Papa in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Papa in Londen - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Papa in Londen

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

25 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Hier weer een berichtje uit Londen. De afgelopen dagen zijn echt voorbij gevlogen. Heb weer vijf lange dagen op stage erop zitten, maar eerst vertel ik over afgelopen weekend toen papa langs kwam.

Afgelopen zaterdag kwam papa voor een weekendje naar Londen. Helaas kwam hij pas zaterdagavond rond een uurtje of 21.30 uur aan op Liverpool Street Station en dus heb ik overdag in m'n eentje doorgebracht. Ik ben even naar Westfield Shopping Centre geweest. Ik heb niks gekocht, alleen een beetje rondgelopen. 's Avonds ben ik papa gaan ophalen bij het station en wilde we eigenlijk een drankje drinken in een pub, maar ik was even vergeten dat alles best wel vroeg sluit hier. We hebben nog geprobeerd om ergens te gaan zitten, maar om ergens te gaan zitten voor 20 minuutjes vonden we niet zo leuk. Dus hebben we de underground naar huis gepakt en onderweg naar huis ergens een flesje wijn gekocht. Aan de keukentafel hebben we bij zitten kletsen en daarna zijn we gaan slapen.
Zondagochtend waren we redelijk op tijd wakker en na een ontbijtje zijn we richting de Columbia Road Flower Market gegaan. Ik wilde daar al een tijdje naar toe, maar vond het altijd zo'n eind weg. Columbia Road Flower Market is namelijk Noord-West Londen. Terwijl ik nu in Zuid-Oost woon en de vorige keer in Noord-Oost. Maar het bezoek was zeker de moeite waard. Ik vond dat er vrij weinig toeristen rondliepen, wat ik eigenlijk best wel raar vond. Ze verkochten ontzettend mooie dingen en de prijs viel ook echt heel erg mee. Wij hebben niks gekocht, maar het was wel heel leuk om er overheen te lopen. We hebben daar in de buurt een kopje koffie gedronken en daarna zijn we doorgegaan naar Greenwich. De vorige keer dat ik in Londen was ben ik al een keertje naar Greenwich geweest, maar dat vond ik toen zo mooi dat ik het wel leuk vond om het aan papa te laten zien. We hebben daar in Greenwich Park genoten van het mooie uitzicht en rondgelopen over de markt en langs de Thames. Ook daar hebben we weer een drankje gedronken en voor het eerst tijdens mijn verblijf deze keer in Londen heb ik weer échte Engelse scones gegeten. Vervolgens zijn we met de voetgangerstunnel onder de Thames doorgelopen naar de andere kant van de Thames. En vanaf daar hebben we een heel eind langs de Thames gelopen richting Canary Wharf. Bij Canary Wharf hebben we op een van de zeldzame terrasjes in Londen een drankje gedronken en daarna zijn we met de underground richting Covent Garden gegaan. Toen papa nog thuis was in Nederland zei hij al dat hij weer Ben's Cookies wilde gaan halen. Ben's Cookies heeft verschillende locaties in Londen, maar we besloten om die in Covent Garden een bezoekje te brengen. Zoals ik al eerder eens schreef, is en blijft Covent Garden ontzettend leuk. We hebben daar nog eventjes rondgelopen en uiteindelijk zijn we gaan eten bij Wagamama. Wagamama is een keten, die zelfs ook restaurants in Nederland heeft en heeft een Japanse keuken.
Na het eten zijn we naar huis gegaan en hebben we papa's spullen opgehaald en daarna heb ik hem weer naar de trein gebracht. 's Avonds sliep hij in een hotel bij het vliegveld omdat hij maandagochtend vroeg weer een vlucht naar huis had. Het was een ontzettend leuk weekend en we hebben echt veel gedaan om die ene dag die we samen hadden!

Maandag had ik weer stage en mocht ik eindelijk weer terug naar M&E. Ik hoefde pas om 10.30 uur te beginnen, dus kon een beetje uitslapen van het drukke, maar ontzettend leuke weekend. Maandag was niet zo'n bijzondere dag op stage, we moesten vooral voorbereiden voor de volgende dag want van dinsdag tot donderdag hadden we een grote groep. Om heel eerlijk te zijn waren de werkzaamheden van maandag een beetje saai, gelukkig stonden we met een leuk team. Ondanks dat was het niet helemaal mijn dag, het ging niet zo lekker en ik zat gewoon niet zo goed in m'n vel. Ik weet niet waar het door kwam, het was denk ik gewoon niet mijn dag.
Dinsdag ging veel beter en heb ik een ontzettend lange maar leerzame dag gehad. Ik moest beginnen om 7.00 uur en Jenny en ik kregen beide een eigen floor toegewezen waar we zelf alles moesten regelen en taken moesten uitdelen aan de andere teamleden. Ik had die dag wel het gevoel dat Jenny meer verantwoordelijkheid kreeg dan mij. Zij kreeg de leiding over de lunch omdat die op haar floor was en dus moest ik onder haar werken. Dat was wel even moeilijk, maar later heb ik mezelf toch kunnen bewijzen. We kregen namelijk weer de optie om te blijven voor diner. Jenny haakte af en ging naar huis, ik ben toen doorgegaan en heb uiteindelijk een dag van 15 uur gemaakt. Het was weer een hele ervaring, maar opnieuw heb ik veel geleerd van het draaien van diner. Dit keer was ik wine waiter, eerlijk gezegd slaat dat echt nergens op. Beetje in de gaten houden of de gasten nog genoeg drinken hebben. Ik heb eigenlijk niet heel veel hoeven doen en vooral gezellig gedaan met de vaste mensen die achter de bar stonden of back of house dingen aan het regelen waren.
Na een nachtje van 5 uur slaap, mocht ik woensdag ook weer om 7.00 uur beginnen. Ik voelde me verassend goed en ook het werk ging weer goed. Het was eigenlijk hetzelfde als de dinsdag, alleen dan zonder diner. Ik kreeg weer een eigen floor die ik moest runnen en ik had vrijwel hetzelfde team als de vorige dag. Dat vind ik echt fijn, je weet dan wat je aan iemand hebt en wat ze kunnen. Omdat er veel gewerkt wordt met agency staff is het soms afwachten wat voor een personeel je hebt rondlopen. Woensdag had ik er eentje rondlopen die niet echt fatsoenlijk Engels sprak en mij volgens mij ook gewoon niet wilde begrijpen. Ik heb er een hele tijd over gedaan om hem uit te leggen hoe hij de tafels moest verzetten en uiteindelijk had hij me nog niet begrepen. Dus nam ik hem maar mee voor een andere taak. Ik zei dat hij wat sneller moest lopen want we hadden nog meer te doen. Zegt hij: 'Waarom zou ik sneller lopen? Jij zou toch ook niet snel lopen als je werk moet doen wat je niet leuk vindt?'. Volgens mij stond ik 'm toen echt aan te kijken van gast wat zeg je nou en wat doe je dan hier. Uiteindelijk is hij na 4 uurtjes werken naar huis gegaan en ik had er wel vrede mee want ik kon er toch niks mee.
Donderdag was ook weer te vergelijken met de voorgaande dagen en ook weer zonder diner. Ik kreeg weer een eigen floor en ongeveer hetzelfde team. Donderdag leek alles eigenlijk vanzelf te gaan omdat iedereen wist wat er moest gebeuren en dat was echt fijn. Ik was helemaal gesloopt naar een paar hele lange dagen en vond het dus wel fijn dat het zo goed ging. Ik keek al helemaal uit naar m'n vrije dag van vrijdag, maar die bleek helaas niet door te gaan. Tijdens de lunch kreeg ik namelijk van Tom te horen dat hij weer wat uren voor Jenny en mij bij Club Lounge voor ontbijt had geregeld omdat het aankomende week weer niet zo druk wordt bij M&E. Dat was even een domper en ik zag er eigenlijk ook wel een beetje tegenop. Gelukkig viel het mee. De manager van Club Lounge is op vakantie en daardoor is de sfeer veel ontspannender. Op een gegeven moment was er weer een tekort aan bestek en moest er gepoleerd worden. Die taak heb ik op me genomen omdat ik echt een hekel heb aan het uithalen van borden met een dienblad. Vervolgens heb ik een hele tijd in de keuken staan polleren en gechilled met de mensen van roomservice. Ik vond het de leukste dag die ik ooit heb gehad in Club Lounge. Toen ik thuis kwam van mijn ontbijtdienst merkte ik pas hoe moe ik echt was en heb ik vervolgens de hele dag in bed gelegen en programma's terug zitten kijken.

Zaterdags ging er eindelijk geen wekker om 4.00 of 5.00 uur af en kon ik een beetje uitslapen. Daarna ben ik richting de Thames gelopen en heb ik ruim 4,5 uur langs de Thames gewandeld. Dit keer ben ik in westelijke richting gelopen. Tijdens m'n vorige stage heb ik vooral langs de oostelijke kant van de Thames gelopen en nu ben ik dus de andere kant opgegaan. Het was een mooie wandeling met ontzettend mooi weer. Het eigenlijke plan voor de zaterdag was om naar Brighton te gaan met de trein, maar er is iets mis gegaan met het overmaken van mijn loon en dus moet ik even op de centjes letten. Vorige week vrijdag zou ik namelijk voor de eerste keer loon ontvangen, maar ik heb niks gekregen. Nu blijkt dat het ergens verkeerd is gegaan en zijn ze aan het achterhalen waar de fout zit. Maar ja, dat gaat natuurlijk weer met Engelse snelheid en ik kan er dus nog wel even op wachten. Ik ga er de komende week wel echt achteraan want anders kan ik eind volgende week niet eens mijn huur betalen. Zaterdagavond heb ik een hele tijd bij Simone op de kamer gezeten en hebben we lekker zitten kletsen. Echt heel gezellig en we hebben ontzettend zitten lachen. Met Mirthe ben twee weken terug uit eten geweest en haar heb ik toen al behoorlijk goed leren kennen, maar na gisterenavond ken ik Simone ook weer een beetje beter.

Volgende week is weer een vrij rustige week. Ik ben nu vrij tot en met dinsdag. Ik heb voor die vrije dagen nog niet echt plannen. Ik moet sowieso mijn eerste verslag voor school gaan schrijven, die moet ik volgend weekend inleveren en dus ben ik van plan om die te gaan schrijven op m'n vrije dagen. Woensdag moet ik weer een ontbijtdienstje draaien in Club Lounge en daarna sta ik donderdag en vrijdag weer ingepland bij M&E. Donderdag is mijn verjaardag en er zijn plannen om na het werk met een aantal collega's een klein feestje te gaan vieren. Maar ik kan het niet te laat gaan maken want de volgende dag gaat mijn wekker gewoon weer om 5.00 uur en moet ik om 7.00 uur beginnen. Vervolgens ben ik het weekend weer vrij. Als ik dan m'n loon binnen heb ga ik sowieso een dagje naar Brighton!

Heel veel liefs uit Londen! xx

  • 25 September 2016 - 15:38

    Op De Kamp:

    Dear Milou,
    Bedankt voor je leuke berichten. Wij genieten ervan.
    Dan voor donderdag hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een gezellig feestje van.
    Fijn dat papa er even was, een beetje thuis !!
    Wat een mooie foto's stuur je ons.
    Je kunt nog altijd fotografe worden, hiehiehie.
    Veel succes met je werk.
    Liefs van O en O.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 22366

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: