Stagebegeleider, verhuizing Evy en weekend met Do - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Stagebegeleider, verhuizing Evy en weekend met Do - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Stagebegeleider, verhuizing Evy en weekend met Do

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

03 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Daar is weer een berichtje uit Londen! Er is weer een week voorbij gevlogen. Hoogte- en dieptepuntjes meegemaakt. Ofja, dit klinkt wel heel erg. Leuke en minder leuke dagen gehad.

Vorige week kwam dus mijn begeleider van school langs. De dag dat hij kwam had ik de hele dag vrij. Voordat ik naar het hotel moest voor mijn gesprek heb ik aan school zitten werken. Daarnaast heb ik wat dingen geregeld die op mijn To Do-lijstje stonden. Om half 5 had ik mijn gesprek pas, maar ik keek er naar uit want was ontzettend benieuwd wat mijn begeleider van school allemaal te zeggen had. Hij was tevreden en zag dat ik me op mijn plekje voel hier. Hij had van te voren al met de assistent van de head housekeeping gesproken en die waren ook meer dan tevreden. Ik heb wat doelen gekregen waar ik aan moet werken zodat ik nog meer uit mijn stage kan halen.
Na mijn gesprek ben ik meteen doorgegaan naar Dominique en hebben we gezellig samen gegeten. We hadden echt overheerlijke wraps gemaakt, met heel veel kaas. Ze waren echt heerlijk! h

Van woensdag tot vrijdag heb ik weer als supervisor gewerkt. Het waren niet heel bijzondere dagen. Afgelopen week was het behoorlijk druk in het hotel en in de stad. Dat kwam omdat de scholen in Engeland vakantie hadden en iedereen er dus opuit ging. Na vrijdag was ik dus ook behoorlijk gesloopt. Supervisor zijn is niet zo vermoeiend als kamers poetsen. Je loopt de hele dag een beetje op en neer en controleert of de kamers goed gepoetst zijn. Eerlijk gezegd vind ik het niet heel spannend om te doen. Maar ik heb er een uitdaging in gevonden! Ik vind het namelijk heel moeilijk om room attendants terug te sturen. Ik denk al gauw 'dat doe ik zelf wel even', maar dat is dus niet de bedoeling. Ik ben er voor de controle, de presentatie en de puntjes op de i. Ik hoef niet meer op m'n knieën de kamer rond te gaan om de plintjes te poetsen. Ik vind het ontzettend moeilijk om dat soort kleine, stomme dingen niet zelf te doen maar de room attendant ervoor terug te sturen. Dus daar moet ik me de komende tijd in ontwikkelen. Ook moet ik de meiden beter managen in hun time management. Ik had daar nooit moeite mee en voor mij is het zo vanzelfsprekend om eerst de departures te doen die arrivals zijn, daarna de stay overs en dan de andere departures. Maar de meeste nieuwe meiden snappen dat niet en die moet je goed coaching in hun time management.

Vrijdag was het dus ook Halloween. Do en ik hadden alle twee zaterdag en zondag vrij gevraagd. Onder andere om vrijdag een Halloween-feestje mee te maken, maar op vrijdagavond hadden we daar alle twee geen energie meer voor. We hebben bij Do op bed gehangen, pizza gegeten en gekletst.

Zaterdag waren we dus alle twee vrij. Do en ik waren alle twee natuurlijk gewoon vroeg wakker geworden. Nadat we via de app wat plannen hadden gemaakt kwam Do mijn kant op. We hebben samen even boodschappen gedaan voor de lunch. Het was hartstikke mooi weer en dus zijn we gaan lunchen op Primrose Hill. We hebben ruim 2 uur op een bankje gezeten in het zonnetje. Genoten van het prachtige uitzicht, het mooie weer en heerlijke broodjes. Nadat de zon zich ging verstoppen achter wolken en de wind harder begon te waaien zijn we er maar vandoor gegaan. We zijn richting Camden Market gelopen. Ik was hier al eens geweest, maar in je eentje over een markt lopen is niet heel leuk. Zaterdag was het veel te druk om over die markt te lopen. Overal mensen, geduw en getrek. We hadden het al gauw gezien en zijn toen via Regent's Canal met Little Venice richting Regent's Park gelopen. Het was al een uurtje of 4 en het begon al behoorlijk af te koelen. Op een gegeven moment hadden we het alle twee koud en zijn we maar in een cafeetje thee gaan drinken. Ook daar hebben we weer heel lang gezeten. We hebben uitgezocht waar we 's avonds wilden gaan eten. Om half 6, toen het donker was en het cafeetje bijna leeg was, zijn we met de underground richting Covent Garden gegaan. Op het internet hadden we een restaurantje gezien wat wel leuk leek. Na een zoektocht vonden we het, maar zag het er toch veel minder uit. We hebben een beetje rondgelopen op en bij Covent Garden en uiteindelijk kwamen we uit bij een Thais restaurant. Voor ons beiden was het de eerste keer Thais eten. Het was lekker, ik had noedels met garnalen en Do had een curry, die behoorlijk spicy was. Na het eten wilde we nog niet naar huis, en ik kon eigenlijk ook niet naar huis. Want Evy ging zaterdagavond verhuizen. Daar vertel ik later wat meer over. We zijn dus naar de Thames gegaan omdat Do, en ik vind het ook heel mooi, graag de Thames by Night wilde zien. Via de Londen Eye zijn we richting de Oxo Tower gelopen waar we veel te dure Aperol Spritz hebben gedronken. Rond kwart over 11 zijn we maar op huis aangegaan. Na meer dan 12 uur op stap te zijn geweest vonden we het wel tijd om naar dromenland te gaan.

En zondag hadden Do en ik weer een dagje samen vrij! Eerst hebben we uitgeslapen. Voor Do was het uitslapen tot 9 uur en ik deed het net een uurtje langer. Toen we alle twee weer wakker waren kwam Do naar mij toe en hebben we samen boodschappen gedaan voor de komende 10 weken. De keukenkastje puilen uit en de vriezer gaat nog maar net dicht. Voorlopig hoeven we dus geen boodschappen meer te doen. Nadat de boodschappen in huis waren zijn we richting Westfield gegaan. We wilde er wel graag weer even uit, maar wilde niet gaan stressen. Dat wilde we eigenlijk het hele weekend niet. Gewoon leuke dingen doen, rustig aan en vooral geen haast hebben. Westfield is een mega groot winkelcentrum in Londen. Volgens mij zijn er twee locaties, wij waren naar de locatie bij Shepherd's Bush. We hebben een beetje rondgelopen en zijn wat winkels in geweest. Maar steeds was het kijken, kijken, maar niet kopen. Alleen hebben we bij de M&S een koekenpan gekocht. Want we hadden hier wel een koekenpan maar die had Evy uit Nederland meegenomen. Nu Evy verhuist is, is de koekenpan ook weg en dus moesten we een nieuwe kopen. Ook hebben we bij de M&S ieder 2 donuts voor 30 cent meegenomen. We hadden zin in iets lekkers en gingen dus langs op de foodafdeling. Omdat we daar rond sluitingstijd waren werd alles afgeprijsd en hebben we dus meer dan 100% korting gehad op de donuts. 's Avonds hebben we meteen de koekenpan uitgeprobeerd en pannenkoeken staan bakken. We hebben ook eindelijk Oxford geboekt! Dinsdag 25 november gaan we een dagje naar Oxford!

Zoals ik inmiddels al verteld heb is Evy afgelopen zaterdag verhuist naar haar nieuwe woonplek in Londen. Ik zit nu dus helemaal alleen in ons appartementje. Ze is opzoek naar een nieuwe bewoner voor de kamer hier in huis. Afgelopen woensdag had ik een afspraak met een van de kandidaten. Samen met Do ben ik met haar wat gaan drinken in Paddington. Ze maakte voordat de afspraak hadden al een verkeerde indruk. 45 minuten voordat we hadden afgesproken liet ze opeens weten dat ze niet kwam want de prijs was toch hoger dan ze dacht. Na 45 minuten belde ze me op dat ze het verkeerd had begrepen en me toch graag wilde ontmoeten. We hebben ruim 30 minuten met haar gepraat, maar het was eigenlijk al gauw duidelijk. Zij kon niet mijn nieuwe room mate worden. In die 30 minuten waren Do en ik beide behoorlijk zenuwachtig geworden. Daarnaast was er totaal geen klik en vond ik haar absoluut niet leuk. Donderdag heb ik het Evy verteld dat deze kandidaat het niet werd. En vrijdag ontving ik opeens een mailtje van haar stagebegeleider van school. Ik vond het ontzettend apart. Ik heb mijn kant van het verhaal verteld en vandaag ontving ik een begripvolle mail terug.
Voorlopig zit ik dus nog wel even alleen. Gelukkig heb ik Do nog want anders was ik helemaal gek geworden in m'n eentje. Ik hoop voor Evy dat ze snel iemand kan vinden waarmee ik een klik heb. En tot die tijd hoop ik dat het allemaal wat soepeler gaat verlopen tussen Evy en mij want het gaat niet helemaal lekker. Op stage wil ik ook wat dingen zien veranderen. Ik hoop morgen mijn begeleider te spreken en hem te vertellen dat ik meer te weten wil komen over de afdeling. Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die ik graag wil leren en hopelijk kan hij ervoor zorgen dat die dingen gerealiseerd worden. Voor de rest staat er de komende dagen niet veel op de planning. In het hotel is het rustig, alleen aan het eind van de week word het behoorlijk druk. Do en ik willen nog veel dingen doen, maar de tijd en de energie is vaak zoek. We willen sowieso donderdag naar Oxford Street gaan, dan wordt de kerstverlichting daar aangezet. Ook willen we naar de opening van Winter Wonderland in Hyde Park gaan en daar gaan schaatsen. En verder zijn we bezig met het maken van plannen voor Nieuwjaar.

Het wordt maar weer eens tijd om gedag te zeggen. Ik ga richting dromenland om morgen weer fris en fruitig naar stage te gaan. Hopelijk is het wat drukker dan vandaag en heb ik meer te doen dan alleen wachten. Welterusten allemaal en tot snel!

Heel veel liefs uit Londen! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 22400

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: