British museum - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu British museum - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

British museum

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

12 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Er is alweer een week voorbij gevlogen. De tijd gaat nu echt hard. Nog maar 8 dagen dat ik moet werken op stage. En in totaal nog 16 dagen dat we kunnen genieten van Londen. Maar wat heb ik de afgelopen week gedaan?

Zoals ik in mijn vorige blog al schreef was ik woensdag vrij en was het plan om naar het British museum te gaan. Daar ben ik ook geweest. Deze flapdrol ging op stap met een camera zonder geheugenkaartje, dus heb helaas niet heel veel foto's kunnen maken. Het museum is gevestigd in een prachtig pand, enkele straten achter Oxford Street. De buitenkant ziet er oud, maar schitterend uit. Zodra je binnenkomt kom je in een grote ruimte met in het midden een rond trappenhuis en winkeltjes. Aan de buitenkant van de cirkel liggen alle kamers met de tentoonstellingen. De tentoonstellingen vielen mij een beetje tegen. Het ging allemaal over de geschiedenis van verschillende landen/werelddelen. Wel leuk om te zien maar niet zo mega interessant. Het was zeker de moeite waard hoor. En ik ben blij dat ik na bijna 5 maanden dan ook eindelijk kan zeggen dat ik naar het British museum ben geweest.

Nadat ik ruim 2 uur in het museum rondgelopen had, ben ik via Oxford Street terug naar de underground gegaan. Eerst heb ik nog een soepje gegeten bij de Pret. Waar een man van midden dertig met me begon te flirten en dacht dat ik uit Spanje of Italië kwam.. Ondertussen had ik contact met Do, want er was niks te doen bij haar op stage. Ik besloot om naar haar hotel te gaan om d'r op te halen en vanuit daar zouden we samen wat leuks gaan doen. Do's hotel is mooi, maar heel anders dan dat van mij. Buiten 15 minuten op een trapje gezeten en ondertussen bedacht wat we zouden kunnen gaan doen. Afternoon tea. Mijn telefoon was inmiddels bijna leeg en die van Do wilde niet meewerken, dus we konden niet echt iets vinden. Uiteindelijk maar bij de Starbucks thee gaan drinken. Terwijl we daar zaten kreeg ik het nieuwe rooster van de PKB binnen. Vanaf 31 januari mag ik weer in de keuken staan. Jeeej! Toen we thuis kwamen hebben we aan school gewerkt. Bij mij wilde het totaal niet lukken, maar gelukkig wel bij Do. Om half 9 toch maar besloten om te gaan koken en rond 9 uur zaten wij dan ook eindelijk te dineren. Na het eten is Do vrij snel naar huis gegaan. De volgende dag moesten we alle twee weer naar stage. Al is er toch niks te doen, we moeten natuurlijk wel een beetje fris blijven..

Donderdag dus weer naar stage. Er was totaal niks te doen, dus heb heerlijk rustig aan gedaan. 's Ochtends kwam ik tot de ontdekking dat we nog maar 20 dagen in Londen zijn. Het was echt even schrikken, haha.
Rond de lunch werd ik gebeld op mijn deckphone door Ruta. Ze vertelde me dat ze mijn vrije dagen voor volgende week had veranderd. In plaats van dinsdag/woensdag, ben ik nu zondag/maandag/dinsdag vrij. Whoeee, 3 dagen! Vrijdag en zaterdag was het ook weer belachelijk rustig. Zaterdag werd het toppunt bereikt met maar 32 kamers om te checken. Volgens mij heb ik meer op kantoor gezeten dan dat ik op de floor heb rondgelopen. Dus op stage is het nu mega rustig, dat betekend wel lekker op tijd klaar. Vrijdag waren we al voor half 6 klaar en zijn we met een stel een drankje gaan doen in de pub. Ontzettend gezellig!

Zondag was dus mijn eerste vrije dagje. Ik heb de hele dag thuis gezeten. Eerst een beetje uitgeslapen. Daarna wat dingen geregeld en mailtjes verstuurd en toen die hard aan school zitten werken. Ruim 4 uur heb ik aan mijn verslag gewerkt en het begint nu echt vorm te krijgen. Toch een raar idee om nu overal een evaluatie over te moeten schrijven. Het besef begint langzaam te komen dat het avontuur binnenkort afgelopen is. Nadat ik er klaar mee was om aan m'n verslag te werken ben ik film gaan kijken. Daarna op tijd m'n bed in gedoken, nog even Boer Zoekt Vrouw terug gekeken en toen vertrokken naar dromenland.
Vandaag ben ik 's ochtends naar Oxford Street geweest om mijn outfit voor de staffparty van zondag compleet te shoppen. Alleen nog een riempje en dan ben ik er klaar voor. Nog niet helemaal, ik weet nog niet wat ik met mijn haar moet doen. Zondag moet ik eerst werken. We zetten een kamer out of service en daar gaan we na het werk dan met een heel stel optutten voor de party. Ik heb er zin in en ben blij dat ik deze party nog mee kan pakken. Het schijnt heel leuk te zijn en echt het evenement van het jaar te zijn voor het personeel in het hotel. De rest van de dag heb ik thuis gezeten. Weer verder gewerkt aan mijn verslag van school. En ruim anderhalf uur met mama zitten skypen. Nu ga ik zo maar even wat te eten in elkaar zetten en dan vanavond denk ik maar weer een filmpje kijken..
Morgen dus nog een dagje vrij. Do heeft avonddienst dus overdag willen we iets leuks gaan doen. Ik heb voorgesteld om naar de dierentuin te gaan, maar moet even afwachten of Do dat leuk vindt en of het mogelijk is.
Daarna 6 dagen werken, met op zondag de staffparty. En dan weer 2 dagen vrij. Een van die vrije dagen ga ik besteden aan het inpakken van mijn koffer en de grote schoonmaak van het appartement. En die andere dag ga ik nog een keer in m'n eentje op avontuur in Londen. Daarna 2 daagjes werken en dan zit het St. Pancras avontuur erop. 's Avonds hebben we een afscheidsfeestje van een andere supervisor en het zal ook mijn afscheidsfeestje worden. En daarna nog 5 dagen genieten met Do. Een hele dag gaan we shoppen, we gaan nog dineren op de Thames, naar de Lion King, Afternoon tea'en, maar vooral genieten. En daarna zit het avontuur er echt op. Het besef is er nog niet helemaal, hij is zo'n raar idee om terug te moeten. Maar aan de andere kant kijk ik er natuurlijk naar uit om iedereen weer te zien.

Tot snel allemaal! Liefs uit Londen! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 22411

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: