Internship ups and downs - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Internship ups and downs - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Internship ups and downs

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

10 September 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Een nieuw bericht vanuit Londen. Stage is nu echt van start gegaan en ik heb een paar hele leuke, maar lange dagen achter de rug. Maandag ging ik dus weer naar stage en ik was er eigenlijk nerveuzer voor dan voor m'n eerste twee dagen. Dat kwam omdat de eerste dag, zaterdag, eigenlijk een beetje tegenviel. Dit was niet waar ik voor gekomen ben en het was totaal niet uitdagend. De maandag, en de dagen die daarna volgende, waren heel anders. We hebben van maandag tot donderdag een grote groep in het hotel gehad die een Fast Stream Course of iets volgden. Het waren allemaal jonge mensen en wat ze in die zalen deden vraag ik me echt af. 's Ochtends rond 9.00 uur kwamen ze richting de zalen die voor hen gereserveerd waren. Eerst koffie/thee met pastry's. Rond 9.30 uur begonnen ze dan met hun cursus en rond een uurtje of elf hadden ze hun eerste break. Weer koffie/thee en dan met chocolade, koekjes of gebakjes. Na de break gingen ze weer aan de slag en dan hadden ze rond 13.00 uur lunch. Een uitgebreid buffet met verschillende warme en koude gerechten. Na de lunch weer terug naar de cursus, 's middags nog een break met koffie/thee en zoete hapjes en dan 's avonds nog een diner. Vervelend zeg zo'n cursus.

Tom had me zaterdag gevraagd of ik maandag voor diner kon blijven zodat ik dat alvast kon zien. De komende tijd zullen we niet veel diners hebben, maar richting de kerst zullen die alleen maar toenemen. Door nu alvast een keertje mee te kijken, kon ik alvast een beeld krijgen van hoe zo'n diner gaat. In totaal heb ik maandag bijna veertien uur gewerkt. Een intensieve dag, maar wel een hele leuke waarop ik ook ontzettend veel geleerd heb. Het was de eerste echte drukke stagedag en heb dus meteen alles mee kunnen maken. Inmiddels kan ik zelfstandig de verschillende breaks en de lunch voorbereiden. Eigenlijk stelt het niet zoveel voor, want het is iedere keer hetzelfde dus als je het twee/drie keer gedaan hebt, kun je het wel. 's Avonds was dus diner, wat een hele leuke ervaring was. Ik had er natuurlijk al een hele dag opzitten en toen het diner echt begon was ik al behoorlijk gesloopt. Om 5.00 uur opstaan, om 7.00 uur beginnen met werken en rond 19.00 uur werd het diner pas geserveerd. Ik heb geprobeerd niet aan de vermoeidheid en de pijn aan m'n voeten te denken en de sfeer die er hing was heel leuk dus dat maakte veel goed. Je werkte in teams van ongeveer vijf mensen waarmee je dan samen een deel van de zaal serveerde. Eigenlijk was het heel erg lopende band werk, bordje ophalen, bordje afleveren bij de gast, bordje ophalen, bordje afleveren bij de gast en dat dan zo'n zes keer voor iedere gang. Tussen de gangen door een beetje kletsen met de ruim vijftig andere collega's die er rond liepen en de managers van de afdeling waren ook behoorlijk de grapjassen aan het uithangen. 'Ach joh, Milou je hebt nu toch al 12 uur gewerkt, kun je er ook net zo goed een nachtdienstje achter plakken.' Na het serveren van de koffie, rond 21.00 uur mocht ik stoppen. De managers zaten inmiddels op kantoor de dag te evalueren. Wij, Jenny en ik, mochten er bij komen zitten en mee luisteren. Ondertussen kregen we een dessert van het diner voorgeschoteld als bedankje voor ons harde werk op de tweede dag van stage.

De dagen die volgde waren eigenlijk als de maandag, maar dan voor mij zonder het diner. Omdat het iedere keer zo goed als hetzelfde is, weet ik inmiddels goed wat moet gebeuren en kan ik zelfstandig werken. Ook krijg ik al meer verantwoordelijkheden, ik heb al twee/drie keer de briefing voor het personeel gedaan, oftewel de taken verdeeld. Donderdag was een deel van de grote groep al vertrokken en hadden we nog maar een klein groepje van 66 personen. Ik kreeg donderdag zo goed als de verantwoordelijk om de hele dag goed te laten verlopen. Ik heb dus m'n eigen floor gerund, maar kreeg daarbij wel hulp en coaching van de M&E manager en Saqib, een agency werknemer die echt alles weet en ook bereid is om zijn kennis te delen en daar ook de tijd voor neemt. De meeste agency mensen hebben daar geen zin in en daar kom je dus niet echt verder mee. Maar Saqib wel, al de hele week vraag ik hem het hemd van het lijf want als ik het niet weet en Tom is niet in de buurt dan is hij het slachtoffer.

Na donderdag had ik een heel fijn gevoel over m'n stage. Het werk is nog niet heel uitdagend, maar de sfeer en alle gezelligheid maken heel veel goed. Ik heb hele leuke collega's en ook het keukenteam waar we veel contact mee hebben zijn allemaal hele leuke mensen. Het voelt nu al alsof we elkaar al jaren kennen en dat vind ik echt heel fijn. Ook heb ik het gevoel dat ik gauw meer verantwoordelijkheden ga krijgen. Donderdag heb ik natuurlijk al heel wat verantwoordelijkheid gehad, maar ik verwacht dat ik snel nog meer verantwoordelijkheid krijg.

Vrijdag was ik vrij en heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan. Eerst heerlijk uitgeslapen en lekker rustig aan gedaan. Daarna ben ik via Oxford Street naar Neil's Yard en Covent Garden gegaan. Ik moest eerst naar Oxford Street om een witte blouse te halen, omdat ik zaterdag een dagje zou werken in de Club Lounge. Omdat er momenteel niet zoveel te doen is bij Meeting en Events heeft Tom geregeld dat we op andere departementen wat uren kunnen draaien, zodat we toch lekker aan het werk zijn. Nadat ik een blouse gescoord had ben ik naar Neil's Yard gegaan, een klein pleintje in de buurt van Covent Garden met allemaal gekleurde huisjes. Het zag er leuk uit, maar heel bijzonder was het niet. Daarna ben ik doorgelopen naar Covent Garden. Hier ben ik al meerdere keren geweest, maar het blijft leuk om daar rond te lopen. Ik heb een beetje over de markt gelopen en door de straten die er omheen liggen. Ook staat het daar altijd vol met straatartiesten en ik heb verschillende optredens gekeken.

Op vrijdag krijgen we het nieuwe rooster voor stage, toen ik die gisteren kreeg was ik een beetje teleurgesteld. Tom had dus geregeld dat ik zaterdag in de Club Lounge kon werken en als hij nog meer kon regelen dan zouden we dat vrijdag op het rooster zien, maar daarop bleek dat ik de hele week vrij had. Daar baalde ik enorm van, want ik ben naar Londen gekomen om stage te lopen en niet om de toerist uit te hangen. Ik zat al plannen te maken voor al m'n vrije dagen, maar achteraf gezien is het maar goed dat ik nergens tickets voor besteld heb.
Zaterdagochtend kwam ik namelijk aan bij Club Lounge om te werken. Club Lounge is het restaurant waar het ontbijt wordt geserveerd voor hotelgasten. Daar bleek dat ik de komende week tot donderdag, op de woensdag na, ontbijtdienst moet draaien. Nou, leuk dacht ik dan heb ik toch gewoon stage, verdien ik geld en wellicht leer ik er nog wat van. Van dat laatste zal niks komen, ik word namelijk ingezet om bordjes uit te halen, schoon te maken en gecommandeerd te worden door een Pool die dingen moet hebben. Verschrikkelijk vond ik het! Misschien is het erg om te zeggen, maar ik voel me niet helemaal geschikt voor dat werk als ik al ruim 3,5 jaar aan de Hotel Management School studeer. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, ik maak de dagen die ik ingepland ben wel af en denk dat ik verder aangeef dat ik dit niet wil. Hier leer ik niks van en ik ben naar Londen gekomen om te leren. Ik vind het geen enkel probleem om ingezet te worden op een andere afdeling omdat het momenteel nog niet druk is op Meeting and Events, maar dan wil ik er wel van kunnen leren.

We zullen zien wat de komende dagen gaan brengen. Morgen mag ik weer om half zeven een ontbijtdienst draaien. Maandag ook weer maar dan tot 9.00 uur want daarna heb ik departemental training, oftewel een trainingsdag met het gehele M&E team. En voor de rest heb ik nog niet echt plannen, in ieder geval even een gesprek aangaan met m'n manager.

Liefs uit Londen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 22369

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: