De eerste dagen in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Londen

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

02 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Deel 1
Terwijl ik dit type heb ik helaas nog steeds geen internet in m'n appartement, dus uploaden gaat nog niet. Gelukkig heb ik al wel een Engels nummer en dus internet op mijn telefoon. Via whatsapp ben ik inmiddels dus alweer bereikbaar. Ik ga nu al mijn blog typen over de afgelopen dagen omdat ik bang ben dat ik anders dingen ga vergeten..

Zaterdag 30 augustus.
Zaterdag pakte ik samen met mama om 11.12 uur de trein in Nijmegen. Na een lange reis met de NS, Thalys en Eurostar kwamen we om 18.09 uur Engelse tijd (het is hier een uur vroeger dan in NL) aan op St. Pancras International station. Evy stond me op te wachten om de sleutels van ons appartement te overhandigen. En daarna begon een kleine hel. Met een koffer die niet te tillen was, nog 2 kleine koffers, 2 handtassen en de internetrouter moesten we de metro in. Tickets gekocht, en daar gingen we dan. Trapjes op en af, maar we hebben het overleefd. We kwamen aan bij het metrostration dat we moesten hebben Kilburn Park. Daarna moesten we de weg vinden naar mijn nieuwe thuis van de komende 5 maanden. Natuurlijk liep ik eerst de verkeerde kant op, maar daarna hadden we het snel gevonden. Mama een kleine rondleiding gegeven en daarna de koffers uitgepakt. Spulletjes een plekje geven, bed opmaken, foto's ophangen en m'n nieuwe thuis was ingericht.
Vervolgens zijn we weer naar de hoofdstraat hier gelopen om wat boodschappen te doen, daarna weer teruggelopen, gegeten, gewacht op Evy en naar dromenland vertrokken.

Zondag 31 augustus
Vandaag wilde ik graag wat dingen regelen om mijn verblijf hier te vergemakkelijken of dingen die noodzakelijk zijn voor mijn stage. 's Ochtends zijn we eerst de hoofdstraat hier doorgelopen om te kijken wat er allemaal in de buurt zit. Nou winkels genoeg, volgens mij wel 5 supermarkten als het er niet meer zijn, een Primark op nog geen 5 minuten lopen en daarnaast nog een paar handige winkels. Dus we kunnen dan wel niet zo dicht bij het centrum van Londen zitten, we hebben wel alles binnen handbereik. Veel winkels waren nog niet open, dus hier kon ik niet de dingen kopen en regelen die ik nodig had. Teruggelopen naar het metrostation en daar de metro gepakt naar Kings Cross, St. Pancras. Mama wilde heel graag mijn hotel zien waar ik ga werken. Ik was er al langsgelopen toen ik hier een paar weken terug was om woonruimte te regelen. Toen stond ik echt even te kijken.. 'Woww, het is echt zoals op de plaatjes die op het internet staan'. Mama had precies hetzelfde, zij was ook enorm onder de indruk. Foto's zullen snel volgen!
Vervolgens zijn we met de metro verder gegaan naar Oxford Street. Daar kon ik mijn bank account regelen en mijn Engelse telefoonnummer. Maar de banken zijn natuurlijk dicht op zondag, gelukkig waren de telefoonwinkels wel open en kon ik een Engels nummer regelen en kreeg ik weer internet op mijn telefoon. Vrijdagavond voor vertrek had ik het hotel nog een mailtje gestuurd voor informatie over mijn eerste dag, maar daar had ik nog steeds geen antwoord op en in Engeland kon ik mijn mail niet meer open. Toen dat geregeld was meteen gekeken of ik mail terug had. Helaas, helemaal niks. Meteen mijn stagebegeleider in Nederland gemaild met de vraag of ik maandag dan maar gewoon naar het hotel moest gaan, opnieuw kon ik wachten op een mail terug. Nadat we Oxford Street bewandeld hadden zijn we met de underground richting de Tower Bridge gegaan. Daar hebben we rondgewandeld en op een terrasje in de zon gezeten. Daarna terug naar huis om even op de frisse en spullen weg te brengen. En weer de metro in, dit keer naar Paddington om daar wat te eten. Ik heb daar m'n allereerste fish and chips gegeten.

Deel 2
Inmiddels hebben we internet en schrijf ik m'n blog af.
Maandag 1 september
Zondagavond had ik besloten om vandaag maar gewoon met de stoute schoenen aan naar het hotel te gaan en te vragen naar de meneer met wie ik mailcontact heb gehad. Evy had om 9 uur haar eerste dag, en we konden het eerste stukje samen reizen. Nadat ik afscheid had genomen van mama ben ik richting het hotel gegaan. Vlak voor vertrek kreeg ik een mail terug van mijn stagebegeleider uit Nederland. Geen zorgen maken over je stage, ga naar het hotel en presenteer jezelf!
Met zenuwen liep ik omhoog naar de ingang van het hotel, verder naar de receptie waar ik vroeg naar de 'head housekeeping'. Hij was net aanwezig en kwam eraan. Omdat ik nog geen internet had en hij eerst nog andere afspraken had kon die me op dat moment niet helpen. Om 2 uur 's middags moest ik terugkomen om wat formulieren in te vullen en een gesprek te hebben met afdeling HR.
Mama zat nog in ons appartement te wachten totdat ze de bus naar het vliegtuig kon pakken. Die heb ik meteen gebeld dat ik weer terugkwam dan wist ze dat we nog wat leuke dingen konden gaan doen. Ik wilde vandaag sowieso een bank account regelen en daarnaast hadden we van Ginger en Chloe, twee andere studenten van HMSM en vriendinnetjes van ons, gehoord dat je bij Poundland goedkoop servies kon kopen. Die winkel zit bij ons in de grote straat en de bank die in de manual van school staat ook. Dus nadat ik thuis was en mijn TDV weer uitgetrokken had samen met mama langs de bank en Poundland. Helaas was het te druk bij de bank en konden ze me niet helpen. Bij Poundland eindelijk servies en glazen gekocht, weg met die stomme plastic bordjes en bekertjes.
Daarna nog even thuis met mama gezeten en toen opnieuw afscheid genomen en weer terug naar het hotel. In het hotel papieren ingevuld, een test gemaakt en toen mocht ik weer naar huis. Het gesprek met HR ging opeens niet meer door. Het invullen van de papieren ging digitaal en ik moest daarbij mijn CV uploaden. Die staat op mijn USB, en ik laat met m'n stomme kop natuurlijk m'n USB daar in de computer zitten. Gelijk maar die man een mailtje gestuurd dat ie op mijn USB moest passen. Nadat ik alles had ingevuld en gemaakt kreeg ik te horen dat ik woensdag gebeld zou worden over hoe laat ik zou moeten beginnen. Dat betekende dus dat ik dinsdag de hele dag alleen moest doorbrengen..
Omdat we thuis nog steeds geen internet hadden en ik eindelijk m'n oystercard kon aanvragen ben ik op St. Pancras International Station gaan zitten om dit te regelen. Helaas niet gelukt omdat de betaling niet ging. Ondertussen had ik contact met Dominique. Zij was net klaar met haar stagedag en kwam gezellig naar ons toe. 's Avonds hebben we gezellig met z'n drieën gegeten en daarna nog zitten kletsen. Een gezellige afsluiter van een rare dag waarop ik eigenlijk verwacht had al aan de slag te kunnen.

Dinsdag 2 september
Mama is weer naar huis, Dominique, Evy en de rest moesten gewoon stage lopen en ik had de hele dag vrij. Ik wilde sowieso niet de hele dag thuis gaan zitten dan wist ik zeker dat ik gek zou worden. Ik moest nog steeds een bank account regelen en verder was ik van plan om de toerist uit te hangen. Ook moest ik nog m'n Oystercard regelen. Dat wil ik snel gedaan hebben want het reizen, eigenlijk alles, is heel behoorlijk duur. Met m'n telefoon als hotspot is het me eindelijk gelukt, waarschijnlijk is die over maximaal 10 dagen binnen. Een Oystercard is een soort OV kaart, wij kunnen een 18+ Student Oystercard aanvragen, dat is vergelijkbaar met een studenten-OV.
Om 9 uur ging ik de deur uit richting Oxford Street om daar langs de bank te gaan. Na een gesprek van 45 minuten had ik eindelijk een rekening en kan ik mijn Engelse centjes gaan ontvangen. Dan moet er natuurlijk wel eerst gewerkt worden..
Daarna ben ik de toerist uit gaan hangen. Eerste stop: Piccadilly. Hier heb ik rondgelopen, maar heel spectaculair vond ik niet. Wat ik ook heel jammer vond was dat alles in de stijgers staat. Dat veranderd het beeld natuurlijk ook al gauw. Daarna ben ik doorgelopen naar Buckingham Palace. En ik weet niet hoe ik het getimed heb, maar ik was er precies om half 12. Op dat moment is er wisseling van de wacht. Heel gaaf om eens mee te maken. En wat een mensenmassa zeg! Daarna via het park doorgelopen naar de Londen Eye en de Big Ben. En door over de Victoria Street, of Road? Ik weet het niet meer. En toen was ik er wel een beetje klaar mee om in m'n eentje door deze enorme stad te lopen. Even langs huis gegaan om wat te eten en daarna door naar Kensington. Hier heb ik vooral door de hoofdstraat gelopen. Ondertussen had ik contact met mijn Engeland gids, Rebecca. We hadden nog steeds pannen e.d. nodig maar die kon ik nergens vinden, dus maar even nagevraagd waar ik die zou kunnen vinden. Bij Argos moesten we volgens Rebecca zijn, nadat ik ook maar even gevraagd had hoe dat precies werkte daar naar binnen gegaan en gekeken wat ze allemaal hadden. Toen kreeg ik een berichtje van Evy dat ze klaar was met werken. Omdat ik er helemaal klaar mee was om alleen te zijn, maar richting huis gegaan en op Evy zitten wachten. Via het internet had ik gezien dat er ook een Argos in de grote straat bij ons in de buurt zit, dus dan konden we het mooi samen doen. Toen Evy thuis was toch maar even gebeld voor het internet. En toen was het geregeld! WE HEBBEN INTERNET! Dominique was ook eindelijk klaar na een lange dag stage en training en kwam onze kant op. We zijn toen met z'n drieeën gaan winkelen. Servies, pannen, wasrekje en boodschappen. Bepakt en bezakt kwamen we weer thuis. Daarna eten gekookt en gegeten. Evy is daarna gaan skypen en ik ben mijn blog aan het schrijven. Morgen hoop ik eindelijk te kunnen beginnen met mijn stage. Ik heb er echt zin in! Ik zorg ervoor dat ik om 8 uur morgenvroeg helemaal klaar ben en als ik dan gebeld word kan ik meteen de metro instappen.

Welterusten allemaal! En ik hou jullie op de hoogte! Liefs, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 22410

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: