Nog steeds niet begonnen.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Nog steeds niet begonnen.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Nog steeds niet begonnen..

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

03 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Tja, wat doe je als je de hele avond op de bank zit en eigenlijk nog te veel energie hebt om te gaan slapen maar niet alleen de straat op durft? Typen wat je de hele dag hebt gedaan en meegemaakt. Hier dus al weer een update uit Londen!

In m'n vorige blog schreef ik dat ik vandaag rond 8 uur 's ochtends gebeld zou worden door het hotel en dan te horen zou krijgen hoe en wat. Helaas had ik om 9 uur nog steeds geen telefoon gehad en ben ik zelf maar gaan bellen. Mijn aanspreekpunt in het hotel was op dat moment niet aanwezig of iets. Geen idee wat die precies zei, die man is zo slecht te verstaan via de telefoon. Maar hij zou mij om half 10 terugbellen. Uiteindelijk werd ik om half 11 gebeld dat ik om half 3 in het hotel moest zijn voor een gesprek met HR.
Dus ik me weer vol goede moed om half 3 in het hotel gemeld en gevraagd naar de HR manager. Het was even onduidelijk wie ik moest hebben, maar uiteindelijk hadden ze de juiste persoon gevonden en had ik een gesprekje met een mevrouw in de bar van het hotel. Het gesprek leek enorm op een sollicitatiegesprek. Wie ben jij, waarom Londen, waarom dit hotel, waarom de housekeeping, van alles wilde ze weten. Gelukkig was ze heel aardig en geduldig. Ik had me totaal niet voorbereid op zo'n gesprek en dan moet je dat opeens allemaal in het Engels vertellen. Het ging niet heel gemakkelijk, maar ze begreep me gelukkig wel. Nadat we even gepraat hadden moest ze overleggen met de hoofd housekeeping om een plan te maken wat ze mij konden aanbieden als stage. Na 5 minuten kwam ze weer terug. Ze hadden een plan gemaakt. Ik ga binnen de housekeeping verschillende functies uitproberen, om te beginnen met het poetsen van de kamers. Daarna zal ik ook bij andere activiteiten binnen de housekeepingafdeling gaan helpen. En als het goed is mag ik de laatste maand als supervisor werken. Daar ben ik momenteel nog niet klaar voor, dat bleek uit de test van maandag. Geen probleem, ik ben hier om me te ontwikkelen en vooral heel veel te leren. Daarna hebben we nog even zitten kletsen over de stad en over mijn opleiding. Ik moest zodra ik thuis was opnieuw een test maken om te kijken of ik wel geschikt was voor de housekeeping. Nou, wat was dat voor een test zeg!? Het was een soort zoek de verschillen. Ik kreeg een plaatje te zien van hoe het moest zijn en als ik daarna op next klikte kreeg ik hetzelfde plaatje te zien, maar daar waren bepaalde dingen fout op. En dan was de vraag hoeveel fouten er op de foto waren. Inmiddels heb ik een mail van het hotel ontvangen dat ik de test goed gemaakt heb en morgen dan eindelijk te horen krijg wanneer mijn eerste dag zal zijn. Ik ben benieuwd! Maar heb ontzettend veel zin om te beginnen! Waarschijnlijk ben ik morgen dus nog vrij en ga ik maar weer de toerist uithangen. Wat ik precies ga doen/bekijken weet ik nog niet, maar er is nog genoeg te ontdekken hier.

Ik zal ook even vertellen hoe het met mij zelf gaat. Met mij gaat het goed. Ik voel me echt thuis in m'n nieuwe thuis. En ik heb nog totaal geen last van heimwee naar huis. Oké, ik mis iedereen wel, maar whatsapp en skype zijn echt ideaal. Zoals ik in mijn eerste blog schreef moet ik dit niet alleen doen voor mijn opleiding, maar ook voor mezelf. En daar ben ik vanaf 1 al mee bezig. Ik probeer positief over dingen te denken, m'n angsten te overwinnen en grenzen te verleggen. Ik sta eerlijk gezegd zelf al te kijken van wat ik allemaal al gedaan heb. Ik ben gewoon een bank, telefoonwinkel en internetwinkel ingelopen om dingen te regelen. Zonder een afspraak te hebben of duidelijkheid te hebben ben ik mijn hotel binnengestapt en heb ik gevraagd naar mijn contactpersoon om duidelijkheid te krijgen. Allemaal gedaan zonder dood te gaan van de zenuwen. Oké, het is allemaal eng, maar ik moet het wel doen. Gisteren heb ik in m'n eentje de hele dag door Londen gelopen. Het is zeker leuker om gezelschap te hebben, maar dat was helaas niet mogelijk. Ik wilde niet de hele dag hier op de bank zitten dus ben erop uit gegaan en heb me goed vermaakt en zoals jullie konden lezen in mijn vorige blog al heel wat gezien. Ik sta te kijken van wat ik nu al allemaal doe. Dit had ik niet verwacht!. Stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf. Ik hoop dit voort te kunnen zetten tijdens mijn stage en nog veel meer te leren, angsten te overwinnen en mezelf nog verder te ontwikkelen.
Ik hou jullie op de hoogte! Tot snel! Liefs, xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 22435

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: