Eerste dagen in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Londen

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

31 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Inmiddels heb ik de eerste kennismaking met het hotel gehad en heb ik weer behoorlijk de toerist uitgehangen.

Afgelopen zondag ben ik even naar het Notting Hill Carnival geweest. Dat is een jaarlijks festival in Notting Hill, waarbij de Afro-Caribische gemeenschappen hun eigen cultuur en tradities vieren. Het Notting Hill Carnival is het grootste straatfeest van Europa. Op het internet had ik gelezen dat er een parade zou zijn en verschillende plekken met muziek en eten. Die parade viel een beetje tegen. Bij een carnavalsparade in Nederland komt alles achter elkaar, hier was dat niet het geval. Je stond langs de kant van de weg gewoon te wachten totdat ze voorbij kwamen lopen. Ik heb denk ik een stuk of 10 groepen gezien. Voor de rest waren er inderdaad veel plekken met muziek en eten en het was ontzettend druk maar wel heel gezellig. Ik ben gebleven totdat het opeens heel hard begon te regenen, toen vond ik het wel mooi geweest. Daarna ben ik weer lekker naar huis gegaan omdat ik ontzettend moe was. Aan het begin van de avond heb ik nog wel even een wandelingetje door het park tegenover mijn huis gemaakt. Ik woon aan de rand van een enorm park, waar echt heel veel mensen sportief doen. Ik ben daar even doorheen gelopen, maar omdat er een groot festival aan de gang was kon ik niet door het gehele park.

Voor de volgende dag, maandag dus, had ik ticket voor de Sky Gardens kunnen boeken. De Sky Gardens zijn gelegen op 155 meter hoogte en vanaf daar heb je een geweldig uitzicht over London en verder weg. Voordat ik daar heen ging ben ik vanuit thuis richting de Thames gelopen en heb ik weer een heel stuk langs het water gelopen. Net als de vorige keer ga ik denk ik weer heel veel lopen. En die padjes langs de Thames zijn echt leuk om te lopen! Toen ik eenmaal ruim 2,5 uur gelopen had ben ik met de underground richting de Sky Gardens gegaan. Maandag was bank holiday in Londen, dus iedereen had vrij en het was ontzettend druk! Van te voren moet je een ticket boeken, maar toegang is gratis. Eenmaal door de security heen ga je met de lift naar de 35ste verdieping van het gebouw. Eenmaal boven kon je genieten van een schitterend uitzicht! Ik vraag me alleen af waarom het Sky Gardens wordt genoemd, want heel veel garden is er niet te zien. Wat ik eerlijk gezegd wel verwacht had. Maar het was een bezoekje meer dan waard.
Na de Sky Gardens ben ik weer naar huis gegaan. Halverwege mijn wandeling langs de Thames kreeg ik een berichtje van mijn internship coach van school dat ik mijn leerdoelen moest herschrijven. Omdat ik wist dat dinsdag mijn eerste stagedag zou zijn en ik niet wist wat ik daarna van stage kon verwachte wilde ik het graag zo snel mogelijk aanpassen. Thuis heb ik dus mijn leerdoelen aan zitten passen, maar helaas niet helemaal af gekregen.

Gisteren, dinsdag, was dus mijn allereerste stagedag. Om eerlijk te zijn was ik helemaal niet zo zenuwachtig. Ik dacht 'ik ga dit gewoon doen, ik ben hier om te leren en go for it!'. Toen ik bijna bij het hotel was kwam ik toevallig Jenny tegen, zij is ook een student van de Hotel Management School Maastricht en gaat dezelfde stage als mij lopen. Samen zijn we naar binnen gegaan, waar we ons gemeld hebben bij de receptie en vervolgens vriendelijk ontvangen werden door Tom. Tom is de Deputy Meetings and Events Operations Manager van het hotel en met hem hebben wij steeds contact gehad over de stage.
Ik had vorige week van HR een mail gekregen dat ik om 9.30 uur aanwezig moest zijn voor de 'Feeling Welcome Day', dus ik verwachtte een soort van introductiedag. Dat bleek ook zo te zijn, we werden overladen met informatie, moesten heel veel papieren tekenen en kregen vervolgens ook nog een rondleiding door het hotel. Omdat alle nieuwe mensen van die dag gingen werken bij Meeting and Events (M&E), kregen we vooral de ruimtes van dat departement te zien. Nou, ik ga gegarandeerd nog een keer verdwalen in dat hotel. Wat een doolhof is het zeg! Maar dat was bij m'n vorige stage ook zo en toen is het ook goed gekomen dus ik verwacht dat het nu ook weer goed komt. Na de rondleiding kregen we een lunch, waarna we nog even kort met Tom gesproken hebben in het kantoor van M&E. Daar bleek dat mijn allereerste echte werkdag pas zaterdag zal zijn. Aan de ene kant vind ik dat heel erg jammer, want ik ben natuurlijk gekomen voor m'n stage. Aan de andere kant vind ik het ook wel prima. Tijdens de zomervakantie heb ik zo ontzettend veel gewerkt dat het ook wel even goed is om een paar dagen rust te hebben.

Rond 14.00 uur waren we klaar bij het hotel en heb ik de underground naar huis gepakt. Thuis heb ik eerst mijn leerdoelen verder aangepast en plannen gemaakt voor al m'n vrije dagen. Voor woensdag heb ik een kaartje gekocht om Buckingham Palace te bezoeken, donderdag wil ik of naar Brighton gaan of naar Richmond Park en 's avonds ga ik een drankje drinken met wat andere studenten van school. En voor vrijdag heb ik nog niets op de planning staan, maar ik moet sowieso vroeg gaan slapen want om 7.00 uur begint m'n allereerste echte stagedag.
Nadat m'n leerdoelen aangepast waren ben ik met de bus richting Oxford Street gegaan. De bus naar Oxford Street vertrekt op ongeveer 10 minuten lopen van mijn huis. Het is een bustochtje van ruim 45 minuten, maar wel een heel mooi tochtje. Je gaat deels over Oxford Street, komt daarnaast langs Hyde Park en in de buurt van Knightsbridge en Sloane Square. In die twee laatste buurten zijn heel veel dure winkels en boetiekjes gevestigd, dus vanuit de bus kun je hele mooie etalages bekijken. Ik heb vervolgens een beetje over Oxford Street gelopen, nog een jurkje gescoord en vervolgens weer de underground naar huis gepakt. Het eerste plan was om naar huis te lopen, of tenminste een groot deel. Maar ik bleef iets langer op Oxford Street dan verwacht en m'n voeten begonnen ook pijn te doen, dus toen maar de underground gepakt.

Voor vandaag heb ik dus een bezoek aan Buckingham Palace op de planning staan. Ik ga even thee drinken met Queen Elisabeth om 11.00 uur. Daarna wil ik gaan lunchen in het park, want hier is het ook heel mooi weer, alleen iets minder warm dan in Nederland. Jullie horen wel hoe mijn bezoekje aan de koningin was!

Liefs uit Londen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 22421

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: