Oeps, deadline van school vergeten! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Oeps, deadline van school vergeten! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Oeps, deadline van school vergeten!

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

03 Oktober 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Momenteel zit ik in de trein richting Brighton en heb ik dus mooi even de tijd om jullie op de hoogte te brengen van wat ik allemaal afgelopen week heb gedaan. Eigenlijk is dat niet zoveel. Zoals jullie weten was ik van zaterdag tot en met dinsdag vrij, maar ik kon niet zoveel omdat ik geen geld had. Inmiddels is m'n eerste loon gestort en kan ik dus eindelijk naar Brighton.

Vorige week zondag was ik dus vrij, de planning was om rustig aan m'n verslag voor school te beginnen en die in de rest van m'n vrije dagen af te maken, maar dat liep even anders.. Toen ik zondagochtend in m'n agenda keek, stond daar dat de deadline voor m'n eerste periodic report die dag was. Oeps! Dus toen heb ik voor het eerst in m'n leven een verslag in één dag geschreven. De hele dag heb ik aan de keukentafel gezeten, maar uiteindelijk kon ik m'n verslag rond een uurtje of 21.30 uur inleveren. Nagekeken en wel leverde ik 'm in op de dag van de deadline. Ik was er best trots op dat het me in één dag gelukt was. De volgende ochtend had ik al meteen feedback en was het verslag goedgekeurd. Ook maandag en dinsdag heb ik zowat de hele dag aan de keukentafel gezeten en aan school gewerkt. Als feedback op m'n first arrival report kreeg ik namelijk de opdracht om weer een Schein analyse te doen. Die heb ik de vorige keer ook moeten maken, het is een analyse van de bedrijfscultuur van het hotel. Omdat ik weet dat de komende weken druk worden op stage en ik ook nog een onderzoek moet doen heb ik m'n vrije dagen besteed aan die analyse. En ja hoor, ook die heb ik afgekregen en inmiddels ook ingeleverd. Natuurlijk kun je na vier weken werken in een bedrijf niet een volledige analyse doen, dus ik zal 'm over een tijdje verder moeten uitbreiden.

Woensdag mocht ik weer aan het werk in Club Lounge. Ik verwacht dat dit voorlopig m'n laatste shift geweest is daar, ik hoop het tenminste. Ook deze shift viel, net als die van vrijdag, wel mee. Het was niet zo druk, de manager was wel weer terug maar toch hing er een vrij ontspannen sfeer. Aan het eind van het ontbijt moesten we opeens een test afleggen. Het was een toets, net als op school, over alles wat op het buffet staat. Alle vaste mensen die in Club Lounge werken, hadden die dagen van te voren een blaadje mee naar huis gekregen om te leren. Ik natuurlijk niet, maar ze zeiden Milou kijk maar hoe ver je komt. Uiteindelijk heb ik 34 dingen van de 60 kunnen opschrijven. Van de week kwam in Josephine, assistent manager van Club Lounge, tegen en vroeg haar of ik de test gehaald had. Ze zei dat ik het verassend goed gedaan had, haha. Woensdagmiddag heb ik de hele middag in de keuken cupcakes staan bakken, want donderdag was m'n verjaardag en ik wilde trakteren op stage. Helaas mislukte m'n brownie en dus had ik alleen dertien cheese cake cupcakes. Gelukkig stonden er niet zoveel mensen op het rooster en had ik dus toch genoeg.

Donderdag was dan m'n verjaardag! Ik had besloten om gewoon te gaan werken, anders had ik de hele dag alleen gezeten wat ik niet zo leuk vindt. Gelukkig hoefde ik niet zo vroeg te beginnen, ik hoefde pas om 10.00 uur beginnen dus kon een beetje uitslapen. Toch was ik vrij op tijd wakker, toen ik m'n kamer uitkwam begonnen m'n huisgenootjes te zingen en feliciteerde ze me. Op de keukentafel stond een cadeautje voor me klaar. Super lief en ik had het totaal niet verwacht. Vlak voordat ik moest vertrekken naar stage belde Floor me nog op om te feliciteren. Ze had 's nachts ook al gebeld, maar toen sliep ik al.
Toen ik op stage kwam werd ik door iedereen gefeliciteerd. Dankzij Jenny en Saqib wist iedereen dat het mijn verjaardag was. Van het team kreeg ik een doos chocolade als cadeautje en een kaartje. Die doos chocolade was aan het eind van de dag helemaal leeg en zelf heb ik er maar twee gehad. Voordat we begonnen met werken, hadden we 'm geopend. Maar die open doos met chocolade heeft de hele tijd op kantoor gestaan, achteraf gezien dus niet zo slim. Stage was die dag niet heel spannend, we moesten set up doen voor de volgende dag. Dus geen gasten, maar voorbereidingen voor het event van vrijdag. We stonden met leuke mensen en het was dus een gezellige dag. Na het werk ben samen met Jenny, Saqib en Soeren uiteten geweest. Het plan was eerst om donderdag te gaan stappen met z'n alle maar omdat we eigenlijk te laat waren met plannen en ik de volgende dag om 7.00 uur moest beginnen is dat niet doorgegaan. We zijn gaan eten bij een Italiaan in Covent Garden, echt super lekker! Toen wij ons eten op hadden, kwamen Milan en Stoyan nog langs om een biertje te drinken op mijn verjaardag.
Die dag kregen Jenny en ik ook te horen dat we vrijdag onze eerste review zouden hebben. Daarvoor moesten we wel nog even een formuliertje van vier kantjes invullen. Dat mocht ik dus ook nog even doen op m'n verjaardag, 's avonds laat na een leuk en lekker dinertje.

Vrijdag mocht ik weer om 7.00 uur beginnen met stage. Soeren vertelde me tijdens het eten donderdag dat ik in charge zou zijn voor het event van vrijdag. Dat liep uiteindelijk een beetje anders en was mijn verantwoordelijkheid net zo groot als vorige week. Vrijdag was een prima dagje stage, maar wel een hele lange. Om 16.00 uur, toen mijn shift er bijna op zat hadden we een Engagement bijeenkomst. Het ging over de resultaten van een enquete die een half jaar geleden door het personeel is ingevuld. Daarnaast hebben we een actieplan met het departement gemaakt hoe we dingen willen gaan veranderen. Maar na die bijeenkomst mocht ik nog niet naar huis, want ik moest wachten op m'n review. Jenny was begonnen met haar review al voor dat die bijeenkomst begon en die moest eerst afgemaakt worden voordat ik mocht.
Tijdens m'n review kreeg ik te horen dat ze heel tevreden over ons zijn. We geven een positieve vibe aan het team, lachen altijd en gaan er voor. Maar we moeten wel pro-actiever worden en krijgen de komende weken de kans om ons te ontwikkelen in leidinggeven. Ook vinden ze Jenny en mij heel erg hetzelfde, wat ik heel verassend vind wat ik vind Jenny helemaal niet hetzelfde als mij. Maja, over het algemeen zijn ze heel tevreden en opnieuw kreeg ik de vraag of ik zou willen blijven na m'n stage. Ik weet dat echt nog niet na vier weken daar werken hoor, maar voor nu is het echt wel het overwegen waard. Na 13,5 uur stage mocht ik eindelijk naar huis. Thuis heb ik even snel wat gegeten en daarna ben ik gaan slapen want de volgende dag mocht ik ook weer om 7.00 uur beginnen.

Zaterdag was eigenlijk een hele saaie dag op stage. Ik was alleen met Soeren en we hadden maar twee kleine events, dus het was heel veel wachten. Uiteindelijk heb ik die dag weer ruim 12 uur gemaakt omdat een groep niet weg wilde. Ze zouden eigenlijk om 17.00 uur klaar zijn met hun meeting maar om 18.00 uur zaten ze er nog. Toen Soeren ging vragen hoe lang ze er nog zouden zitten, zeiden ze dat ze dachten dat ze tot 20.00 uur konden blijven. No way, daar gaan wij niet op wachten. En oja, ze wilde graag ook nog wat eten. Uiteindelijk hebben we met Chino Latino, het restaurant van het hotel, kunnen regelen dat de daar konden eten. Toen zij weg waren, mochten wij nog opruimen en schoonmaken en konden we ook eindelijk naar huis.

Zondag heb ik de hele dag niks gedaan. Ik was gesloopt van twee lange dagen stage dus ik heb eerst uitgeslapen. Daarna ben ik boodschappen gaan doen en heb ik wat wasjes gedraaid. Jenny moest wel werken en liet mij weten dat zij met een heel stel na het werk nog een drankje gingen drinken. Daar ben ik ook even naar toe geweest en dus had ik een gezellige afsluiter van m'n zondag.

Vandaag ben ik dus ook weer vrij en onderweg naar Brighton. Ik ben heel benieuwd naar hoe dat is. Wil er al zo lang heen en vandaag is het dus zo ver. De rest van de week moet ik gewoon stage lopen. Van dinsdag tot en met vrijdag om 7.00 uur beginnen en volgens mij heb ik de verantwoordelijkheid voor m'n eigen eventje. En zaterdag moet ik om 4.00 uur beginnen omdat we een of ander ontbijt hebben. Heel benieuwd naar dat, maar die start tijd is niet zo leuk.
Nou, ik ben bijna in Brighton inmiddels. Ik laat jullie wel weer weten hoe het was!

Liefs uit Londen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 22372

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: