Eerste dag alleen poetsen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Eerste dag alleen poetsen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Eerste dag alleen poetsen

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

12 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Pfffff! Wat een dag zeg! Zoals ik gisteren schreef moest ik vandaag de eerste dag alleen kamers poetsen. Dit had gisteren niemand tegen mij gezegd, maar ik wist het doordat ik stiekem op het rooster had gekeken. Ik wilde vandaag iets eerder aanwezig zijn om eventueel mijn tas met schoonmaakspullen al klaar te kunnen maken. Helaas is me dat niet gelukt, ik vertrok net iets te laat van huis en de underground werkte ook niet helemaal mee. Ik kwam net op tijd binnen lopen en de centrale meeting begon al snel. Ik heb nog steeds geen sleutel dus kan nog steeds niet de personeelsingang nemen. Ik kom nu dus via de hoofdingang naar binnen en moet dan de trappen naar boven nemen. Officieel gezien mag ik niet eens door de hoofdingang naar binnen komen en ook niet naar buiten gaan. Dat staat wel 100 x in al die papieren die ik van de week heb moeten doorlezen en onderteken. Maja, er is voorlopig geen andere optie. Morgen maar eens bij de head housekeeping navragen waar ik een sleutel voor de personeelsingang kan krijgen. Ik moet sowieso nog veel meer met hem overleggen en aan hem vragen. Ik wil ook nog een locker, vrij vragen voor op mijn verjaardag en mijn stageprogramma en -plan moeten ook nog doorgesproken worden. Die man is er steeds niet of heeft het te druk voor mij, dus ik moet er nog meer achteraan gaan zitten anders heb ik het pas allemaal geregeld als mijn stage er bijna opzit.

Maja, nu willen jullie dus weten hoe het is gegaan in mijn eentje kamers poetsen. Ik heb vandaag 6 kamers toegewezen gekregen. Dit is voor een 'normale' housekeeper ontzettend weinig. Zij doen er vaak 14 of meer op een dag. Alleen aan de Barlow kant dan, in Chamers is het 8 tot 10 kamers per dag. Ik had 5 departure kamers en 1 stay over light. Departure kamers moeten van onder tot boven helemaal schoongemaakt worden. Daar mag je in principe 45 minuten over doen. Nou, bij mij ging het toch wat langzamer. Volgens mij ben ik er steeds iets meer dan een uur mee bezig geweest. De eerste 2 departure kamers gingen wel, maar bij de derde zag ik het echt even niet meer zitten. Je doet iedere keer hetzelfde, en daarnaast is het mega ongezellig als je het steeds alleen moet doen en niemand hebt om mee te praten. Maar ik ben toch maar vrolijk doorgegaan. Uiteindelijk had ik om half 4 al mijn departure kamers af. En toen moest ik verder naar de stay over light kamer. Stay over light kamers zijn kamers waarvan je het bed opnieuw moet opmaken, het linnnen hoeft niet vervangen te worden, je moet er een beetje stoffen en daarnaast moet je de badkamer goed schoonmaken en de handdoeken die op de grond liggen vervangen. Een stay over light kamer heb je in principe vrij snel gedaan, ligt er natuurlijk wel aan hoe vies die is.. Op die kamer moest een extra bed geplaatst worden. Dat wordt gedaan door een porter. Porters zorgen voor het linnen, extra bedden/kussens en daarnaast maken ze volgens mij ook de gangen schoon. Ik was onderweg naar die stay over kamer toen ik de porter van mijn gangen tegenkwam. Hij had het extra bed al geplaatst en zij dat de kamer behoorlijk dirty was. 'You have to clean everything'. Neeeee! Dacht ik, na 5 departures heb ik hier toch geen zin in?! Over het algemeen zijn stay over kamers makkelijk en niet zo vies. Deze was inderdaad behoorlijk dirty. Vooral de badkamer, en wat vooral opviel was dat er heel veel haar lag, op de grond, in het bad, bij de wastafel! Ik haat die stomme haren, je blijft ze tegen komen. Iemand nog een tip, behalve stofzuigen?
Uiteindelijk was ik klaar om 4 uur met de stay over kamer en belde ik Mickey, mijn supervisor van vandaag. Ze kwam naar me toe en vroeg of ik nog even iemand wilde helpen. Maar natuurlijk! Ik heb dus naast mijn eigen 6 kamers ook nog een stay over light van iemand anders schoon staan maken. Gelukkig was deze niet zo dirty, alleen het toilet. En toen was ik om half 5 eindelijk klaar! Nog even mijn koffer en tas opnieuw inpakken voor morgen en dan op naar huis.

Nu ga ik de hele avond met mijn voeten omhoog zitten en uitrusten. Mijn voeten doen zeer, niet normaal. Vandaag kreeg ik ook te horen dat ik sokken aan moet doen in mijn ballerina's. Dat is lelijk, en ga ik dus echt niet doen! Ik doe wel gewoon pantykousjes aan en maandag ga ik dichte zwarte schoenen halen. Zo! Nog 2 daagjes bikkelen, morgen weer 6 kamers en zondag volgens mij al 8 en dan ben ik daarna weer lekker 2 dagen vrij.

Liefs uit Londen! Ik mis jullie! xx

  • 15 September 2014 - 18:58

    O En O:

    Lieve Milou,
    Leuk dat we via jouw Blog je verblijf in Londen leren kennen.
    Het is een heel andere wereld voor je en je pakt het goed aan.
    Je volgende Blog zien we graag te gemoet.
    Liefs O en O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 22427

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: