Internationale Housekeeping Week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Internationale Housekeeping Week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Internationale Housekeeping Week

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

23 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Sorry dat het wat langer geduurd heeft voordat ik een nieuw bericht uit Londen plaats op mijn blog. Maar het was een hectische, vermoeiende week en had geen tijd en stiekem ook niet zoveel zin om een berichtje te schrijven. Vandaag heb ik een lekkere vrije dag, waar ik echt aan toe ben, en dus ale tijd van de wereld om jullie weer op de hoogte te stellen van mijn avonturen in Londen.

Het was Internationale Housekeeping Week, daarom hadden we op de afdeling allemaal leuke dingen op de planning staan. Maar daarnaast was het ook behoorlijk druk in het hotel waardoor ik bijna iedere dag rond de 12 kamers heb moeten poetsen, met ongeveer 8 departures op een dag.
Maar eerst verder waar ik de vorige keer gebleven was, het sushi-avontuur!
Ik ben samen met Dominique en haar vriend, Casper, sushi gaan eten in een groot winkelcentrum bij Dominique in de buurt. Evy ging niet mee, maar eigenlijk vond ik dat niet zo erg. Er zijn wat irritaties onderling en zij heeft ontzettend last van heimwee. Daardoor is ze een beetje vervelend en daar heb ik geen zin in. Probeer te genieten van de 5 maanden dat je hier bent. Ze vliegen voorbij, de eerste zit er namelijk al bijna op! Dit was dus de eerste keer dat ik sushi ging eten en ook de eerste keer dat ik met stokjes moest eten. De sushi was lekker, maar heel bijzonder vond ik het niet. In Maastricht had iedereen het altijd over sushi eten, vooral op de campus dat dat zo lekker was, dus ik had hoge verwachtingen. Maar het viel dus een beetje tegen. Het was een ontzettend gezellige avond. En behoorlijk zitten lachen om mijn onhandigheid met de stokjes. Een avondje sushi eten is zeker voor herhaling vatbaar. En ik heb dus al met Floor afgesproken dat we sushi gaan eten als ze hier is.
We hadden het iets later gemaakt dan dat het plan was, dus toen ik thuis was ben ik meteen richting dromenland gegaan want woensdag moest ik weer om 8 uur aan de poets.

Een beetje moe ging ik woensdag op weg naar het hotel. Bij mijn overstap op Bakerstreet kwam ik erachter dat de lijnen naar Kings Cross, St. Pancras niet reden. Ik moest verder reizen met de bus. Dus uitchecken bij de underground en weer inchecken bij de bus. Lekker duur reisje naar het werk. Ik ga vandaag de brief voor mijn oystercard op de post doen en dan moet ik hem binnen 2 weken hebben. We hebben een emailadres gekregen waar we om een schadevergoeding kunnen vragen, en hopelijk krijgen we wat van de gemaakte kosten terug. Ik kwam dus door dat gedoe met de underground en de bus 10 minuten te laat aan in het hotel. De centrale meeting was al begonnen. In het midden van de kring stonden allemaal lekkere dingen. Eerst dacht ik dat er iemand jarig was, maar waarom zou je dan brood gaan trakteren? Toen zag ik een A4-tje op de koelkast hangen met het programma van de week. Het bleek dus Internationale Housekeeping Week te zijn en de head housekeeping wilde er een gezellig week van maken om ons te bedanken voor het harde werk dat we doen. Dus iedere ochtend kregen we een ontbijtje tijdens de centrale meeting. Op woensdag stond er om 3 uur 's middags een soort van estafette op de planning . Ik was op tijd klaar en samen met andere housekeepers ging ik naar de Royale suite. Daar stond alles al klaar om te beginnen. Het was een estafette met het verwisselen van het linnen op het bed, daarna het uitzoeken van de amenities en vervolgens wc-rollen in een vuilnisbak gooien. Het was hilarisch om naar te kijken.

Donderdag hadden we weer een ontbijtje, dit keer English breakfast met pastry's. Daarna volle bak aan de poets want het was weer druk. Dit keer ging de middagactiviteit niet door of ik heb er niks van meegekregen omdat ik aan het werk was. Geen idee, maar na het werk ben ik maar gelijk naar huis gegaan.
Vrijdag was weer een drukke dag met het poetsen van kamers. Maar met een leuk vooruitzicht, 's avonds zouden we gaan bowlen met het hele team. Om de week op een leuke manier af te sluiten en daarnaast vieren dat we ons loon binnen hebben. Jaja, na 2 weken stage lopen heb ik al mijn eerste loon binnen. Om half 5 hadden we eerste de prijsuitreiking, met de estafette van woensdag en een quiz kon je prijzen winnen en die werden vrijdag voor het bowlen uitgereikt. De quiz ging over Marriott en het hotel. Deze had ik samen met google, en mama ingevuld, de hoofdprijs was een afternoon tea. Helaas heb ik die niet gewonnen, maar ben ik derde geworden. Als prijs kreeg ik een toilettasje met inhoud. Daarna gingen alle namen in een doos en werden er lootjes getrokken, hiermee won ik, een toilettasje met inhoud. Nadat alle prijzen waren uitgereikt kreeg iedereen nog een cadeautje van het hotel. En jawel, een toilettasje met inhoud. Ik kom nu dus om in de toilettasje met inhoud, maar geen probleem dat komt wel op. Daarna is iedereen vertrokken naar de bowlingbaan. We hebben eerst een uur in teams staan bowlen, heel gezellig en je leert elkaar daardoor ook beter kennen. Doordat we eigenlijk te laat waren en er nieuwe mensen stonden te wachten konden we onze tijd niet vol maken. Als vergoeding kregen we een uur karaoke, en omdat we het daar zo naar onze zin hadden kwam daar nog eens anderhalf uur boven op. Ik heb niet staan zingen, maar me goed vermaakt met iedereen die helemaal uit z'n dak ging. Er werd behoorlijk wat alcohol gedronken, van bier, shotjes tot champagne. Ik heb niet meegedaan, ik hou d'r niet zo van en ik moest de volgende dag weer gewoon aan de poets. Uiteindelijk was ik rond half 12 thuis, de ouders van Evy waren donderdagavond gekomen en sliepen bij ons op de slaapbank. Ik moest dus zachtjes en in het donker richting mijn kamer gaan.

De volgende ochtend, na een veel te korte nacht, ging ik weer vol goede moet naar stage. Ik kreeg weer behoorlijk wat kamers en het was mijn dag niet helemaal. Misschien kwam dat ook doordat ik zo moe was. Na het werk gelijk weer naar huis gegaan, Evy en d'r ouders waren ook thuis en gelukkig kwam Dominique ook nog langs.
Mama was die dag jarig en ik wilde graag nog even skypen met haar. Ze waren in Chateau St. Gerlach om haar verjaardag te vieren. Ze hadden WiFi verbinden, maar helaas wilde dat niet werken en heb ik dus niet meer met haar kunnen skypen.. Het lukte wel om verbinding te krijgen met Floor en Anouk, die hadden een eigen kamer. Met hen heb ik nog ruim 3 kwartier liggen skypen. Maar het was al laat en eigenlijk ging ik dus weer veel te laat naar dromenland.

Ik had wel een uurtje langer om te slapen want op zondag beginnen we pas om 9 uur. Maar dat uurtje langer heeft niet veel geholpen. En toen ik na de centrale meeting mijn lijst zag, zag ik het echt even niet meer zitten. Ik had 12 kamers te poetsen, 8 departures, 1 stay over linnen change en 3 stay overs light. En een departure was een late uitcheck van 6 uur. Dus ik wist al dat ik sowieso tot 7 uur door zou moeten om die kamer schoon te krijgen. Ik ben maar gewoon begonnen, gelukkig had ik al kamers beschikbaar en moest ik niet zoals vorige week een hele tijd wachten totdat ik kon beginnen met mijn kamers. Maar het ging totaal niet, ik was moe, het poetsen zat en alles deed pijn. Om 6 uur moest ik nog die late check-out en de linnen change kamer. Op de linnen change kamer waren de gasten aanwezig dus die kon ik nog niet poetsen. Gelukkig was die late check-out al wel vrij. Maar wat was het een puinhoop op die kamer. Er kwam een hele vuilniszak met rommel uit! En het stonk er niet normaal. Ik had er totaal geen zin meer in, maar ben toch maar begonnen. Nadat ik de badkamer schoon had en wilde beginnen met de bedden kwam Anouk, de Nederlandse stagiaire en supervisor, binnen. Branko mijn supervisor van die dag had deze kamer al out of order gemaakt en hij hoefde dus niet meer gepoetst te worden. De linnen change kamer wilde geen service meer vandaag en dus mocht ik stoppen. Nadat ik mijn tas en trolley weer op orde had gemaakt was ik om kwart voor 7 eindelijk klaar en kon ik naar huis. Gelukkig had ik nog pasta over van zaterdag en die heb ik staan opwarmen waarna ik daarna gelijk naar bed ben gegaan.
Maandag met behoorlijk wat pijn in m'n voeten, benen en handen weer met frisse energie aan de poets gegaan. Gelukkig had ik vandaag niet zo'n zwaar lijstje, 5 departures en 6 stay over lights. Nadat ik klaar was met werken heb ik eindelijk mijn gesprek gehad met mijn stagebegeleider van het hotel, de head housekeeping. Ik heb uitleg gekregen over het programma wat ze met mij willen doorlopen. Ik moet voorlopig nog wel even poetsen, maar daarna ga ik hele mooie dingen doen. Ik word roomcontroller, dat betekent het communicatiepunt tussen de receptie, de supervisors en de porters. Daarnaast ga ik werken als supervisor en mag ik meelopen met de head housekeeping en zien wat hij allemaal doet, dus begrotingen en bestellingen e.d. Grote uitdagingen komen er dus, maar wel dingen waarmee ik m'n leerdoelen kan bereiken en mezelf alleen maar kan ontwikkelen. Ik kijk er naar uit om dit alles te mogen gaan doen.

Vandaag en morgen heb ik weer lekker 2 dagen vrij. Dominique heeft dezelfde dagen als mij vrij deze week dus we gaan gezellig samen leuke dingen doen. Gisteren hebben we onze vrij dagen al ingeluid met pannenkoeken. Vandaag gaan we even verslagen schrijven voor school en tussen de middag willen we ergens gaan lunchen. We moeten even kijken hoe het gaat met de schoolwerkzaamheden, maar wie weet wat we vandaag nog meer kunnen gaan doen. Ik moet sowieso ook nog boodschappen doen en die brief van de oystercard opsturen. Morgen gaan we samen de toerist uithangen. Wat we gaan doen weten we nog niet, dat gaan we vandaag beslissen. We hebben het steeds over dingen die we willen doen in die 5 maanden dat we hier zijn, en over het opschrijven van al die dingen. Vandaag gaan we dus ook een lijst maken met alles wat we nog willen doen en deze gaan we dan tot het einde van ons avontuur in Londen samen afwerken.

Vandaag komt de groep die het hele hotel heeft afgehuurd in het hotel, dus het wordt weer een hectisch weekje met vrijdag alle kamers als departure. Donderdag moet ik weer aan het werk, maar ik weet nu al dat ik maandag al weer vrij ben. Maandag is namelijk de grote dag dat ik mijn tiener jaren achter me ga laten, het is mijn verjaardag! Waarschijnlijk ben ik overdag alleen en moet de rest gewoon stage lopen, maar ik ga sowieso taart bakken, ons appartement versieren en een cadeautje voor mezelf kopen. En ik zit eraan te denken om 's avonds lekker uit eten te gaan. Nouja, ik heb nog een hele week om verjaardagsplannen te maken. Jullie horen het wel wat het gaat worden..

Liefs uit Londen! xxx

  • 23 September 2014 - 21:42

    Merle:

    Geniet van je vrije dagen ! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 22370

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: