Nog minder dan 1 maandje.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Nog minder dan 1 maandje.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Nog minder dan 1 maandje..

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

30 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Over minder dan een maandje kom ik alweer terug naar huis. Als het goed is gaan Do en ik vanavond onze vlucht boeken en dan is er geen weg meer terug. Het begint nu toch echt op te schieten. En het is volgens mij dichterbij dan we denken. We zitten bijna in januari en de 28ste willen we al terug vliegen. Waaaaa! Eigenlijk vind ik het wel een beetje eng om hier weer alles achter me te laten. Maar ik kijk er naar uit om weer naar huis te mogen!

Zoals ik de vorige keer schreef ben ik tweede kerstdag naar Boxing Day geweest. Nou dat was niet zo'n succes.. Wat een mensenmassa! Mensen stonden in de rij om de winkels in te kunnen, in de winkels kon je amper bewegen en het was er een puinhoop. Wij zijn volgens mij 5 winkels in geweest en toen hadden we er genoeg van. Overal mensen, duwen, trekken, bah op die manier kan ik echt niet winkelen! We zijn dus maar even thee gaan drinken en daarna moest Do terug naar stage. Ik ben toen naar huis gegaan, heb nog even aan school zitten werken en series gekeken. Ook heb ik nog een hele tijd met het thuisfront zitten skypen, toch nog een beetje familie voor mij tijdens de kerstdagen.

Zaterdag mocht ik weer terug naar stage. Het was niet zo'n bijzondere dag. Het was redelijk druk met departures. Vooral op de zesde en zevende verdieping omdat de staff daar geslapen heeft met de kerstdagen en ze deze kamers niet gecoverd hadden de dag ervoor. Voor Milou dus weer de meeste departures. Ook heel lullig, ze wisten dat ik met kerst alleen zou zitten omdat ik niet ingeroosterd was. Zeggen ze zaterdag, 'Milou had dat maar gezegd, dan had je hier kunnen slapen en met ons kerst door kunnen brengen.' Tssss, nu kan het opeens wel en voor kerst niet, ze worden echt met de dag gekker daar, haha. Achja, nu ben ik al een aardig eind met mijn eindverslag gekomen, scheelt aan het eind van mijn stage en bij thuiskomst weer werk.
Zondag was rustig, voor een zondag dan. Niet heel veel departures of speciale dingen. Het liep wel lekker. Ik heb me alleen het hele weekend zitten ergeren aan mijn porters. Ik had zaterdag en zondag de twee nieuwe porters.. Nou, ik werd gek van ze! Ik had kussens nodig, linnen, badjassen, magazines, maar overal kreeg ik het antwoord dat we het niet hadden. Pffff! Ja, hoor in het hele hotel zijn geen kussenslopen meer te vinden. Ongelofelijk! Zaterdag was ik er op een gegeven moment helemaal klaar mee dat ik zelf maar opzoek ging. En wat vindt Milou op de vierde en vijfde verdieping, de kussenslopen en badjassen die we nodig hadden. Even later kwam ik de porter tegen in de gang, ik was boos en zei 'Volgens mij moeten we maar van job switchen'. Dat vond ie niet zo leuk..

Maandag had ik eindelijk weer mijn eigen porter. De porters hebben net als de supervisors hun eigen sectie. Maar omdat de porter van Chambers steeds holiday had, heb ik al een hele tijd niet meer mijn eigen porter gehad en zat ik steeds met die nieuwe opgescheept. Maandag was ie eindelijk terug! Ik dacht dat het dan wel weer eens lekker zou lopen. Niet dus! Ik heb hem 100 keer moeten bellen om met extra bedden te slepen. Van die naar die kamer en weer terug. Nou, hij werd helemaal gek van me! Daarnaast had ik maandag bijna alle nieuwe meiden. Die zijn niet zo snel, en de kwaliteit is ook niet zo goed. Phoephoe, het liep echt niet lekker. En dat was ook te zien aan de tijd dat ik klaar was, kwart over 6. Ik ben er echt klaar mee. Iedere dag hetzelfde doen, totaal geen uitdaging meer. Nog even volhouden.. En toch zie er ik een tegenop om weg te moeten, maar dat komt vooral door alle collega's. Nu krijg je echt een band met ze en voordat die band echt is opgebouwd ga ik er weer vandoor. Raar toch eigenlijk. Na stage ben ik gelijk doorgegaan naar Do. We zouden 's avonds sushi gaan eten. Op maandag is het altijd Blue Monday in het sushi restaurant, en dat betekent alle gerechtjes voor 2,50. Casper kwam maandag ook naar Londen en dus ging die ook mee. Een gezellig avond, in een deze keer chaotisch restaurant. Voor ons hotello's was het een ramp om aan te zien. Het was druk waardoor ze het niet aan konden. De band waar de sushi op staat, was zo goed als leeg. Dus ging iedereen bestellen, de keuken kon het ook niet meer aan. En toen bleek dat de voorraadbeheerder ook niet zo goed is, alles bleek op te zijn. Uiteindelijk besloten ze maar om de boel dicht te gooien, nog een rondje en daarna gaat de keuken dicht. Zo! Dit hebben we nog nooit meegemaakt, het was vermakelijk, maar ook heel ernstig. Daarna ben ik naar huis gegaan en gelijk mijn bed in gekropen. Ik ben kapot!

Vandaag gelukkig vrij en lekker tot half 11 in m'n bed gelegen. Daarna op de bank even wat programma's terug zitten kijken. En nu schrijf ik dan deze blog. Zo meteen ga ik even naar de winkels om wat dingen voor morgen, Nieuwjaar, te halen. Daarna thuis een beetje opruimen en schoonmaken, uitzoeken hoe en wat voor morgen. M'n spullen alvast pakken, want ik moet morgen vanuit stage gelijk door. En daarna ga ik verder aan school. Vanavond komen Do en Casper waarschijnlijk langs. Dan boeken we de tickets voor de vlucht naar huis en maken we goede afspraken voor morgen.
Morgen moet ik dus gewoon naar stage. Gelukkig is het niet zo druk met departures, maar we hebben wel veel stay overs. Ik ga doorwerken en om half 6 zeg ik toedeloooeee! Dan ga ik meteen door naar onze Nieuwjaar. We willen op tijd zijn om goede plekjes te krijgen. En dan is het wachten tot 00.00 uur. Ik denk dat ik daarna niet nog ergens naartoe ga, maar richting huis ga. Waarschijnlijk duurt het een hele tijd voordat ik thuis ben en ik moet de volgende dag gewoon weer naar stage. Ik moet door tot 5 januari, dus een nachtje doorhalen is waarschijnlijk niet zo'n succes. 1 januari word een drukke dag met departures en daarna zakt de bezetting verschrikkelijk in. Een bezetting van minder dan 50% iedere nacht. Dus mijn laatste weekjes stage worden rustig.

Ik wens jullie allemaal een hele mooie, gezellig jaarwisseling. Geniet ervan en ga 2015 op een spetterende manier in. Ik wens jullie voor 2015 natuurlijk veel gezondheid, geluk, liefde, plezier, en al het andere goeds. En tot over 29 dagen!

Heel veel liefs uit Londen! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 22397

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: