Het avontuur is begonnen.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen..

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

28 Augustus 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Mijn avontuur is begonnen, ik zit weer in Londen! Gisteren ochtend om 04.45 uur reed ik samen met vier vriendinnetjes richting het vliegveld. Omdat m'n ouders op vakantie zijn, konden zij mij helaas niet wegbrengen. Gelukkig wilde Leonie, Evelien, Pien en Lizzy mij heel graag wegbrengen. Waar ik heel blij mee was en wat ik super lief vind!

Donderdag had ik eerst mijn allerlaatste werkdagje bij de Pannekoekenbakker. Wel een heel raar idee dat ik nooit meer in die keuken sta, maar hier staat ook een mooi avontuur op me te wachten. Ik heb bijna zes jaar met heel veel plezier daar gewerkt. Heb ontzettend veel geleerd en heb hele leuke en lieve mensen leren kennen. Ik ga alles en iedereen ontzettend missen, maar het is nu ook tijd voor iets nieuws.

M'n vlucht vertrok zaterdagochtend om 6.50 uur. We waren ruim op tijd op het vliegveld. Nadat de koffers zonder problemen door de douane waren gekomen, hebben we nog even, voor voorlopig de allerlaatste keer, iets met z'n allen gedronken. Om 6.00 uur ben ik uiteindelijk zelf ook door de douane gegaan en richting m'n gate gelopen. Het afscheid nemen was moeilijk en natuurlijk hebben we daar met z'n vijven staan huilen.

Ik heb een goede vlucht gehad, geen problemen gehad met m'n koffers of wat dan ook. Aangekomen op Stansted Airport heb ik een taxi besteld die mij naar m'n nieuwe thuis ging brengen. Ruim een uur later stond ik daar voor de deur en werd ik vriendelijk, maar iet wat slaperig ontvangen.
Ik ben toen maar gelijk begonnen met het uitpakken van mijn spullen en heb geprobeerd om mijn kamer gezellig en eigen te maken. Rond 11.00 uur even de sleutel opgehaald bij de agency en vervolgens de stad in gegaan. Ik ben eerst richting Oxford Street gegaan om een telefoonnummer te krijgen en nog wat dingentjes voor op m'n kamer te kopen. Helaas werkt mijn telefoonnummer nog steeds niet omdat bij de provider een storing in het systeem is. Gelukkig heb ik wel internet op m'n kamer en kan ik dus via die weg contact behouden met het thuisfront.

Na mijn bliksembezoek aan Oxford Street ben ik verder gegaan met m'n kamer inrichten. Inmiddels heeft alles een beetje een plekje gekregen. Ik moet alleen nog even wat puntjes op de i zetten en goed schoonmaken. Aan het eind van de dag ben ik de omgeving rondom mijn kamer gaan verkennen en heb ik boodschappen gedaan bij een hele grote supermarkt nog geen 10 minuten lopen. Net als de vorige keer zit ik weer heerlijk centraal. Nouja, de underground is wel een eindje weg, maar op dus nog geen 10 minuten lopen zit een hele grote winkelstraat met verschillende supermarkten, drogisterijen en andere handige winkels.
's Avonds heb ik uiteindelijk lekker rustig aan gedaan en ben ik vroeg gaan slapen want ik was ontzettend moe.

Vandaag is dus mijn eerste volledige dag in Londen en ik heb nog geen stage. Ik ben van plan om vandaag even na het Notting Hill Carnival te gaan. Dat is één keer per jaar en toevallig dit weekend. Omdat ik de toeristische attracties natuurlijk allemaal al gezien heb, hoef ik die nu niet meer te bekijken. Wat ik de rest van de dag ga doen weet ik nog niet, maar dat kunnen jullie lezen in mijn volgende blog.
Dinsdag begin ik met m'n stage. Ik ben heel erg benieuwd, want eigenlijk weet ik zelf ook nog niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Ik heb er wel echt ontzettend veel zin in!

Nou, hierbij dus weer m'n allereerste blog vanuit Londen. Er zullen er de komende maanden nog veel meer volgen, want net als de vorige keer wil ik jullie op deze manier op de hoogte houden.

Liefs uit Londen!

  • 29 Augustus 2016 - 17:48

    Mama:

    Lieve Milou,

    Het allereerste blog uit Londen. Ik ga er weer naar uitkijken naar alle verhalen die je ons via deze weg gaat vertellen.
    Ik vond het heeeeel vervelend dat wij je niet weg konden brengen en uitzwaaien. Maar er zijn gelukkig vier hele lieve meiden geweest die deze taak van ons overgenomen hebben. Bedankt meiden!!!!

    En jij Milou, wat een dappere dame ben je toch. Helemaal alleen bepakt en bezakt naar Londen. Wie had dat gedacht toen je voor het eerst naar de opleiding ging. Toen heb ik je gebracht en had je er enorm veel moeite mee. En nu, regel je het allemaal alleen en sta je je mannetje ( O sorry, vrouwtje).

    Zet hem op meisje. Start met dezelfde instelling en hetzelfde enthousiasme als de vorige keer. Dan gaat het zeker goed komen. Heel veel succes morgen op je eerste stagedag.


    Liefs,

    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 22382

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: