CRAZY, STUPID, LOVE - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu CRAZY, STUPID, LOVE - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

CRAZY, STUPID, LOVE

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

24 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Weer een berichtje uit Londen! Een vervolg op mijn CRAZY verhalen van vorige keer, want het is nog steeds CRAZY hier. Daarnaast ben ik ook nogal STUPID geweest en LOVE moet er natuurlijk altijd zijn. En CRAZY STUPID LOVE is een liedje wat mij doet denken aan mijn weken dat ik moest poetsen, toen was die steeds op de muziekzender.. We gaan weer verder waar ik de vorige keer was gebleven.

Eerlijk gezegd weet ik het allemaal niet meer zo goed. Er is zoveel gebeurd en de dagen waren behoorlijk hectisch. Heb dus maar even in m'n whatsapp geschiedenis met mama zitten kijken om jullie op de hoogte te kunnen stellen.
Donderdag was de meest CRAZY day tot nu toe volgens mij. Ik kwam 's ochtends op stage binnen en Ruta zegt meteen tegen mij: 'Milou, ga even zitten.' Dus ik keek er al zo aan van wat is er aan de hand? Ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan of dat er complains waren van gasten uit verdieping 6-7. Nee, de Brand Standard Inspectie kwam langs. Ik wist niet zo goed wat het inhield, dus ik kreeg het snel uitgelegd, de stress was namelijk al op een behoorlijk hoog niveau. Er zijn standards voor Renaissance en Marriott hotels en vandaag kwam de inspectie daarvoor langs. Ik begon met het maken van mijn lijst. Ik had bijna een van de room attendants ingevuld toen ik gebeld werd door de head housekeeping. Hij was een kamer aan het controleren op een van mijn verdiepingen en ik moest omhoog komen om hem te helpen. Ik moest vooral dingen brengen, een nieuw hotelboek, nieuw soapdish, nieuwe glazen. En daarna mocht ik de kamer nog eens grondig stofzuigen. Toen ik daar mee klaar was ging ik weer richting kantoor om mijn lijst af te maken. Ik zat nog niet of werd weer gebeld, dit keer door een andere supervisor. Ik moest haar komen helpen want de inspectie had zo snel mogelijk kamers nodig. Ik als een CRAZY person weer omhoog gerend en geholpen met controleren. Samen hebben we die kamer van onder tot boven gecontroleerd, daarna hadden we behoefte in water en wilde we beide onze lijst afmaken. We gingen dus weer terug naar kantoor. Ik maakte me lijst tot de helft af, want daarna moest ik weer terug naar de floors. Ik had namelijk 3
Q-rooms. Dat betekent dat de gasten beneden staan te wachten op hun kamers en deze dus zo snel mogelijk schoongemaakt en geïnspecteerd moeten worden. Met een lijst die half af was, was ik kamers aan het controleren. Ik wist niet eens wie er op mijn verdiepingen aan het werk waren. Toen ik mijn Q-rooms had weggewerkt en nog een paar andere kamers gecontroleerd had ben ik maar weer terug naar kantoor gegaan om eindelijk mijn lijst af te kunnen maken. Daar zat Julia vol met stress en spanning. De inspectie was begonnen en ze waren al bijna meer dan een uur in de eerste kamer. Is dit goed of slecht?
Na de lunch gingen we verder zoals normaal, de inspectie was geweest en nu was het vooral afwachten wat de uitslag zou zijn. Maar mijn dag eindigde met weer een enorm leermoment. Ik heb tegenwoordig een nieuwe porter op mijn verdiepingen. In het begin vond ik hem wel aardig, maar nu hij er een paar weken werkt niet meer. Hij is een beetje laks in het doen van zijn werk en daarnaast heeft ie een attitude die mij niet helemaal aanstaat. Als porter word je behoorlijk vaak gebeld door de supervisor om dingen naar kamers te brengen, glazen, hangers, extra bedden en ga zo maar verder. In de eerste week had ik hem al uitgelegd dat hij die requests moest opschrijven op de lijst die hij 's ochtends ontvangt. Maar dat doet hij niet, hij schrijft het kamernummer op zijn hand en dat is het. Dan word ik af en toe gebeld wat er ook alweer naar die en die kamer gebracht moest worden. Maar nadat ik hem dat de eerste week gezegd had, heeft hij het niet veranderd. Na donderdag was ik het zat. Ik had het er 's middags met Julia over gehad en zij zei tegen mij dat ik dan gewoon zijn lijst niet moest teken. Dat heb ik dus ook niet gedaan voor deze STUPID porter. Ik had zo'n gevoel dat hij het wist want hij belde mij op dat hij zijn lijst in kantoor neerlegde en ik hem dan daar kon tekenen. Dus niet, kom jij maar naar boven met die lijst dan zal ik je nog eens vertellen dat je alle requests moet opschrijven! Ik ben niet CRAZY! haha. Dus daar kwam ie, met heel veel tegenzin, weer naar boven om mijn handtekening op zijn lijst te krijgen, dat hoopte die. En inderdaad op die lijst van hem stond bijna niks. Ik sprak hem daar op aan, maar het maakte hem allemaal niet zoveel uit. 'Waarom schrijf je het dan niet op?' Ja, weet ik niet, vind ik niet leuk. Grapjas! Ik vind het ook niet leuk om in een pak te lopen, met een telefoon, luchtverfrisser en een lijst, maar dat moet ik ook allemaal. That is part of your job! Vraagt die STUPID porter daarna aan mij: 'Ga je mijn lijst nog teken?'. 'NO!'. 'OK, bye' En toen liep die de deur uit. Ik stond echt even naar die deur te kijken van wat heb ik nu weer gedaan. Maar eerlijk gezegd ben ik er best trots op. Ik had niet verwacht dat ik het zou kunnen. Inmiddels heeft ie er van geleerd want gisteren was hij opnieuw porter op mijn verdiepingen en heeft ie alles netjes opgeschreven.
Toen ik 's avonds thuiskwam kreeg ik een melding van Facebook dat de head housekeeping iets op de Facebookpagina van de housekeeping had gezet. Het hotel in zijn geheel heeft een score van 88,4% behaald. Maar voor de cleanliness hebben we 93,8% behaald!

Vrijdag moest dat geweldige resultaat natuurlijk gevierd worden. Het was ook payday en dat betekend dat we altijd wat leuks gaan doen met het team. Het plan was om naar een cocktailbar te gaan. 's Ochtends toen alle supervisors op kantoor waren kwam de head housekeeping aan met een grote doos donuts. 'Ja, om te vieren dat we zo'n geweldig resultaat behaald hebben gisteren'. Achja, waarom ook niet donuts eten om 9 uur 's ochtends. Het was een ontzettend drukke dag met een heleboel departures. Ik was uiteindelijk pas rond kwart voor 7 klaar en helemaal gesloopt. Ik had totaal geen zin meer om te gaan partyen in een cocktailbar. Iedereen was inmiddels ook al vertrokken en ik wist ook helemaal niet waar ik naar toe moest. Ik ben richting Dominique gegaan en we hebben daar samen staan koken. Do had de hele dag vrij en had chocolademousse staan maken. Wauw! Wat was die lekker zeg! Omdat Do al de hele dag thuis zat wilde ze er eigenlijk 's avonds wel even uit. Zij zou eigenlijk met mij mee gaan als ik naar de cocktailbar was gegaan, maar daar had ik absoluut geen zin meer in. Vrijdag was ook de opening van Winter Wonderland. Dus besloten we na het eten, rond 9 uur nog even naar Winter Wonderland te gaan. Het is maar tot 10 uur 's avonds open, maar Do woont maar 5 minuten lopen van Hyde Park af. Komen we aan bij Hyde Park zijn de poorten gesloten. Winter Wonderland zit aan de andere kant van het park. Ik had mijn Oystercard niet meegenomen, dus de underground konden we niet pakken. En als we om Hyde Park naar de juiste ingang zouden lopen waren we te laat geweest. Een beetje een tegenvaller, want we hadden er beide echt zin in om er even naar toe te gaan. Toen zijn we maar een wijntje gaan drinken bij een Engelse pub in Paddington en daarna lekker naar huis gegaan.

Zaterdag leek een vrij rustige dag te worden op stage. Er waren niet veel departures. Ik vond het wel fijn, want ik had 's avonds afgesproken om met Loes, van de PKB die toevallig een paar dagen in Londen is, ergens wat te gaan eten. Maar rond half 4/4 uur brak een kleine hel los. De Front Desk mensen werden CRAZY. Ze waren mij steeds aan het bellen over kamers die nog in dirty status stonden. Ze hadden die nodig, en vroegen waarom er nog zoveel kamers dirty waren. Excuse me! Ik loop de benen onder m'n lijf vandaan, ik had na 4 uur nog 12 departures te checken. Vanaf 4 uur is een gegarandeerde incheck tijd en dus moeten de departures die arrival zijn geïnspecteerd zijn. Maar alle departures waren arrivals omdat we zaterdagnacht vol zaten. Tja, het is onmogelijk om alle kamers voor 4 uur geïnspecteerd te hebben. Kamer 631 was de absolute boosdoener. Eerst word ik gebeld door 3 verschillende mensen van beneden over die kamer en vervolgens nog door de evening supervisor van de housekeeping. Eerst was ik de schoonmaakster voor die kamer kwijt. Rond half 3 had ik nog in het systeem gecheckt welke kamers arrivals waren en kamer 631 was geen arrival, dus ik had tegen de schoonmaakster gezegd dat ze eerst haar stay overs moest doen en daarna 631. Maar 631 was toch wel een arrival en ook nog eens van een gast met haast. Beneden werden ze CRAZY van mij. Maar ik werd vooral CRAZY van hen. Ze wilde dat ik de kamers zo snel mogelijk controleerde, maar hoe kan ik controleren als jullie mij de hele tijd aan het bellen zijn? Kamer 631 hebben uiteindelijk 2 schoonmaakster, inclusief een beetje hulp van mij, staan poetsen. En na een hele boel gekmakende telefoontjes was hij ready voor de gast. Daarna nog wat laatste stay overs en departures checken en rond half 6 was ik klaar met controleren. Maar ik mocht nog niet naar huis want moest nog wat papierwerk over de kwaliteit van de kamers invullen. Om 6 uur precies was ik klaar en kon ik gaan. Terwijl ik aan het omkleden was kreeg ik een berichtje van Loes. Ze stond voor het hotel op me te wachten. Ik heb me snel omgekleed en ben naar beneden gegaan. Daarna zijn we samen naar het restaurant gegaan bij de Tower Bridge waar ik een tafeltje gereserveerd had. Eindelijk weer een avondje met een klein beetje PKB gezelligheid. Ik kijk er nu alweer naar uit om terug te keren bij mijn lieve pannenkoeken vriendjes en vriendinnetjes! Ik mis de gezelligheid, de sfeer en vooral de mensen. Loes heeft voor mij hagelslag en chocoladepepernoten meegenomen, dus voorlopig kan ik er weer tegenaan. Al moet ik eerlijk zeggen dat die zak pepernoten al voor de helft leeg is.

En gisteren was het alweer zondag. 's Ochtends werd ik wakker en had ik totaal geen zin om mijn lekkere warme bedje uit te komen. Maar dat heb ik toch maar gedaan en ben ik weer richting stage vertrokken. Ik was behoorlijk moe en dat was ook te merken op stage. Het was weer een CRAZY day, behoorlijk wat departures, maar gelukkig niet veel arrivals dus we konden rustig aan doen. Een van de supervisors heeft volgens mij heel veel zin in kerstmis. Nadat we onze lijsten hadden gemaakt zijn we het hele housekeeping kantoor in kerstsfeer gaan brengen. De kerstboom is opgezet, en de kerstballen hangen aan het plafond. Wat mij betreft veel te vroeg om de kerst al in huis, ofja kantoor, te brengen, maar hier is het de normaalste zaak. Waarschijnlijk komt dat ook omdat ze geen sinterklaas kennen hier.
Om het aantal Q-rooms beperkt te houden hadden we met de schoonmaakster afgesproken dat ze de kamers, zodra ze beginnen met schoonmaken, op clean status zouden zetten. Toen we bijna klaar waren met versieren werd ik gebeld door Front Desk dat ze graag kamer 705 wilde hebben. Geen probleem, ik ga zo naar boven en dan zal ik hem controleren en op inspected zetten. Nog geen 2 minuten later werd ik gebeld dat ze 706 ook nodig hadden. Ja, ik ga zo naar boven en dan controleer ik ze. Ik was net een paar minuten op de zevende verdieping. Was een beetje aan het swoppen met de kamers van de schoonmaaksters omdat de een 3 vacant rooms had en de ander geen. Nadat ik de schoonmaakster aan het eind van de gang op de hoogte had gesteld van de wissel liep ik terug naar kamers 705 en 706. Staan daar opeens twee gasten voor de deur. Die STUPID mensen van Front Desk hadden dus mensen ingecheckt in kamers die nog niet geïnspecteerd waren. Gelukkig deed de sleutel het niet en konden ze niet naar binnen. Onderweg naar die gasten belde ik Julia op om haar te vertellen wat voor iets STUPID's er aan de hand was. Ik die gasten mijn excuses aangeboden en gezegd dat ik zo snel mogelijk de kamers gereed zou maken. Kamer 705 was al helemaal klaar, die moest alleen nog gecontroleerd worden. Maar kamer 706 waren ze nog steeds aan het poetsen. Gelukkig hadden die schoonmaakster die STUPID actie van Front Desk ook door en maakte ze de kamer is speed tempo af. De gasten hebben uiteindelijk even in de gang staan wachten. Gelukkig waren ze niet in stress of ontevreden en hadden ze door dat ik er niet heel veel aan kon doen.
Na deze rare actie van Front Desk verliep de dag over het algemeen rustig. Rond 4 uur weer even stress voor arrival kamers en daarna de laatste kamers nog checken. Omdat er 's ochtends niet veel kamers vacant waren was iedereen vrij laat klaar. Daarnaast was er een linnen probleem waardoor veel kamers niet gefinished konden worden. Er was namelijk rond half 3 nergens in het hotel meer schoon linnen. De leverancier was onderweg, maar als je ergens op moet wachten duurt het altijd te lang. Om kwart over 7 was ik eindelijk klaar en mocht ik naar huis. Ik was ontzettend moe en het enige wat ik wilde was slapen. Ik dacht slim te zijn om te overground te pakken, maar dat bleek toch niet zo'n slimme actie. Ik kwam aan op het overground station en toen zei mijn reiswijzer dat ik 8 minuten moest wachten. Ik zat 12 minuten te wachten en nog steeds geen teken van een trein. Opnieuw keek ik op mijn reiswijzer en nu moest ik opeens nog 14 minuten wachten. Stom ding! Ik wil naar huis, ik heb honger en wil slapen! Uiteindelijk was ik om half 9 eindelijk thuis. Toen snel even wat gegeten, de afwas gedaan en richting dromenland vertrokken.

En vandaag ben ik behoorlijk STUPID geweest. Ik sta rond 7 uur op om me klaar te maken voor stage. Om kwart over 8 zit ik weer op de overground te wachten. Eerst een vertraging van 5 minuten, toen 10 minuten en uiteindelijk liep het op tot 20 minuten. Dus stuur ik maar een berichtje naar een van de supervisors die vandaag ook moet werken dat ik later ben. Maar Milou, je hoeft vandaag niet te werken, je hebt holiday. OMG! Wat ben ik dom zeg, blijkt dus dat ze dat gisteren tegen mij gezegd hebben maar dat ik dat niet helemaal heb meegekregen. Ik kan geen holidayweek opnemen, maar ik moet wel mijn holidaydagen gebruiken omdat ik ze heb en maar 10% kan meenemen naar 2015. Mocht ik meer overhouden dan krijg ik die ook niet uitbetaald. Dus aankomende weken krijg ik steeds 3 dagen in de week vrij. Wat voelde ik me stom zeg, ben ik voor niks vroeg mijn heerlijk warme bedje uitgekomen. Ik ben dus maar weer terug naar huis gegaan. Inmiddels ben ik al meer dan een uur bezig met het schrijven van deze blog. Daarna ga ik even aan school werken, want zondag moet ik mijn derde report alweer inleveren maar ik heb er nog niks aan gedaan en ook totaal geen zin in. Vanmiddag wil ik even naar Winter Wonderland gaan en misschien eventjes naar Oxford Street. En vanavond gaan Do en ik de plannen voor Oxford duidelijk maken en wat boodschappen doen. En morgen is het dan eindelijk zover… OXFORD!! We hebben er alle twee echt mega veel zin in.

Daarnaast deze week weer allemaal andere leuke dingen op de planning gekregen of worden nog steeds gepland. Het weekend van 13 december komt papa weer naar Londen toe. We gaan in de London Eye! Heel benieuwd hoe dat is, eigenlijk vind ik het een beetje eng, maar ik wil er wel heel graag een keer in. Vooral voor het mooie uitzicht en om mooie foto's te maken. Mama is aan het plannen om het weekend van 20 december te komen. Daarna is het kerstmis en Nieuwjaar en dan gaat m'n laatste maand in Londen alweer in. De tijd vliegt echt voorbij. Evelien en Marieke, collega's en vriendinnetjes van de PKB, zijn aan het plannen om 15-16 januari nog naar Londen te komen. En heel misschien komt Constance in januari ook nog langs. Allemaal leuke dingen dus! Naast al dat bezoek willen Do en ik nog gaan schaatsen in Winter Wonderland, naar Wicked, bitterballen gaan eten in de Nederlandse Pub, en nog veel meer leuke dingen. Kan de tijd stil gezet worden om alles te kunnen doen wat we nog willen doen?

Zo, en nu ga ik even aan school werken en vanmiddag maar genieten van mijn plotselinge vrije dag! Tot snel allemaal. LOVE from London! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 22394

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: