En vandaag mocht ik weer naar stage. Eerlijk gezegd had ik er niet zoveel zin in. Het werk begint me een beetje te vervelen, het is iedere dag hetzelfde en er zit niet heel veel uitdaging meer in. Vandaag was ook nog eens een heel rustig dagje. Ik had maar 15 departures te controleren, de rest was allemaal stay over. Ik heb lekker rustig aan gedaan en nog was ik ruim op tijd klaar. Nog even op kantoor zitten wachten tot het half 6 was en toen uitgeklokt en richting huis vertrokken. En nu zit ik al de hele avond alleen. Niet zo erg om een keer alleen te zijn. Kan ik weer even mooi aan school werken en op tijd naar bed. Ik merk nu meer en meer hoe slopend het is om hier te zijn. Je bent of op stage in de weer en als ik vrij heb kan ik ook niet stil zitten. Ontdekken dat wil Milou, nu ben ik er en kan het. Niet thuis zitten of uitslapen, het gaat gewoon niet. We geven hier niet toe aan onze vermoeidheid. Do en ik voorspellen dat we als we thuis in Nederland zijn pas gaan merken hoe moe we werkelijk zijn. Maar ach, nu nog niet aan toegeven en vooral leuke dingen blijven doen en GENIETEN!

Morgen wordt waarschijnlijk wel een drukke dag op stage. Er is momenteel een grote groep in het hotel en die willen morgen allemaal uitchecken. Het weekend schijnt ook weer hectisch te worden en maandag komen de eigenaren van het hotel langs. Tenminste als ik het goed gehoord heb. Dus het zal maandag wel weer stressvol zijn. Daarnaast hebben we zondag een kerstlunch voor het personeel in het hotel. Ja, nu al?! Morgen is het plan om met collega's naar Winter Wonderland te gaan. Druk, druk, druk, dus weer. Dinsdag en woensdag ben ik weer vrij. Dinsdag heeft Do ook vrij. We willen dan naar Royal Mews gaan en naar de kroonjuwelen in de Tower of London. Voor de rest hebben we nog niet zoveel plannen. Oo, jawel! Maandag gaan we waarschijnlijk bitterballen eten. Woensdag ben ik alleen vrij, maar moet ik nog even uitzoeken wat ik wil gaan doen. Daarna weer 2 dagjes werken, en als het goed is ben ik daarna weer 3 dagen vrij en komen papa en Anouk langs. En het weekend daarop komen mama en Floor. En dan zitten we alweer met de feestdagen. Die vliegen waarschijnlijk voorbij, ik hoop het wel. En daarna zitten we alweer in januari, onze laatste maand hier. Iets waar we naar uitkijken, maar ook wel een beetje tegenop zien. We beginnen thuis nu toch wel echt te missen. Maar daarnaast hebben we het nog steeds ontzettend naar onze zin hier. Het is een beetje dubbel. De plannen zijn om 23 januari onze laatste stagedag te laten zijn. Daarna nog 5 dagen genieten en de laatste dingen doen en dan vliegen we de 28ste weer naar Nederland. Er is nog niks geboekt en d'r staat ook nog niks vast. Maar voorlopig is dat ons plan..

Lieve allemaal, ik ga weer even aan school werken. Of misschien ook niet. Tot snel allemaal! Fijne Sinterklaaravond morgen! Sturen jullie hem ook even naar Londen?! Morgen is er namelijk ook een klein feestje hier, ik werk dan namelijk precies 3 maanden in het hotel, haha.
Liefs uit Londen! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 22427

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: