32 Q-rooms & 211 departures - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu 32 Q-rooms & 211 departures - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

32 Q-rooms & 211 departures

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

02 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Ik heb alweer een dagje vrij, dus tijd om een berichtje te schrijven. Vrijdag was ik vrij, daarna heb ik drie drukke dagen op stage gehad en nu ben ik alweer vrij.

Vrijdag was ik vrij en heb ik eigenlijk niet heel veel gedaan. 's Ochtends heb ik ruim een uur met mama zitten skypen. Daarna ben ik de deur uitgegaan, maar heb eigenlijk niet veel bijzonder gedaan. Ik was richting de kerstmarkt bij de Londen Eye gegaan. Maar die vond ik niet bijzonder, en in je eentje over kerstmarkten lopen is ook niet echt leuk. Toen ben ik verder langs de Thames gelopen, richting de St. Paul's Kathedraal. Ik wist dat daar in de buurt een groot winkelcentrum zat. Het was vrijdag Black Friday en dat betekend overal hoge kortingen en een enorme drukte. Nou, die kortingen vielen wel mee en de drukte al helemaal. Ik heb uiteindelijk niks gekocht en had ook geen zin meer om in m'n eentje door de stad te lopen. Dus ben ik maar weer naar huis gegaan. Thuis heb ik gewacht totdat ik het bericht kreeg van Do dat ze klaar was. Toen Do klaar was ben ik naar haar toe gegaan. Daar hebben we snel even wat gegeten en toen zijn we naar de bioscoop gegaan. Vrijdag ging de film Paddington in première. Al enkele weken zeiden we dat we daar naar toe wilde. De promotie is groot en de trailer was leuk. Dus wij gingen naar Paddington! Zoals we al verwacht hadden zaten we in een zaal met behoorlijk veel kinderen. Achja. Het was een ontzettend leuke en grappige film. We konden het makkelijk volgen en begrijpen zonder ondertiteling. Dan was het Engels natuurlijk ook niet heel moeilijk aangezien het volgens ons een kinderfilm is. Na de film nog even bij Do gezeten en toen richting huis gegaan.

Zaterdag was het weer tijd voor een dagje stage. Een verschrikkelijke hectische dag! We hadden behoorlijk veel arrivals, maar ook veel departures. En daarnaast vond Front Desk het zetten van kamers in de queue nogal leuk. Om 12 uur had ik al 21 Q-rooms. Uiteindelijk had ik over de hele dag 32 Q-rooms gehad. Ik heb toch al een keer uitgelegd wat Q-rooms zijn? Dan staat de gast beneden te wachten voor z'n kamer. Meestal heb je er ongeveer 5/6 per dag, nu had ik er gewoon 32. Ik heb als een gek kamers staan checken. Het systeem werkt niet volledig en dus moeten we alle kamers die gecontroleerd zijn doorbellen naar kantoor of zelf in het kantoor op inspected zetten. De dag vloog echt voorbij. Ik ben de hele dag aan het rennen geweest tussen Q-rooms en room attendants. Wonder boven wonder was ik wel op tijd klaar. Ik weet niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Ik heb wel een beetje hulp gehad van de evening supervisor, maar ik denk niet dat het daar aan gelegen heeft. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ik op tijd klaar zou zijn maar het is me gelukt en daar ben ik best trots op.
Zondag was weer een drukke dag op stage. Ik had zaterdag gezien dat we 222 departures zouden hebben. Ik had nog nooit meer dan 190 departures gezien, dus dit werd weer een uitdaging. Zondagochtend toen ik aankwam bleken het maar 211 departures te zijn. Gelukkig waren het niet allemaal arrivals, dus konden ook na 16.00 uur departures gepoetst worden. Opnieuw heb ik een conflict gehad met mijn porter. Dezelfde als de vorige keer. De vorige keer sprak ik hem aan op het feit dat hij niks opschrijft, inmiddels doet ie dat wel! Maar vandaag was het weer laks bezig. Het was met 211 departures natuurlijk hartstikke druk voor de room attendants. En per persoon hadden ze 10 of 11 departures. Voor mijn gevoel had mijn porter niks te doen want hij had geen enkele request. Dus ik vroeg hem of hij bedden kon strippen. Eerst zei die dat ie dat niet kon doen omdat ie het druk had. Ik vroeg hem waar die het dan druk mee had. Toen zei die dat ie eerst zijn eigen taken wilde vervullen. Oke, zei ik, maar bel me als je daar klaar mee bent. Ik heb nooit een telefoontje gehad. En op een gegeven moment hoorde ik hem bij een van de room attendants in de kamer. Hij was daar de badkamer aan het poetsen. Maar zij was bezig met haar laatste kamer en er waren nog andere room attendants die nog 3 kamers moesten poetsen. Ik werd een beetje boos, geen bedden kunnen strippen en wel bij een room attendant die bijna klaar is de badkamer poetsen, alleen maar omdat ze leuk en gezellig is. En hij maar zeggen 'it doesn't matter..' Bah! Ik heb echt een hekel aan zijn attitude. Uiteindelijk heb ik hem een lijst gegeven met kamers waar hij het bed kon strippen. Over die 7 kamers heeft hij 45 minuten gedaan. Ik had geen zin in nog een confrontatie dus heb 'm maar laten gaan. Inmiddels weten Julia en Margus dat ik niet met die man kan werken en zij zullen hem daar op aanspreken.

En maandag was in vergelijking met het weekend niet zo'n drukke dag. Zondagnacht hadden we een bezetting van 60%, dus ongeveer 40% van de kamers was al schoon. De room attendants hadden dit keer niet zoveel departures. Wel moesten al die departures voor 16.00 uur schoon zijn. Maandag hadden we namelijk een bezetting van 100% dus alle kamers waren nodig. Deze week verblijft er volgens mij een groep in het hotel. Tot vrijdag hebben we maar weinig departures, en vrijdag hebben we dan weer een groot aantal departures. Maandag was wel een makkelijk dagje en ik was ruim op tijd klaar. 's Avonds aten we weer een keertje bij mij thuis. Vanavond willen we naar Wicked gaan en een collega van Do had gezegd dat we voordat we daar heen gingen de film 'Wizard of Oz' moesten kijken. We hebben de eerste 20 minuten gekeken en daarna hebben we 'm uitgezet. Het is een film uit 1939 en dat was te zien. Hij was zwart/wit en het acteer- en filmwerk is in vergelijking met de films van tegenwoordig heel slecht. We hebben daarna Mamma Mia! aangezet. We zingen al enkele dagen Mamma Mia en dus werd het tijd om de film maar weer eens te kijken. Daarna is Do weer naar huis gegaan en ik ben richting dromenland vertrokken.

Vandaag zit ik eigenlijk al de hele tijd met m'n laptop op schoot. Vanochtend eerst m'n derde report voor school afgemaakt. Daarna wat dingen uitgezocht en vervolgens begonnen aan het schrijven van deze blog. Voor vandaag heb ik niet echt plannen. Ik wil m'n benen een beetje rust geven want ik heb echt het gevoel dat die heel moe zijn. Dus ik denk dat ik vandaag lekker thuis blijf. Zodra Do klaar is gaan we kijken of we kaartjes voor Wicked kunnen krijgen voor vanavond. Lukt dat niet dan moeten we even kijken wat we vanavond gaan doen. En dan proberen we het morgen weer opnieuw. Morgen ben ik ook vrij. Ik denk dat ik er dan wel op uit ga, maar ik weet nog niet wat. De echte bezienswaardigheden in Londen heb ik allemaal al gezien. Er staan nog een paar dingen op ons lijstje maar die gaan Do en ik samen bezoeken. Ik zal eens op zoek gaan wat ik vanavond kan gaan doen. Nu eerst lunchen want ik krijg honger. Tot snel allemaal! Liefs uit Londen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 22399

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: