Household Cavalry Museum, Greenwich en inspectie - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Household Cavalry Museum, Greenwich en inspectie - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Household Cavalry Museum, Greenwich en inspectie

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

14 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Jaja, alweer een berichtje uit Londen. Vandaag weer een drukke dag op stage gehad, maar morgen alweer lekker vrij. Mijn laatste bericht was van afgelopen zondag voordat ik de deur uitging, dus ik ga nu daar weer verder.

Zondag was ik dus lekker vrij en heb ik lekker rustig aan gedaan. Nadat ik wat boodschappen had gedaan voor het avondeten ben ik richting het Household Cavalry museum gegaan. Zondag was ook Poppy Day in Engeland. Dit is vergelijkbaar met dodenherdenking in Nederland. Bij het monument werden kransen neergelegd door o.a. de Koninklijke familie en de regering. Ik heb daar niet veel van meegekregen, ik kwam alleen een kleine stoet tegen met mensen die ook iets met die herdenking te maken hadden. Bij jullie is het volgens mij ook in het nieuws geweest over de rode poppy's bij de Tower of London. Deze poppy's hebben ook iets te maken met de herdenking van afgelopen zondag. Uiteindelijk kwam ik door de mensenmassa bij het museum aan. In het museum was helemaal niks te doen, dit had ik echt niet verwacht. Met een audio-tour ging je door het museum. Eigenlijk was het maar heel klein, maar wel interessant. Via de audio-tour kreeg ik alles te horen over de geschiedenis van de guards voor de koningin. Een klein stukje ging over het leger. Je kon zelfs een kijkje nemen in de stallen van de paarden, achter glas dat dan weer wel.
Het was ontzettend mooi weer, dus toen ik het museum uitkwam ben ik nog even door St. James's Park gelopen. Daarna heb ik de underground richting Victoria gepakt. Ik had gehoord dat op Victoria Station een HEMA zit. Na een zoektocht van ruim 15 minuten had ik hem eindelijk gevonden. Rookworst hadden ze niet, en ook geen pepernoten. Maar wel stroopwafels, spekjes en tumtum. Mijn zakje tumtum is inmiddels alweer leeg, haha. Daarna ben ik weer naar huis gegaan en ben ik pizza gaan bakken.

Maandag moest ik dus weer naar stage. Geen spannende dag, het ging allemaal z'n gangetje en het was niet bijzonder druk. Dinsdag was nog erger dan maandag. Ik had veel stay overs en bijna geen departures. Hierdoor was ik lekker vroeg klaar en mocht ik al rond 17.10 uur naar huis. 's Avonds hebben Do en ik eindelijk kaartjes voor Nieuwjaar geboekt. Eigenlijk wilde we kaartjes voor zone 1, maar die waren net voordat wij gingen boeken uitverkocht. Nu hebben we dus kaartjes voor zone 2. Geen probleem, we zijn er in ieder geval bij! Nu zijn we met Nieuwjaar hier en dan willen we het ook echt goed vieren. We staan tegenover de London Eye en ergens in de buurt van de Big Ben. Dus we kunnen mee aftellen en hebben hopelijk geweldig uitzicht op het vuurwerk wat afgestoken wordt bij de London Eye. We hebben er in ieder geval al heel veel zin in!!

En woensdag was ik alweer vrij. Op zich wel lekker om een paar dagjes te werken en dan alweer vrij te hebben. Maar ik denk dat ik toch liever twee dagen achter elkaar vrij heb. Dan kan je een dag gebruiken om een beetje op te ruimen, de was te doen en boodschappen te halen en de andere dag om de toerist uit te hangen. Nu wil je het allemaal in een dag doen en ben je eigenlijk nog veel te druk bezig. Woensdag heb ik eerst onderzoek gedaan naar de stroomrekeningen. Ik heb 1,5 uur contact gehad met twee verschillende energiemaatschappijen. We hebben namelijk al sinds 25 september geen rekeningen meer voor het stroom ontvangen, wat natuurlijk een beetje raar is als je wel gewoon stroom gebruikt. Nu blijkt dat er ergens met onze overstap iets mis is gegaan. Omdat Evy nu verhuist is, maar het stroom op haar naam staat moet dat eerst veranderd worden. Zodra mijn naam op het contract staat kan ik op verder onderzoek uit waarom we geen rekeningen hebben ontvangen. Als het goed is krijg ik zodra het contract op mijn naam staat de rekeningen, dat wordt in een keer een flink bedrag betalen..
Nadat ik wat meer duidelijkheid had over de stroomrekeningen ben ik boodschappen gaan doen. Daarna heb ik de overground richting Euston gepakt. De overground stopt ook hier om de hoek en ik kan daarmee ook richting het hotel komen, dus dat wilde ik uitproberen. Ik moest niet naar het hotel, maar naar het stadhuis voor de brieven van de Council Tax. Vorige week vrijdag was ik daar ook al geweest. Toen kreeg ik te horen dat de brieven die ik van school had niet goed waren. Na heel wat mailtjes met school heb ik eindelijk de juiste brieven. Maar natuurlijk moeten ze die weer in hard copy hebben. Ik vind dat ze hier maar ouderwets zijn, in Nederland kunnen we zowat bijna alles digitaal regelen en hier moet alles nog met papieren en bezoekjes aan kantoren. De nieuwe brieven moesten dus geprint worden, en ik werd naar de bibliotheek gestuurd. Daar heb ik ruim 20 minuten staan wachten op een computer en nog was er geen vrij. Toen ben ik er maar vandoor gegaan, ik had wel wat beters te doen met mijn vrije dag. Ik wilde namelijk 's middags naar Greenwich gaan. Vanuit het stadhuis ben ik meteen richting Greenwich gegaan. Eerst met de underground en daarna een heel stuk met de DLR. Na een reis van bijna een uur kwam ik aan in Greenwich. Het zonnetje begon te schijnen en het werd prachtig weer. In Greenwich ben ik naar Greenwich Park geweest, langs The Queens House gelopen, over het terrein van de universiteit gewandeld, een stukje langs de Thames en met de voetgangerstunnel naar de andere kant van de Thames gelopen. Daar heb ik rondgelopen in een ander park en op een of andere boerderij. Greenwich Park is echt een aanrader, en dan vooral met mooi weer. Je hebt dan echt een geweldig uitzicht over de stad. '

En donderdag mocht ik dus weer naar stage. Het was een nerveuze dag. De keuringsdienst kwam langs om te controleren of het hotel nog steeds haar 5 sterren verdient. Iedereen was gespannen en nerveus voor het bezoek van die man of vrouw. Die inspectie bekijkt onder andere verschillende hotelkamers. Deze kamers hebben we met twee supervisors uitgebreid staan controleren. Over een paar dagen krijgen we de uitslag te horen. Ik ben benieuwd! Doordat die controle van die inspectiekamers veel tijd innam was ik pas rond half 7 klaar. Daarna moest ik nog naar huis, uiteindelijk was ik rond half 8 thuis. Do komt de komende dagen niet eten en ik ga ook niet naar haar want ze heeft namelijk bezoek van een vriendinnetje uit Nederland. Donderdagavond is ze nog wel heel even met dat vriendinnetje langs geweest om het dekbed op te halen.
Vandaag was een behoorlijk drukke dag op stage. We hadden een hele boel departures, waardoor elke schoonmaakster ongeveer 9 á 10 departures schoon te maken had. Voor de eerste keer had ik te maken met schoonmaakster die de motivatie kwijtraakte en het ontzettend zwaar hadden. Ik vond het moeilijk om daar mee om te gaan. Je wil medeleven met ze hebben, maar aan de andere kant moeten die kamers wel schoongemaakt worden. Ik vond het toch wel moeilijk om daar een beetje evenwicht in te vinden. Rond 6 uur had ik, op een kamer na, alles gecontroleerd. In die laatste kamer was de schoonmaakster nog steeds aan het werk. Ik heb haar even meegeholpen en daarna waren we alle twee eindelijk klaar. Vanavond lig ik al de hele tijd languit op de bank. Eerst met m'n bord eten op schoot en daarna met m'n laptop op schoot. Ik heb de laatste aflevering van afgelopen seizoen Flikken Maastricht zitten kijken. Nu moeten we het echt tot het nieuwe seizoen of de nieuwe externe schijf zonder Flikken Maastricht doen. Nadat ik deze blog af heb, online heb gezet met wat fotootjes ga ik maar eens richting dromenland.

Morgen ben ik alweer een dagje vrij. Ik heb nog absoluut geen plannen, eerst lekker uitslapen en rustig wat dingen uitzoeken. Over iets meer dan een week gaan Dominique en ik eindelijk naar Oxford. Ik wil gaan uitzoeken wat we allemaal kunnen gaan doen, waar we het beste kunnen eten en welke busstop het handigste is. Daarnaast komt volgende week zaterdag een collega van de PKB naar Londen toe. Ze komt een vriendinnetje opzoeken die hier woont en wil ook een bezoekje aan mij brengen. We hebben afgesproken om zaterdagavond samen wat te gaan eten, dus ik ga morgen maar eens op zoek naar een leuk restaurantje. Ook wil ik wat andere dingen gaan uitzoeken, Dominique en ik willen nog zoveel dingen gaan doen, maar onze tijd hier begint echt voorbij te vliegen. Ik denk dat ik maar eens een kleine planning ga maken en die volgende week even met Do doorspreek. En natuurlijk wil ik ook weer iets gaan doen buiten de deur. Ik weet totaal nog niet wat, eerst maar eens die dingetjes thuis regelen en dan kijken we wel weer hoeveel tijd er nog over is.
De aankomende dagen op stage worden volgens mij niet zo druk. De bezetting is niet zo hoog, en dus is het rustiger. We zullen zien hoe het gaat lopen..

Tot snel allemaal! Liefs uit Londen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 22426

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: