Tweede dagje stage en alweer vrij.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Tweede dagje stage en alweer vrij.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Tweede dagje stage en alweer vrij..

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

07 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Alweer een berichtje uit het mooie, drukke, dure Londen!

Zaterdag was dus mijn tweede stagedag in het hotel en zoals verwacht mocht ik weer kamers gaan poetsen. Ik kwam netjes op tijd aan op het housekeeping kantoor. De head housekeeping was niet aanwezig en er was verder niemand die me aansprak of verder hielp. De meeste mensen in de housekeeping komen uit Oostblok landen en de rest komt uit buiten Engeland. Zij waren al druk bezig met de voorbereidingen. Na de centrale meeting hielp eindelijk een van de supervisors mij. Ik werd vandaag gekoppeld aan Anneta om mee samen te werken. In het begin een beetje gesloten, maar in de loop van de dag werd ze spraakzamer. Anneta komt van oorsprong uit Hongarije. Inmiddels werkt ze al 2 jaar in het hotel, ze is een van housekeepers die er al heel lang werkt. Ze kon supervisor worden maar dat wilde ze niet omdat ze er niet van houdt om mensen te zeggen wat ze moeten doen. Ze werkt 4 dagen in de week in het hotel, 2 van haar vrije dagen besteed ze aan het studeren van Engels omdat ze heel graag haar Engels wil verbeteren.
Het poetsen ging al veel beter dan gisteren. Anneta legde alles goed en duidelijk uit en gaf me tips voor bepaalde dingen. Na 1 kamer alles een beetje samen gedaan te hebben splitste we op en deed iemand de badkamer en de ander het slaapgedeelte. Het bedden opmaken is heel lastig om te doen, maar ik krijg er steeds meer handigheid in. Rond 3 uur hadden we alle kamers gepoetst die op ons lijstje stonden. Daarna moesten we nog iemand anders helpen aan de Chambers zijde en mochten we ons melden op het kantoor. Het hotel bestaat uit twee zijdes, Chambers en Barlow. Chambers is het duurdere gedeelte van het hotel. Daar is een eigen club en zijn de kamers groter. Hier heb ik afgelopen dagen moeten werken. Barlow heeft ook mooie kamers, maar die zijn kleiner en minder exclusief. Toen we ons meldde op het kantoor bleek het aan de Barlow zijde niet zo voorspoedig te gaan en moesten we daar nog een kamer gaan poetsen. Om 5 uur was ik eindelijk klaar en kon ik naar huis. Evy was vrij en die was samen met Chloe een dagje erop uit en at dus niet thuis. Met Dominique had ik al afgesproken dat we samen zouden gaan eten. Samen hebben we eerst staan koken en daarna heerlijk gegeten. We hebben daarna een filmpje zitten kijken, maar op een gegeven moment viel ik in slaap en is Dominique maar naar huis gegaan. Toen ben ik lekker mijn bedje ingekropen en snel vertrokken naar dromenland.


En vandaag had ik dan alweer een vrije dag. Ik was echt moe en heb tot 10 uur geslapen. Voor de rest lekker rustig aan gedaan. Even boodschappen gedaan en daarna programma's terug zitten kijken. Op een gegeven moment had Evy het een beetje zwaar met haar heimwee en moest ze eruit. Samen zijn we even een rondje gaan lopen en wat winkels in de hoofdstraat in geweest. 's Avonds hebben we een pannenkoekenparty gehouden. Dominique kwam uit haar werk onze kant op en we hebben met z'n drieën gezellig pannenkoeken zitten eten en gekletst. Nu is Dominique weer naar huis, en Evy is al richting dromenland. Zij moeten morgen weer alle twee werken en ik heb nog lekker een dagje vrij. Wat mijn plannen zijn weet ik nog niet. Ik denk dat ik even wat papieren in orde ga maken en alvast een begin ga maken met mijn eerste verslag voor school. Wanneer Dominique en Evy klaar zijn met werken gaan we even Oxford Street in en daarna uit eten om te genieten van Londen by night. We gaan het niet te laat maken want dinsdag mogen we allemaal aan het werk. Jullie horen wel hoe het geweest is! Tot snel!

Liefs uit Londen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 22433

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: