Alweer een week voorbij gevlogen.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij gevlogen.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij gevlogen..

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

07 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Sorry dat jullie wat langer dan normaal hebben moeten wachten op een berichtje uit Londen. Maar eerlijk gezegd is het er gewoon niet van gekomen om wat te schrijven. Dit komt voornamelijk doordat ik iedere avond met Dominique ben. Ik vind het ongezellig voor haar om dan achter m'n laptop te gaan zitten en een berichtje naar jullie te schrijven. Dus jullie moeten een beetje meer geduld hebben, haha.

Waar was ik de vorige keer gebleven? Oja, mijn verjaardag! Het was een leuke dag, maar niet echt bijzonder en ik heb me ook niet echt jarig gevoeld. Dus waarschijnlijk ga ik bij terugkomst in Nederland mijn verjaardag dunnetjes over vieren..
Dinsdag hebben ik een beetje thuis gezeten en niet veel bijzonders gedaan. Op een gegeven moment werd ik gek van het thuis zitten en ben ik er maar op uit gegaan. Als je hier bij ons de hoofdstraat een stuk doorloopt heb je aan de rechterkant een park(je). Ik was daar nog niet geweest en dus ging ik daar maar heen. Helaas viel dat een beetje tegen en was ik binnen 5 minuten het park al rond gelopen. Daarna de straat verder gelopen en na een tijdje omgekeerd, boodschappen gedaan en weer richting huis gegaan. Dominique was inmiddels klaar en onderweg naar mij.

En woensdag had ik weer gewoon stage. Er is nog steeds niet veel veranderd. Ik ben nog steeds kamers aan het poetsen en het begint inmiddels behoorlijk routinewerk te worden. Donderdag is het me gelukt om voor m'n pauze, om half 12, 4 departure kamers schoon te hebben. Meestal lukt het me om er 3 te doen, maar er zit vooruitgang in. Het schoonmaken van kamers is niet echt uitdagend en ik begin er inmiddels ook wel een beetje genoeg van te krijgen. Mijn lichaam trouwens ook, m'n knieën zijn blauw van erop zitten, mijn handen zijn droog van de schoonmaakmiddelen en mijn voeten doen zeer van het vele staan en lopen. Maar niet zeuren, doorgaan en er proberen toch iets moois van te maken. Al hoop ik stiekem dat ik niet tot eind oktober moet gaan poetsen, ik ben namelijk wel toe aan een nieuwe uitdaging. Na drie dagen stage lopen, woensdag/donderdag/vrijdag, waar er niet echt spannende dingen zijn gebeurd, had ik alweer 2 dagen vrij. En op deze 2 vrije dagen heb ik weer heerlijk de toerist uitgehangen.

Zaterdag ben ik vroeg opgestaan om naar de Borough Market te gaan. Een markt met vooral biologische producten en delicatessen. Deze markt ligt bij de Londen Bridge onder verschillende spoorbruggen. Ik was er iets te vroeg waardoor de meesten marktkraampjes nog aan het opbouwen waren. Ik wist dat om 09.05 uur de Tower Bridge open zou gaan omdat er een boot doorheen moest. Dus heb ik een korte wandeling gemaakt langs de Thames naar de Tower Bridge om dat te zien. Niet heel bijzonder of spectaculair, maar wel leuk om te zien. Daarna weer terug gelopen naar de markt en over de markt gewandeld. Ontzettend leuk om te zien, en een groot aanbod aan verse producten. Ik vond het allemaal behoorlijk prijzig, zoals bijna alles hier in Londen, dus heb alleen maar rondgekeken. Daarna ben ik weer richting de Tower Bridge gegaan, deze heb ik overgestoken en daarna ben ik langs de Thames naar Canary Wharf gelopen. Ik denk dat dat een wandeling van ruim een uur was. Maar wel ontzettend mooi langs verschillende haventjes, mooie oude pandjes en weg van alle toeristen. Helaas liet het weer me een beetje in de steek en begon het te regenen. Bij Canary Wharf ben ik richting het grote winkelcentrum gelopen en vanaf daar heb ik de metro naar North Greenwich gepakt. In North Greenwich is een kabelbaan over de Thames. Ik liep richting die kabelbaan toen het heel donker werd en ontzettend hard begon te regenen. Niet echt leuk om dan in een kabelbaan te gaan om te genieten van mooi uitzicht. Dus heb rechtsomkeert gemaakt en ben met de metro richting naar Leicester Square gegaan waar ik op zoek ging naar de M&M winkel. Met een beetje hulp van mijn telefoon vond ik de winkel en kwam ik terecht in een kleurrijke wereld de ruikt naar chocolade. Maar dit is echt een enorme toeristische attractie. Ze hebben echt alles met die red en yellow figuurtjes van M&M. Na even rondgekeken te hebben en ik misselijk werd van de chocoladewalm ben ik weer richting de metro gelopen. Het regende nog steeds en het leek er niet echt op dat het ging stoppen. Met de metro ben ik richting Harrods gegaan waar ik rondgelopen heb op de eerste 3 of 4 verdiepingen. Maar door het slechte weer waren er meer mensen naar Harrods gevlucht en was het een gekke huis. Niet echt iets voor mij om door die mensenmassa te moeten, dus na een tijdje was ik er ook wel klaar mee en heb ik de metro weer terug naar huis gepakt.
Thuis heb ik even uit zitten zoeken hoe en wat we het beste kunnen doen als we naar Oxford willen. Dominique en ik hebben namelijk het idee om een dagje of 1/2 naar Oxford te gaan en ook die stad onveilig te gaan maken. We moeten nog steeds een datum prikken, maar we gaan het sowieso doen.
Toen Dominique liet weten dat ze klaar was heb ik even avondeten gehaald en ben ik richting haar gegaan. Ik heb eindelijk mijn Oystercard ontvangen, dus de grote kostenpost van de eerste paar weken, het reizen, is een stuk kleiner geworden. OK, ik moet er nog steeds voor betalen, maar voor 21,90 pond kan ik een week lang onbeperkt reizen in zone 1 en 2. Voordat ik mijn Oystercard had moest ik in de spits 2,80 pond enkele reis betalen, en buiten de spits 2,20 pond. Dus reken maar uit hoe duur dat allemaal is. Bij Dominique hebben we seizoen 6 van Flikken Maastricht afgekeken en inmiddels zijn we begonnen aan seizoen 7. Omdat we hier geen Nederlandse televisie hebben en alle leuke RTL-programma's niet terug kunnen kijken, zijn we maar begonnen met series te kijken die zijn gedownload door het vriendje van Dominique. Flikken Maastricht is onze favoriet!

Zondag was het gelukkig wel mooi weer hier in Londen. Nadat ik eerst uitgeslapen had, en lekker rustig aan wakker ben geworden, ben ik richting Kensington Gardens vertrokken. Daar heb ik rondgelopen in het zonnetje en ben ik via daar doorgelopen naar Hyde Park. Ik wil ook nog graag een keer Kensington Palace in, maar dat staat op het To Do lijstje van Dominique en mij, dus daar wacht ik mee totdat we dat een keer samen kunnen doen. In Hyde Park heb ik een hele tijd heerlijk in de zon gezeten. Op een gegeven moment kwam er een goede straatmuzikant bij mij in de buurt staan en heb ik genoten van de zon, de live muziek, mooi uitzicht en heb ik heerlijk mensen zitten kijken. Na een tijdje wilde ik verder, en ben ik via Kensington High Street richting Holland Park gelopen. Onderweg ben ik behoorlijk wat Ferrari's, Rolls Royce's en andere dure auto's tegen gekomen. Holland Park is ook een van dé parken van Londen, maar ik vind dit meer een bos. Het is er ook een stuk minder toeristisch dan bijvoorbeeld Hyde Park of Regent's Park. Ook hier heb ik weer heerlijk in het zonnetje gezeten. Dominique had zaterdag tegen mij gezegd dat ze vroeg klaar zou zijn, dus het idee was om na het werk met haar naar Primrose Hill te gaan. Nu was het helder weer en konden we samen genieten van het uitzicht op die berg. Maar helaas was Dominique pas rond half 6 klaar en is het er niet van gekomen. Omdat ik genoeg had van de zon, maar niet naar huis wilde gaan ben ik richting de metro gelopen en vanuit daar naar Liverpool Street gegaan. Hier in de buurt is daar heb zondag een markt met vooral kleding, hoedjes en andere accessoires. Ontzettend leuk om te zien, maar ik vind het niet zo leuk om alleen over een markt te struinen. Na een tijdje was ik daar ook wel uitgekeken en ben ik richting Paddington gegaan in de hoop dat Dominique snel wat van zich zou laten horen. Maar dat duurde nog even, ik heb mijn tijd gedood met wandelen rondom Paddington Station. Toen ik eindelijk van Dominique te horen krijg dat ze klaar was heb ik weer boodschappen gedaan en ben ik naar haar toe gegaan. Samen zijn we onder het genot van een flink bord pasta begonnen aan seizoen 7 van Flikken Maastricht.

En toen was het alweer maandag. Vandaag en morgen heb ik eindelijk mijn oriëntatiedagen van het hotel. Het is een soort kennismaking met het hotel, St. Pancras, Renaissance, Marriott en al je nieuwe collega's, niet alleen van de housekeeping afdeling. Vandaag moest ik om kwart voor 10 in de Hansom Hall zijn. Ik wist dat die beneden achter de Lobby zit, maar ik kon de ingang niet vinden. Dus ben ik naar boven naar het housekeepingkantoor gegaan en heb ik gevraagd of er iemand was die me even de weg kon wijzen. Gelukkig kon iemand met helpen en was ik precies om kwart voor 10 in de zaal. We begonnen met een introductie van elkaar. Je moest 15 minuten met iemand gaan zitten en met elkaar praten en daarna moest jij diegene waarmee jij had zitten praten introduceren aan de groep. Vervolgens hadden we 'les' over Marriott, het gebouw van het hotel en wat algemene informatie. Daarna hadden we lunch en toen we terug kwamen begonnen we met een rondleiding door het hotel. Vooral aan de Chamberszijde kregen we verschillende kamers en faciliteiten te zien. De meeste had ik al gezien tijdens mijn twee dagen in Chambers, maar nu kreeg ik ook de verhalen erachter te horen. De rondleiding eindigde in de Booking Office, dat is een van de restaurants in het hotel. We konden daar een St. Pancras Biertje of Punch krijgen en we kregen enkele gerechtjes van de kaart. Daarna moesten we weer terug naar de Hansom Hall waar we de visie van het hotel in onze kop gestampt kregen. 'We are talented people passionate about creating extraordinary experiences in London's most iconic hotel.' Volgens mij ga ik dit zelfs in mijn slaap nog opdreunen. Daarna nog uitleg over labels en brands en toen zat dag 1 van de oriëntatie er op. Een dag met heel veel nieuwe kennis, nieuwe mensen leren kennen en vooral meer te weten gekomen over het hotel en haar geschiedenis. Morgen weer een nieuwe dag met een vervolg op de rondleiding, het onderdeel Health and Safety en als afsluiting een afternoon tea.

Woensdag en donderdag moet ik sowieso weer gewoon stage lopen en kamers poetsen. Daarna begint er een nieuwe week qua rooster. Het rooster loopt hier namelijk niet van maandag tot zondag, maar van vrijdag tot donderdag. Maar als het goed is ben ik zondag en maandag vrij. Ik heb voor die twee dagen vrij gevraagd omdat papa dan hier is. We gaan er gezellige dagen van maken en genieten van Londen. Volgens mij kijken we er alle twee heel erg naar uit.
Maar lieve mensen, ik ga maar eens slapen.. Morgen om 10 uur ga ik verder met mijn oriëntatiedagen. Inmiddels is het 11 uur geweest en is het allang tijd om naar dromenland te vertrekken. Tot snel allemaal!

Liefs uit Londen! xx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 22443

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: