Vrije dagen met Dominique - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Vrije dagen met Dominique - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Vrije dagen met Dominique

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

26 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Kennen jullie dat, je wilt eigenlijk slapen en je weet dat je moe bent maar het wil niet helemaal lukken. Daar heb ik nu dus last van. En daarom ga ik nu dan maar even een blogje typen in de hoop dat ik daarna een beetje slaap heb gekregen en zo richting dromenland kan vertrekken.

Waar waren we gebleven? Oja, bij dinsdag, mijn eerste vrije dag van deze week. Zoals ik dinsdag ook al schreef, zouden Dominique en ik die dag aan school gaan werken en tussen de middag ergens gaan lunchen. Dat is een beetje anders verlopen. Toen ik eenmaal m'n bed uit was, de boodschappen gedaan had, en Dominique eindelijk hier was, was het eigenlijk alweer lunchtijd. Na een beetje op het internet gezocht te hebben waar we naar toe wilde, zijn we naar Kensington Palace vertrokken. Het plan was om daar bij de Orangery te lunchen of een afternoon tea te doen. Om half 2 kwamen we aan bij Kensington Palace en vanaf 2 uur werd de afternoon tea geserveerd. We zijn daar lekker buiten gaan zitten en hebben gewacht tot 2 uur om onze eerste echte Engelse afternoon tea te doen. Het was lekker en heel gezellig! En we gaan zeker nog vele afternoon tea's doen, we willen ze allemaal uitproberen hier in Londen, haha.
Rond 3 uur/half 4 hadden we alles op, en hebben we de Orangery verlaten. Ik was nog niet bij Kensington Palace geweest en dus zijn we er even gauw doorheen gelopen, net als door de tuinen. Daarna zijn we weer richting huis gegaan om een poging te doen om aan school te werken, maar die mislukte een beetje. Samen aan school werken is toch iets te gezellig. Ik heb alleen mijn trendblog afgekregen, maar heb ik helaas geen start kunnen maken aan mijn first report. Hopelijk heb ik daar de komende dagen na het werk nog zin in, en anders moet ik dat report maar gaan schrijven op mijn verjaardag. 's Avonds na het eten hebben we plannen gemaakt wat we woensdag wilde gaan doen. We wilde het niet te druk maken en daarnaast had ik om 15.50 uur de afspraak voor mijn Insurance Number, dus we moesten ook de tijd in de gaten houden. Het plan voor de woensdag werd: Shaftesbury Avenue, Chinatown, Covent Garden en Bakerstreet.

Woensdagochtend ben ik met de nog half natte was van Dominique, richting Dominique gegaan. Dominique heeft geen wasmachine en wast dus af en toe wat dingen bij ons. Vanuit Dominique hebben we de underground naar Bakerstreet gepakt. Daar hebben we door een of andere dure winkelstraat gelopen, ik weet even niet meer hoe die heet. Maar d'r zaten in ieder geval behoorlijk wat duurdere (kleding)winkels. Toevallig kwamen we ook langs een soort Bruna met een postkantoor erin. Hier heb ik mijn brief voor mijn Oystercard eindelijk op de post gedaan en hopelijk krijg ik dat ding dan volgende week eindelijk binnen. Na een wandeling door een straat waar onze portemonee niet voor gemaakt is, kwamen we uit op Oxford Street. Vanuit daar zijn we richting Covent Garden vertrokken. Op het internet had ik er al heel wat over gelezen en ook Evy en haar moeder waren er van het weekend behoorlijk enthousiast over. Maar eerlijk gezegd vond ik het heel erg tegenvallen. Het zijn gewoon winkeltjes/marktjes, ik vond het totaal geen sfeer hebben ofzo. Maar dat kwam misschien ook omdat het niet druk was. Via Covent Garden zijn we over de Shaftesbury Avenue naar Chinatown gelopen. En ook dit viel allemaal een beetje tegen. Bij de Shaftesbury Avenue stond een heleboel in de stijgers en Chinatown zijn eigenlijk maar een paar straten. Niet heel spectaculair dus. We hebben daarna nog een beetje in die buurt rondgelopen en toen hebben we de underground naar Whitechapel gepakt voor mijn afspraak voor m'n Insurance Number. En waar we terecht kwamen toen.. Het leek wel of we in Marokko of Turkije liepen, echt iedereen om ons heen was buitenlands en de sfeer die daar hing was een beetje apart. We hadden met onze telefoon de weg gevonden naar Settles Street waar ik mijn afspraak had, maar we waren daar veel te vroeg. Dus hebben we bij de Starbucks even wat gedronken, daarna ben ik richting bij afspraak gegaan en heeft Dominique daar zitten wachten. Dominique had haar afspraak vorige week al en zei dat ze allemaal vragen zouden gaan stellen. Nou, bij mij werd alleen maar gevraagd of ik getrouwd was of ooit ben geweest. Voor de rest wilde ze niet veel weten. Het was een aparte vrouw door wie ik werd geholpen, en haar nagels waren zo lang dat ze niet eens normaal kon typen. Binnen 20 minuten stond ik weer buiten en ben ik weer richting Dominique gegaan. Na een lange underground rit kwamen we aan op Bayswater. Daar hebben we boodschappen gaan om zelf pizza te gaan bakken. Helaas mislukte dat een beetje. De vulling/topping was goed en smaakte ook goed. Maar het deeg was een beetje mislukt. Het smaakte een beetje naar zandkoekjes, maar dan zonder suiker, en de structuur wat ook zo. Niet heel lekker dus, maar we gaan het zeker nog eens proberen. Tijdens het nuttigen van onze hartige zandkoekjes met pizzatopping hebben we Flikken Maastricht zitten kijken en rond 9 uur ben ik weer naar huis gegaan om op tijd naar dromenland te vertrekken.

En toen was het alweer donderdag en ben ik over 4 dagen jarig en over 5 dagen zit ik hier alweer een maand. Wat gaat de tijd toch snel! Vandaag had ik weer een stage dag. Vanochtend mooi op tijd vertrokken, maar toch kwam ik te laat. De underground stopte niet op Kings Cross, St. Pancrass en dus moest ik vanaf Farringon naar het hotel lopen, een wandeling van 27 minuten. Ik heb behoorlijk door gelopen en uiteindelijk was ik precies om 8 uur in het hotel. Nu heb ik last van mijn knie en ik denk dat dat komt doordat ik te snel gelopen heb. Maar ach, dat gaat wel weer over.. Ik heb trouwens even opgezocht waarom die underground niet stopte. Er zou iemand op het spoor gelegen hebben, maar hoe die daar gekomen is weet ik niet.
Vandaag was niet zo'n spectaculaire dag op stage. Die grote groep waar ik van de week over vertelde is in het hotel en dus hadden we alleen maar stay over kamers. Ik had er vandaag in totaal 14 en om kwart voor 3 had ik ze allemaal gehad. Maar toen moet ik niet naar huis, ik moest doorwerken tot 4 uur. En omdat ik door moest werken en niet mocht zitten wachten kreeg ik de mooie taak om alle plintjes met een plumo schoon te maken. In principe alleen die van de derde verdieping. Maar nadat ik die gang 2 x op en neer ben gelopen met mijn plumo. Eerst voor de plinten en daarna voor de deurposten, ben ik maar naar beneden gegaan en heb ik de eerste en tweede verdieping ook gedaan. Om 4 uur ben ik weer richting kantoor gegaan en toen mocht ik stoppen. Omkleden, even wat lekkers stelen uit de kantine en op naar huis. Thuis wilde ik eerst even de switch van energieleverancier regelen, want die switch hebben we vandaag gemaakt. Daarvoor moest ik de meterstand doorgeven en die kan ik krijgen bij de porter. Maar de porter is natuurlijk weer op vakantie als ik hem nodig heb. De vervangende porter is alleen 's ochtends aanwezig. Gelukkig is het geen probleem voor onze nieuwe leverancier als het een dagje later doorgegeven wordt. Dus ik hoop morgen die meterstand te krijgen. Daarna even aan school gewerkt en toen stond Dominique weer voor de deur. Dus eten koken en met het bord op schoot op de bank geploft om Flikken Maastricht verder te kijken. Na 2 afleveringen vonden we het wel weer genoeg voor vandaag en hebben we nog even zitten kletsen. Daarna is Dominique naar huis gegaan en heb ik mijn eerste poging gewaagt om te gaan slapen. Die mislukte, en nu ga ik poging 2 wagen. Welterusten allemaal! Jullie horen wel weer van mij. En wens me succes voor morgen, morgen hebben we namelijk 245 departures in het hotel. Ik ben benieuwd hoe veel ik er mag schoonmaken en of het me allemaal gaat lukken. Tot snel!

Liefs uit Londen! xx

  • 28 September 2014 - 14:31

    O En O:


    Heb morgen een leuke dag.
    Hiep, hiep hoera !!
    Proficiat van O en O.

    ps. Groetjes aan Evy en Dominique

  • 29 September 2014 - 20:21

    Maaike:

    Milou,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!!
    Groetjes,
    Maaike en de mannen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 22373

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: