Twee stagedagen, rustdag, toeristische dag.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Twee stagedagen, rustdag, toeristische dag.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Twee stagedagen, rustdag, toeristische dag..

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

16 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Maar vrije dagen zitten er inmiddels weer bijna op en morgen mag ik weer aan de slag. Mijn vorige blog was geëindigd op 12 september. Dus deze gaat verder vanaf zaterdag 13 september.

Zaterdag was dus de tweede dag dat ik alleen kamers moest poetsen. Ik had weer 6 kamers gekregen en eigenlijk ging het allemaal lekker voorspoedig. 6 kamers is natuurlijk ook niks. Nadat ik mijn eigen kamers gepoetst had heb ik nog voor iemand anders 2 kamers gepoetst. Daarna mocht ik stoppen en was ik weer lekker richting huis gegaan. Ik had vandaag dus 8 kamers in totaal gepoetst, dat gaf me wel een beetje vertrouwen voor de volgende dag want dan zou ik er 8 moeten gaan poetsen. Onderweg in de metro naar huis bedacht ik me opeens dat ik niet nagevraagd had hoe laat we op zondag beginnen. Vorige week had ik contact gehad met de head housekeeping over de begin tijden. Hij zei toen dat we altijd om 8.00 uur beginnen met uitzondering van de zondag. Maar in die mail stond natuurlijk niet hoe laat we dan op zondag begonnen. De head housekeeping was vandaag niet aanwezig geweest, maar ik waagde het er toch op en stuurde hem een mail in de hoop dat hij zijn mail ook checkt als hij vrij heeft. Helaas deed ie dat niet, maar gelukkig had ik Ginger ook maar gevraagd of zij het toevallig wist. Ginger loopt ook stage in het St. Pancras Renaissance Hotel maar dan op een andere afdeling. Zij was aan het werk en vroeg het naar aan haar supervisor. Op zondag begint de housekeeping om 9 uur. Lekker kon ik een uurtje langer slapen!

Op zondag was ik dus, als een van de enige nieuwe mensen, om 9 uur aanwezig. Na de centrale meeting werden de lijsten met kamers weer uitgedeeld. Ik was uitgegaan van 8 kamers, maar het bleken er 10 te zijn. 6 departure kamers en 4 stay overs. Naja, ik ga een poging wagen om het allemaal af te krijgen bedacht ik bij mezelf. Maar helaas ging het al mis met het zoeken naar een beschikbare kamer. Er was voor 12 uur geen enkele kamer van mij beschikbaar, dus ik kon niet beginnen met het afwerken van mijn lijstje. Tot half 12 heb ik collega's geholpen en daarna ben ik pauze gaan houden. Na mijn pauze waren mijn kamers gelukkig beschikbaar. Door een switch met een collega moest ik er vanaf 12 uur nog 9 poetsen. Een beetje onmogelijke opgave en behoorlijk stressvol. Maar ik kon me er niet heel druk om maken, het was tenslotte niet mijn schuld dat de kamers niet beschikbaar waren. Vol goede moed ben ik er tegenaan gegaan, rond een uurtje of 3 kwam mijn supervisor binnen. 1 kamer werd overgenomen door een collega, helaas was dat wel maar een stay over. Maja, beter iets of niets. Nadat ik al mijn departures en 2 stay overs gedaan had, bleef er nog een stay over over. Deze had een privacy label aan de deur hangen en viel dus ook van mijn lijstje. Ik was kapot aan het einde van de dag! Na 6 dagen werken, en de laatste dag zo druk en stressvol was ik echt toe aan 2 dagen rust.

Maandag heb ik dus lekker rustig aan gedaan. Ik heb weer het appartement een beetje gepoetst. Niet heel veel want woensdag komt eindelijk onze schoonmaakster. Daarnaast heb ik gebeld voor een afspraak voor m'n National Insurance Number. Deze heb ik nodig voor mijn werk en daarnaast is die ook verplicht. Ik heb boodschappen gedaan en verder gewoon lekker rustig aan. Ik heb ook een plan gemaakt wat ik vandaag allemaal wilde gaan doen. Ik wilde gaan wandelen bij Regent's Park, Primrose Hill, Camden Town, langs de Thames en bij Notting Hill.

Vandaag was ik vroeg opgestaan want ik had behoorlijk wat plannen. Rond 9 uur liep ik samen met Evy richting de metro. Zij moest gaan werken en voor mij was het weer een dagje de toerist uithangen. Mijn eerste uitstapje was een wandeling van 5 kilometer langs Regent's Canal. Hiervoor moest ik uitstappen bij Warwick Avenue. Vanaf daar begon een mooie wandeling langs het water, richting Regent's Park en Primrose Hill. Eenmaal in Regent's Park raakte ik van de route af en kon ik ook niet meer terug vinden waar ik nou precies heen moest. Na 2 rondjes gelopen te hebben kwam ik erachter dat ik niet bij de poorten links af moest slaan, maar rechtdoor moest gaan richting London Zoo. Nadat ik de London Zoo gepasseerd was kwam ik weer op de route terecht. Een klein stukje ophoog wandelen en dan was je op de top van Primrose Hill. Op het moment dat ik omhoog liep en eindelijk weer op de route was begon ook nog eens de zon te schijnen! Eenmaal op de top had ik een geweldig uitzicht over de stad. Helaas was het niet helemaal helder en kon ik niet alles goed zien. Maar het was echt geweldig mooi. Weer zo'n plekje waar je goed kunt ontsnappen aan de drukte van de stad. Daarna ben ik de berg weer afgedaald en richting Camden Town gewandeld. Deels door de wijk daar en later weer langs het water. Aan het eind van mijn weggetje langs het water kwam ik uit bij Camden Lock Market. Een markt waarop ze echt van alles verkopen. Ik ben eroverheen gewandeld en heb m'n ogen uitgekeken. Alleen al aan de mensen die daar lopen, behoorlijk alternatieve mensen, maar ontzettend leuk om te zien. Daarna langs Camden High Street terug gelopen naar Camden Town underground station om de underground te pakken naar Westminster waar ik de volgende wandeling ging maken.

Mijn tweede wandeling van vandaag was langs de Thames, over de South Bank. Vanuit het Westminster underground station moest ik de Westminster Bridge oversteken en daarna het voetpad langs de Thames blijven volgen. Ik ben langs de Londen Eye, het Aquarium, heel veel straatmuzikanten en andere kunstkraampjes gekomen. Bij de Millenium Bridge ben ik een of ander museum in geweest en daar heb ik de lift omhoog gepakt om te genieten van een mooi uitzicht over een deel van de stad. Daarna weer terug naar beneden om mijn weg langs de Thames te vervolgen richting London Bridge station. Vanaf London Bridge station heb ik de underground naar Oxford Street genomen. Ik moest nog nieuwe zwarte dichte schoenen halen voor stage en dat wilde ik gauw even doen tussen al mijn wandelingen door. Het is me gelukt, ik heb leuke, mooie zwarte lak schoentjes gekocht. Ik ben benieuwd hoe lang ze zo mooi blijven, maar hopelijk loopt dat fijner dan ballerina's. Ballarina's houd je toch onbewust vast met je tenen waardoor je er een beetje kramp in krijgt. Dit zijn dichte schoenen met veters en hoef ik dus niet vast te houden. Mijn tenen kunnen zich dus ontspannen..

Nadat ik m'n schoenen had gekocht ben ik weer de underground ingedoken op weg naar m'n laatste wandeling van vandaag in Notting Hill. Notting Hill is bekend om zijn festivals en daarnaast wordt het tegenwoordig ook vaak gebruikt als filmlocatie. Het hotel waar ik stage loop trouwens ook, enkele scenes uit Harry Potter zijn in het hotel en station opgenomen en de nieuwe videoclip van Calvin Harris, Blame samen met John Newman is ook deels opgenomen in het hotel waar ik nu werk. Hoe gaaf is dat!? Notting Hill viel me een beetje tegen, dat kwam misschien ook omdat de meeste winkeltjes aan het sluiten waren en ook de meeste marktkraampjes aan het opruimen waren. Ik was eigenlijk van plan om daar een wandeling te maken van 3 kilometer. Maar ik ben alleen door de hoofdstraat gelopen en daarna maar weer richting huis gegaan.

Nu ben ik weer thuis, schrijf ik even snel deze blog, plaats ik hem zo samen met wat foto's en daarna fris ik me even op. Vanavond ga ik samen met Dominique en haar vriendje voor de eerste keer sushi eten. Of Evy mee gaat weten we nog niet want die is nog aan het werk. Ik heb nog nooit sushi op, wil het al heel lang een keertje proberen, ik ben echt benieuwd hoe het smaakt.

Morgen en donderdag sowieso weer stage lopen. Verder is het rooster nog niet bekend, maar ik verwacht dat mijn volgende vrije dagen pas volgende week zijn. Ik het sowieso volgende week woensdag vrij omdat ik dan de afspraak heb voor mijn National Insurance Number. Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het volgende week allemaal gaat verlopen op stage. Vanaf 23 september hebben we 4 dagen een groep in het hotel die het hele hotel afgehuurd hebben. We zullen zien hoe we dat als ze uitgecheckt hebben, en dus 245 departure kamers hebben, allemaal gaan doen met schoonmaken. Ik laat het wel weten of we het overleven.
Zo! Nu ga ik me gauw even omkleden en dan richting mijn sushi-avontuur. Een leuke afsluiter van een mooie dag wandelen door Londen! Tot snel!

Liefs uit Londen! xxx

  • 16 September 2014 - 20:33

    Mama:

    Lieve Milou,

    Weer een dag vol belevenissen. Wat ben je toch dapper om alleen op verkenning te gaan. Maar je hebt groot gelijk. Je moet toch weten waar je 5 maanden verblijft. Thuis op de bank kom je dat niet te weten.

    Liefs,

    mama


  • 17 September 2014 - 09:02

    Maaike:

    Hoi Milou,

    Leuk om al jouw belevenissen te lezen!
    En door de foto's krijg ik zin om ook weer een keer naar Londen te gaan.
    Ben nu al benieuwd of de sushi heeft gesmaakt, maar dat lezen we misschien wel in je volgende blog.
    Succes met alles !!

    groetjes, Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 22387

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: