Rustige en hectische dagen stage.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Rustige en hectische dagen stage.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Rustige en hectische dagen stage..

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

09 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello Allemaal,

Het is weer tijd voor een berichtje uit Londen! Vandaag ben ik lekker de hele dag vrij en dus heb ik tijd om weer wat te schrijven.

Afgelopen week heb ik rustige dagen en hectische dagen op stage gehad. Dinsdag was het niet zo'n drukke en bijzondere dag. Ik had wel alweer m'n 60-days review. Eigenlijk was er niet heel veel veranderd na de 30-days review. Ze zijn nog steeds heel tevreden over mij. Ik blijf me verbeteren en ben leergierig. Moet alleen iets meer uit m'n schulpje kruipen en minder verlegen zijn. Maar dat is voor mij wat moeilijker, maar het gaat steeds beter! Ik heb tijdens mijn reviewgesprek ook laten weten dat ik graag meer van het management van de afdeling wil zien en dat gaan ze voor me regelen. Ik heb nog minder dan 3 maanden te gaan. De tijd vliegt echt voorbij! Dus ik moet er wel een beetje achteraan zitten want anders gaat het waarschijnlijk niet lukken..
Woensdag was ook niet heel bijzonder. Het was niet heel druk, dus heb een beetje op en neer gelopen. Maar donderdag was helemaal erg! Op de 6e en 7e verdiepingen, waar ik altijd supervisor ben, waren bijna geen departures. Het was heel rustig dat ik me echt heb staan vervelen. Een beetje op en neer lopen. Staan kletsen en flauwekullen met roomattendants en porters. Ik was rond half 5 al klaar, maar moest wachten totdat het half 6 was voordat ik naar huis mocht. Ik wilde heel graag al zo vroeg naar huis gaan omdat donderdag de kerstverlichting in Oxford Street aangestoken werd. Dominique zou er vanaf het begin al zijn en ik zou haar daar zien. Half 6 was ik onderweg naar Oxford Street. Wat een drukte daar! Via de whatsapp hielden we contact waar ze stond. Ik heb haar helaas niet kunnen vinden, pas nadat de lampjes aangestoken waren. Ik heb er dus ook niet heel veel van meegekregen. Ik stond 100ste rang, als het niet verder was. Do had gelukkig behoorlijk wat filmpjes en foto's gemaakt en zo heb ik het toch nog een beetje kunnen zien. Nadat de lampjes aanstonden zijn we nog over Oxford Street gelopen en een beetje de winkels in geweest. Maar kijken, kijken en niet kopen! Ik ben namelijk zo dom geweest om 2 x het water te betalen waardoor ik tot 21 november met 80 pond moet doen. Gelukkig heb ik gisteren het bericht gekregen dat ik een van de betalingen teruggestort krijg. Nadat we genoeg hadden van de mensenmassa op Oxford Street zijn we naar Do gegaan en hebben daar gegeten. Ik ben op tijd naar huis gegaan want ik wist dat vrijdag een hectische dag op stage zou gaan worden.

Vrijdag hadden we namelijk 167 departures in het hotel. Dat is heel veel! Ik had verwacht dat ik heel laat klaar zou zijn en het allemaal niet helemaal geregeld zou krijgen. Maar het is me gelukt! Ik was rond 6 uur klaar en rond 4 uur had ik al bijna alle departures gecheckt! Geen irritante telefoontjes van de front desk gehad dat ze kamers nodig hadden en ook geen stress over dat de schoonmaakster niet op tijd zouden finishen. Eerlijk gezegd ben ik best wel trots op mezelf dat het me gelukt is.
En zaterdag was weer een hectische dag voor verdieping 6 en 7. Er kwam namelijk een voetbalteam overnachten op de gehele 6e verdieping. Deze kamers moesten allemaal voor 4 uur schoon en gecheckt zijn. Een hele uitdaging om dat voor elkaar te krijgen. Want het waren natuurlijk ook allemaal VIP's dus extra aandacht voor de details. Rond kwart over 4 waren alle kamers klaar! Weer laten zien dat ik het wel allemaal gemanaged krijg. Uit een van de kamers moesten alle meubels gehaald worden omdat ze daar een massagekamer van maakte. Dus het bed, de tafels en stoelen moesten er allemaal uit. Heel gek om een hotelkamer leeg te zien. In een andere kamer vond ik in de kluis iets raars. Ik wist niet zo goed wat het was en hield het dus maar gewoon bij me. Aan het eind van de dag vroeg ik op kantoor wat het kon zijn. En ik heb gewoon de hele dag met een kogel rondgelopen! Tenminste dat denken we.. Hij is naar lost prevention gebracht en daar zal het verder wel onderzocht worden. Toch wel een raar idee dat ik de hele dag met dat ding heb rondgelopen.

Vandaag ben ik dus lekker vrij. Nadat ik deze blog online heb gezet ga ik even boodschapjes doen en opruimen. Daarna wil ik richting het Household Cavalry museum gaan. Dit is een museum over de ceremoniële en gepantserde bodyguards van de koningin. Dus over de mannetjes die bij Buckingham Palace e.d. staan. Het lijkt me wel interessant en ik wil er graag vandaag weer op uit.
Vanavond wil ik pizza gaan bakken en voor de rest zien we wel hoe het gaat lopen. Maandag en dinsdag heb ik weer stage en dan ben ik woensdag weer vrij. Ik heb verder nog niet echt plannen! Oxford komt eraan, er zijn genoeg dingen rondom kerstlichtjes en verder is er nog altijd genoeg te zien in Londen!

Tot snel allemaal! Liefs uit Londen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 22427

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: