CRAZY! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu CRAZY! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

CRAZY!

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

19 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Ja, deze blog krijgt de titel CRAZY want de laatste dagen zijn echt CRAZY geweest. Zowel op stage als daarbuiten. Zoals gewoonlijk ga ik verder waar ik de vorige keer gebleven ben.

Zaterdag was ik dus alweer lekker vrij, maar wel weer 1 dagje. 's Ochtends heb ik eerst wat boodschappen gedaan, opgeruimd, maar allereerst een beetje uitgeslapen. 's Middags ben ik richting Dominique gegaan. Zij had een vriendinnetje uit Nederland op bezoek. Ik mocht 's middags gezellig mee de toerist uithangen. We hadden afgesproken op Portobello Market, de markt in Notting Hill. Echt een afrader om daar op zondag naar toe te gaan. Wat een drukte! Nadat we er even overheen gelopen hadden zijn we richting Oxford Street en Regent Street gegaan. Daar zijn we wat winkels in geweest en hebben we een beetje rondgelopen. Maar ook hier was het veel te druk. Daarna richting de Tower Bridge. Dominique had hem nog niet in het donker gezien. Ze had mijn foto's gezien van het weekend dat mama en Anouk hier waren en wilde het ook graag zelf eens zien. Ik vond het niet vervelend om mee te moeten want het is echt gaaf om te zien. Ook heb je een mooi uitzicht over een deel van de stad. We zijn de Tower Bridge overgelopen en doorgelopen. We hadden op het internet gezocht naar een pizzeria in de buurt van de Tower Bridge. Als ze 5 minuutjes zouden doorlopen kwamen we bij een pizzeria uit. De website zag er goed uit, maar bij aankomst bleek het alleen afhalen te zijn. Die 5 minuutjes waren er ook nog eens 15. We besloten om de bus terug te pakken richting de Tower Bridge en daar verder te kijken. Uiteindelijk hebben we bij de PizzaExpress gegeten. Daar heb ik echt een CRAZY groot stuk tiramisu gegeten. Maar ooohh, wat was die lekker zeg! Dominique en ik zijn met mijn verjaardag bij Jamie's Italian wezen eten, op het internet stond dat ze ook tiramisu hadden. Toen we daar aankwamen bleek dat niet zo te zijn en sindsdien wilde we nog steeds tiramisu gaan eten. Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zo ver, jamjam we hebben zitten smullen.

Zondag was de eerste CRAZY dag op stage. We hadden een hele boel departures. Volgens mij had ik van de 65 kamers die ik moest controleren maar 10 stay overs, de rest was allemaal departure. Bijna alle schoonmaaksters hadden 9 á 10 departures per persoon. Het was een vermoeiende dag! In een van de kamers hadden de gasten iets voor ons achtergelaten. Ruim 20 rode, opgeblazen ballonnen. Samen met de schoonmaakster van die kamer heb ik ze lek staan prikken. Wat een lol hadden wij met die ballonnen, we voelde ons net kinderen van 4 jaar. Halverwege de dag kregen we te horen dat OPERA, het systeem, maandag niet zo werken. Ik wist dus al dat maandag ook CRAZY zou worden. En inderdaad het was CRAZY. De lijsten voor de schoonmaaksters moesten gemaakt worden met pen en papier en met de informatie die de avond van tevoren was uitgeprint. Kamers die gecontroleerd waren moesten doorgebeld worden naar Ruta in de office. Zij gaf dat dan weer door naar de Front Office. Hetzelfde voor de traces, deze werden via de Front Office, naar Ruta gebeld en dan door naar de supervisors. Een aparte, en enigszins ouderwetse manier, haha. We hadden geluk dat het maandag niet zo heel druk was. Alles verliep uiteindelijk behoorlijk goed. Rond 17.30 uur kwam het programma weer online. De avondsupervisor had toen de taak om alles weer in opera te zetten. Een CRAZY opdracht voor 245 kamers..

En toen was het alweer dinsdag. Dinsdag was het niet heel druk in het hotel. Er waren veel stay over kamers en ik heb lekker rustig aan gedaan. Een beetje staan flauwenkullen met schoonmaakster en porters. En daarnaast natuurlijk ook een beetje gewerkt..

Vandaag, woensdag, ben ik alweer vrij. Maar alweer maar 1 dagje. Ik ben moe, behoorlijk moe en heb dus lekker rustig aan gedaan. Eerst geprobeerd om een beetje uit te slapen. Maar rond 9 uur/half 10 vond ik het toch wel genoeg. Toen een lekkere, gelukkige warme, douche genomen. Vervolgens vertrok ik richting het stadhuis van Camden. Ik moest nog steeds de papieren voor de council tax regelen. Twee weken geleden was ik er ook al, maar toen waren de brieven van school niet goed. Nu had ik eindelijk weer vrij en zin om met de hopelijk goede brieven naar dat kantoor te gaan. Het begon alweer goed. Ik moest die brieven nog uitprinten, dus ging eerst naar de bibliotheek die erboven zit. De vorige keer was mij niks verteld over betalen, nu moest ik opeens 1,50 betalen om gebruik te maken van de computer. Ik dus maar 1,50 betaald om die brieven te kunnen printen. Ik mocht een uur gebruiken van die computer, ik denk dat ik er hooguit 5 minuten achtergezeten heb. Vervolgens weer 40 pence betalen voor m'n kopietjes. En daarna opnieuw naar de balie beneden. De baliemedewerkster vond het allemaal maar vreemd omdat Evy er niet meer woont, maar nog wel betaald en ze begreep het niet zo goed. Ik moest een afspraak maken. Pfff! Dacht ik, moet ik nog een keer terugkomen voor die stomme papieren. Maar gelukkig kon ik 10 minuten later al mijn afspraak hebben. En een geluksvogel dat ik ben kwam ik terecht bij twee mannen, waarvan er eentje in training was en dus alles uitgelegd moest krijgen. Achjoh mensen, ik heb toch niks beters te doen op mijn vrije dag. 40 minuten lang hebben ze me verteld dat het niet kon en toch weer wel. Eerst kreeg ik te horen dat de brieven van school weer niet goed waren. Ik werd er een beetje boos om. Een van die mannen ging met die brieven naar de manager. 5 minuten later komt ie terug, kunnen de brieven opeens wel geaccepteerd worden. Maar ik moest wel bewijzen dat ik hier ben voor mijn stage. Geen probleem, kom ik toch gewoon nog een keer terug met mijn contract. Nog geen 2 minuten later was dat ook al niet meer nodig en was het allemaal goed. Toen begon het wachten terwijl meneer 1, meneer 2 uitlegde hoe die alles in de computer moest zetten. En daarna kwam het grappigste gedeelte. Mij werd vorige week verteld dat ze de brieven in hard copy moesten hebben, daarom had ik ze van te voren geprint. Scannen die stomme mannetje die brieven in en daarna krijg ik ze weer terug. Waarom kan ik ze dan niet meteen digitaal aanleveren? Toen kwam probleem numero ??. Evy had al voor de eerste twee maanden betaald, wat ik eigenlijk niet wilde. Ik vroeg of we een refund konden krijgen. Eerst kon het niet, blablabla, en toen: 'We printen een brief en daarmee kan een refund worden geregeld'. Uuu, meneertjes jullie zijn raar! Ik heb moeten tekenen en nu ontvang ik, op naam van Evy, een brief met een cheque waarmee Evy het betaalde bedrag kan ophalen. Sinds wanneer mag ik daarvoor tekenen? En in welk jaar leven we voor het gebruik van cheques? Echt waar die mensen daar zijn echt CRAZY! Ik snapte er op een gegeven moment niet veel meer van. Maar het is nu gelukkig allemaal geregeld!
Daarna heb ik de underground weer naar huis genomen. Thuis heb ik een beetje opgeruimd, en achter m'n laptopje wat dingen zitten regelen. Do en ik hadden afgesproken om even te gaan winkelen zodra zij klaar was op stage. En dat hebben we ook gedaan. Rond een uurtje of half 4 waren we op Oxford Street. In het begin was het lekker rustig, maar hoe later het werd, hoe drukker. De winkels zijn hier namelijk standaard op werkdagen tot 10 uur 's avonds open. Ik heb een hele mooie rok en een ring gekocht. Voor de rest heb ik me netjes ingehouden.
Do is 's avonds weer op tijd naar huis gegaan omdat ze ontzettend moet was en zich vanochtend al had verslapen. Ik heb daarna nog even deze blog zitten schrijven en geskyped met Floor. En nu is het tijd om weer naar dromenland te gaan. Aankomende 5 dagen weer stage lopen, met drukke en minder drukke dagen en dan is het dinsdag eindelijk zover. OXFORD! We hebben er echt heel veel zin in. Daarnaast ga ik vrijdag waarschijnlijk met stage naar de opening van Winter Wonderland in Hyde Park omdat het payday is en zaterdagavond ga ik gezellig met Loes van de PKB uit eten. Allemaal leuke dingen dus op de planning.

Welterusten allemaal en tot gauw! Liefs uit Londen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 22390

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: