Traningsdag en heel veel vrije dagen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Traningsdag en heel veel vrije dagen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Traningsdag en heel veel vrije dagen

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

16 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Inmiddels zit ik alweer bijna 3 weken in Londen. Afgelopen week heb ik nog een paar ontbijtdiensten gedraaid en de rest van de week ben ik vrij geweest. Toen heb ik vooral van het mooie weer genoten, want ook hier was het rond de 30 graden.

Zondag moest ik weer een ontbijtdienst draaien, verschrikkelijk! Ik vond het echt niet leuk, maar aan de andere kant wel fijn dat ik aan het werk kon zijn. Na mijn werkdag heb ik thuis eerst m'n first arrival report afgemaakt en daarna ben ik een rondje gaan lopen in het park tegenover m'n huis. Eigenlijk was ik daar nog steeds niet echt goed doorheen gelopen. Nu was het mooi weer en had ik vrij dus vond ik het een mooie gelegenheid om het park eens te gaan ontdekken. Het is echt veel groter dan ik dacht. Het was ontzettend druk omdat het natuurlijk zondag was, maar het was wel lekker om er even doorheen te lopen. 's Avonds heb ik lekker thuis gezeten en ben ik vroeg gaan slapen want m'n wekker ging de volgende ochtend alweer om 4.00 uur omdat ik om 6.00 uur moest beginnen met een ontbijtdienst.

Om 5.15 uur zat ik bij de bushalte te wachten op de eerste bus om vervolgens de eerste underground te pakken. Maandag was maar een korte ontbijtdienst, van 6.00 tot 9.00 uur heb ik ontbijt gedraaid. Daarna moest ik door naar de trainingsdag van M&E. Een leerzame dag maar ook veel herhaling. Opnieuw kregen we een rondleiding door het hotel en leerde we hoe we bepaalde dingen moesten opzetten. Maja, als je vijf volledige dagen al op die afdeling hebt meegedraaid weet je volgens mij al een hele hoop. Samen met de andere vaste mensen waren we behoorlijk aan het flauwenkullen, maar gelukkig werd het allemaal gedoogd. Ieder onderdeel van de training moest op papier bijgehouden worden. Oftewel iedereen die meedeed aan de training moest voor ieder onderdeel tekenen. Ik denk dat ik wel ruim 25 handtekeningen heb gezet die dag. Na de trainingsdag zijn we met het vaste team naar de pub gegaan en hebben we daar een paar drankjes gedronken. Ik heb me ingehouden omdat ik de volgende dag gewoon weer om 6.00 uur ontbijtdienst moest draaien. Maar sommige collega's waren behoorlijk ver heen. Het was ontzettend gezellig en opnieuw had ik het gevoel dat ik die mensen allemaal al heel lang ken. Onderweg terug naar huis voelde ik me eigenlijk best wel slecht, maja drinken op een lege maag is nou ook niet zo verstandig. Thuis wat gegeten en daarna gelijk door naar bed.

Dinsdag toen ik opstond voelde ik me verassend goed, ik was alleen moe. Mijn dag werd echter een beetje verpest door de manager van het ontbijt. Tijdens de briefing leunde ik tegen een trolley aan en na de briefing kwam die dus naar me toe: 'Milou, hoe gaat het vandaag?'. Ik eerlijk gezegd dat ik moe was, door de lange dag die ik gisteren gemaakt had. Doordat ik voor de training eerst ontbijt had moeten draaien, was ik bijna 12 uur aan het 'werk' geweest. Zegt hij: 'Ja, dat zie ik want tijdens de briefing zat je op de trolley. Als de gasten zo komen mag je niet laten zien dat je moe bent hé.' Uu, nou meneer ik zit al drie en half jaar op de Hotel Management School Maastricht en heb daarnaast ook al ruim zes jaar horeca-ervaring, dus mij hoef je dat niet te vertellen. Dat zei ik natuurlijk niet, maar dat dacht ik wel. Dat was voor mij ook echt even de druppel. Ik liep al een paar dagen met rugklachten rond door het zware dienblad waar ik mee moet lopen. Ik moet ook borden uithalen met een dienblad, echt mega onhandig! En op dat moment had ik het echt gehad met die stomme ontbijtdienst, gelukkig was het die dag niet zo druk en kon ik op tijd stoppen.
Na het werk ben ik samen met Jenny in het park gaan zitten en hebben we genoten van het mooie weer. 's Avonds had ik een afspraak staan met m'n huisgenoten om uit eten te gaan om elkaar beter te leren kennen. Vorige week hadden we al afgesproken dat we bij een Italiaan bij ons in de straat zouden gaan eten. Uiteindelijk kwam Mirthe met het idee om bij die Italiaan de pizza te gaan halen en die dan mee te nemen naar het park voor ons huis. Het was dinsdag namelijk ontzettend mooi weer en dus vonden we het wel leuk om buiten te eten. Helaas gingen die plannen niet helemaal door. Simone kwam thuis van het werk en voelde zich nogal beroerd en besloot dus om thuis te blijven. Mirthe en ik zijn wel uit eten te gaan omdat we ons al de hele dag verheugd hadden op pizza. Binnenkort gaan we dus nog een keertje uit eten, maar dan wel met z'n drieën. Samen liepen we naar de pizzeria die op maandag en dinsdag de actie heeft twee halen, een betalen. Eenmaal daar aangekomen bleek dat die actie alleen gelden als je binnen ging zitten om te eten. Uiteindelijk hebben we dus met z'n tweeën daar binnen gegeten. Het was echt super lekker en mega veel, door de temperatuur leek het net alsof we ergens in Italië zaten.

Woensdag was ik vrij en kon ik dus eindelijk even lekker uitslapen. Nadat ik langzaam opgestart was, het huis een beetje gepoetst had en m'n kamer opgeruimd was ben ik richting Primrose Hill gegaan. Het was nog steeds ontzettend mooi weer en daar wilde ik graag van genieten. Dus ben ik met een lunchpakketje naar Primrose Hill gegaan. Daar heb ik ruim 2 uur van de zon en het uitzicht genoten.
Donderdag heb ik opnieuw van het mooie weer genoten, dit keer in Regent's Park. Rond 15.00 uur had ik een bijeenkomst in het hotel waar ik samen met Jenny voor uitgenodigd was door Tom. Het bleek een celebration's tea te zijn. Een bijeenkomst die iedere maand plaatsvindt waarbij de nieuwe werknemers verwelkomt worden en 'awards' uitgereikt worden aan werknemers die in die maand op een bepaald vlak extra goed gepresteerd hebben. Dit allemaal natuurlijk onder het genot van een hapje en een drankje. Het stelde niet heel veel voor, ik denk dat het in totaal iets van 45 minuutjes heeft geduurd. Daarna ben ik weer naar huis gegaan, om 's avonds met Do te skypen. Het is zo raar om hier nu te zitten en van alles mee te maken zonder dat Do daar bij is. De vorige keer deed en deelde ik natuurlijk alles met Do, maar dat is nu niet zo. Zij zit nu in Amsterdam voor stage en ik weer in Londen. Het was heel fijn en gezellig om haar weer even echt te spreken, want eerlijk gezegd mis ik d'r wel hoor. Gelukkig heeft ze al voordat ik naar Londen vertrok een ticket geboekt en komt ze in het weekend van 22 oktober gezellig op bezoek. We hebben bijna de hele avond zitten skypen, totdat haar telefoon uitviel en we er dus wel een einde aan moesten maken. Inmiddels hebben we weer een nieuwe afspraak staan voor volgende week.

Vrijdag wilde ik in eerste instantie naar Brighton gaan, maar omdat de voorspellingen voor het weer zo ontzettend slecht waren heb ik dat maar niet gedaan. 's Ochtends toen ik wakker werd was ik blij dat ik geen kaartje voor de trein gekocht had, het regende namelijk pijpenstelen. En die regen heeft bijna de hele dag geduurd. Ik ben rond het middaguur toch maar even de deur uitgegaan. Ik wilde naar Alfies Antique Market, kijken of ze iets leuks hadden waarmee ik m'n kamer nog extra kan aankleden. Alfies Antique Market is een overdekte markt van vier verdiepingen met verschillende antiekhandelaren. Toen ik daar aankwam was er helemaal niemand, de verkopers zaten allemaal op een stoel, de een met een boek, de ander met z'n telefoon. Ik dacht, ik ga echt niet als enige daar naar binnen en dus ben ik doorgelopen. In de buurt daar een beetje rondgelopen en vervolgens de underground weer naar huis gepakt.

Dit weekend krijg ik voor de allereerste keer bezoek over de vloer, papa komt namelijk het weekend langs. Last minute heeft hij woensdag een ticket geboekt omdat ik toen zeker wist dat ik het weekend vrij zou hebben. Hij komt helaas pas zaterdagavond en gaat maandagochtend heel vroeg weer terug. Zondagochtend willen we naar de Columbia Road Flower Market gaan en verder hebben we nog niet zoveel plannen, we zien wel wat we gaan doen.
Maandag moet ik ook weer stage lopen, weer maar vier daagjes sta ik volgende week ingepland. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet leuk, want ik ben tenslotte naar Londen gekomen voor m'n stage. Daarnaast weet ik ook niet meer zo goed wat ik met al die vrije tijd moet. Ik heb nooit zoveel vrije tijd gehad. Zat ik niet op school dan was ik aan het werk bij de PKB en nu heb ik meer vrije dagen dan dat ik in de afgelopen jaren ooit heb gehad. Ook volgend weekend ben ik weer het hele weekend vrij. De voorspellingen voor het weer zijn dan beter dus ik denk dat ik dan sowieso een dagje naar Brighton ga, voor de rest ga ik even goed nadenken en kijken wat ik met m'n vrije dagen wil. Ik hoop alleen wel dat ik snel echt aan de slag kan op stage want daar ben ik toch echt voor gekomen. Maar volgens Tom gaat het eind september echt beginnen en zullen we daarna alleen maar moeten werken, ik ben benieuwd! Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in!

Liefs uit Londen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 22396

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: