Good Bye St. Pancras Renaissance Hotel - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Good Bye St. Pancras Renaissance Hotel - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Good Bye St. Pancras Renaissance Hotel

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

26 Januari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Weer een berichtje uit Londen! Ik ben samen met Do volop aan het genieten! Stage zit erop en nu zijn we goed afscheid aan het nemen van Londen.

De vorige keer was ik gebleven met een vooruitblik op mijn allerlaatste off-day en mijn laatste twee stagedagen. Op mijn laatste vrije dag ben ik 's ochtends eerst de omgeving van het hotel gaan verkennen. Niet heel veel te zien want het grootste deel staat daar in de steigers. Wel langs een kerkje met een aparte boom geweest. Die boom is rondom grafstenen gegroeid. Er zit een heel verhaal achter. En als je het verhaal weet is het heel bijzonder om te zien. Nadat ik een beetje rondom het hotel had gelopen ben ik via King's Cross station naar Victoria gegaan. In King's Cross zit het Harry Potter Platform 9 3/4. Nou dat stelt echt niks voor, zo'n bagagekarretje wat ze half in de muur hebben gezet. En daar staan mensen dus echt voor in de rij?! Ik ging naar Victoria Station om daar bij de Hema een cadeautje te halen voor op stage. Ik wilde graag zo'n grote pot oud Hollands snoep halen. Een mooi kaartje erbij en ik had een lief en typisch Hollands cadeautje. Daarna weer een heel stuk langs de Thames gelopen. Dit keer de andere kant op. Deze kant op is niet zo spectaculair of mooi. Er liepen natuurlijk weer helemaal geen toeristen, maar dit keer begrijp ik het. Er is niet heel veel bijzonders te zien. Daarna de bus gepakt terug naar Victoria Station en vanuit daar terug naar huis. Thuis ben ik verder gegaan met het inpakken van mijn koffer. En ook mijn fotoboek komt er steeds mooier uit te zien.

Donderdag was een rustige dag op stage en eigenlijk totaal niet leuk. Het is zoo saai als er niks te doen is. Je kunt als Margus en Julia er zijn niet de hele tijd op kantoor zitten, dus dan maar in een hotelkamer chillen. Snapchats naar je kleine zusje in Nederland sturen en je moeder op de hoogte brengen van wat er allemaal niet te beleven is. We dachten dat we ruim op tijd klaar konden zijn. Kwam Margus om half 5 op het idee om een spotcheck voor een van de supervisors te doen. Met een spotcheck controleren ze of we ons werk goed doen. Supervisors moeten dat doen voor de room attendants, en met zo'n check weten ze waar ze zich kunnen verbeteren. Voor supervisors doet het management van het department het. Rond 17.00 uur moesten we allemaal naar die kamer komen. We kregen te horen wat niet goed was, hangers die miste, wc was niet volledig schoon en blablabla. Allemaal leuk en aardig maar ik heb er niks meer aan en wil graag naar huis. Nadat we het commentaar/feedback hadden gekregen moesten wij die puntjes natuurlijk verbeteren want die room attendants waren al naar huis. Uiteindelijk konden we pas net voor 18.00 uur ons uitklokken en naar huis.

En vrijdag was mijn allerlaatste stagedag. Het was een drukke dag met veel departures. Maar bij mij ging het eigenlijk heel makkelijk. Om 16.00 uur had ik nog maar 17 kamers om te checken en het merendeel was stayover. Moet je je eens voorstellen dat ik in het begin van mijn supervisorcarrière zoveel moeite had om minder kamers te checken en niet eens op tijd klaar kon zijn. Nu verveelde ik mezelf op een dag met bijna 160 departures. Het werk begon me behoorlijk te vervelen en ga ik dus ook zeker niet missen. Maar de mensen, de sfeer en de geweldige ervaring zeker wel. Toen ik klaar was kreeg ik van Julia een cadeautje wat alle supervisors samen gekocht hadden voor me. Een pakket van Rituals. (nog meer om in mijn koffer te doen, haha). En daarnaast kreeg ik een kaartje waar heel wat mensen wat opgeschreven hadden en me succes wensen. Ik hield het droog en stond er echt van te kijken. Na het werk gingen we door naar een cocktailbar in de buurt van het hotel. We hadden daar de leavingparty van Branko, wat we tevens ook omgedoopt hadden naar mijn leavingparty. Het was ontzettend gezellig. Ik ben van de HSK als een van de langste gebleven. Ik heb verschillende keren afscheid moeten nemen en ik heb het droog gehouden! Hoe?, weet ik ook niet en sta er zelf ook een beetje van te kijken. Volgens mij is het besef er nog totaal niet dat ik er niet meer hoef te werken. En daarnaast moet ik van de week nog terug om mijn sleutels in te leveren en wat evaluatieformulieren op te halen.
Samen met twee andere supervisors en hun vriendjes gingen we naar huis, maar voordat onze wegen splitsten op het underground station zijn we nog even naar de McDonalds geweest. En toen moest ik gedag zeggen. Ik kreeg het toen toch een beetje moeilijk. Loly en Marcella zijn echt ontzettend lieve meiden en we hadden het altijd heel gezellig. Goodbye, ik ga je missen crazy Milou! En vergeet niet, kom terug! Zeker weten, ik kom zeker terug om weer hallo te zeggen tegen iedereen. Het zijn toch vrienden geworden en je hebt samen toch vijf speciale maanden meegemaakt.
Toen ik thuis kwam kon ik totaal niet slapen. Ik was ook echt niet moe meer, misschien door de alcohol uit de vier cocktails die ik op had. Ik die vier cocktails drinkt, ik had het zelf nooit verwacht maar ze waren gewoon echt lekker. Dus heb ik midden in de nacht nog even 'Wie is de Mol?' terug zitten kijken.

Zaterdag was de eerste dag van het 'vijf dagen genieten programma' van Do en mij. We hebben eerst een beetje uitgeslapen. Om 11 uur hadden we op Paddington afgesproken. Vanaf daar zijn we naar Parliament Hill gegaan. Vanaf Parliament Hill heb je een ontzettend mooi uitzicht over de stad. Ik was er al eens geweest, maar Do nog niet dus ik ging wel weer gezellig mee. Het was dit keer veel drukker dan toen ik er was. Even genoten van het geweldige uitzicht en daarna zijn we richting Liverpool Street gegaan. Vanaf daar zouden we een wandeling door Oost Londen gaan doen. Maar onderweg naar Liverpool Street kregen we beiden enorme honger. Dus eerst wat gegeten. Een ontzettend lekkere lunch hebben we op. Eerst een sandwich, en om onszelf nog even extra te verwennen pancakes als toetje. Na ruim 2,5 uur in het restaurantje gezeten te hebben zijn we toch maar weer op pad gegaan. De wandeling was minder leuk dan dat we verwacht hadden en het was ook totaal geen 6 kilometer. Het was een beetje een alternatieve omgeving waar we doorheen liepen en uiteindelijk kwamen we gewoon in 'stad' uit. Na de wandeling, die maar heel kort duurde, zijn we richting Oxford Street gegaan waar we alvast begonnen met winkelen. We zijn eigenlijk alleen bij de KiKo geweest. Daar heb ik twee nieuwe nagellakjes en een nieuwe lipstick gekocht. Daarna zijn we na mij gegaan, maar eerst bij Do spullen opgehaald. We hadden namelijk besloten dat we een sleepover gingen houden bij mij. Samen languit op de slaapbank films zitten kijken. En daarna zitten kletsen, uiteindelijk zijn we pas om 2 uur gaan slapen.

De volgende ochtend eerst een beetje uitgeslapen, en daarna lekker uitgebreid met broodjes op bed ontbeten. Uiteindelijk, iets later dan gepland, richting het British museum gegaan. Ook hier was ik al geweest, maar Do wilde er graag heen en dus ging ik maar weer mee. Nou, na 15 minuten had ze het al gezien. Het is allemaal wel heel historisch.. We hebben nog even rondgelopen en daarna hadden we het echt gehad. Via Oxford Street, ja alweer, vertrokken naar Green Park. We hadden namelijk gereserveerd voor een Charlie en de Chocoladefabriek afternoon tea in een hotel. We waren er veel te vroeg en dus moesten we wachten. In een lobby waar de tijd ruim 15 jaar stil had gestaan hebben we ruim 30 minuten zitten wachten. En toen mochten we eindelijk naar het restaurant gedeelte voor onze afternoon tea. Inmiddels hadden we beide enorme trek gekregen en wel zin in iets lekkers. Helaas viel het een beetje tegen. Het brood van de sandwiches was droog en daarnaast was het beleg ook absoluut niet veel of bijzonder. Daarna de scones, deze waren wel lekker. En toen de gebakjes. Waarom kregen we nou weer van ieder gebakje maar een stuk? Nou, het was niet erg want het was totaal niet lekker. Het eten viel dus enorm tegen, maar wij hebben ons wel vermaakt. Stuntelende bediening, ouderwetse omgeving en dan ook nog hele irritante nep Willie Wonka die rondloopt. Die afternoon tea was dus totaal geen succes! Vanuit de afternoon tea zijn we naar Victoria station gegaan om onze Oystercards in te leveren. Ook nog even snel bij de Hema naar binnen geweest en daarna weer naar huis. Thuis weer een filmpje gekeken en toen richting dromenland vertrokken.

En vandaag hebben we gewinkeld! Iets waar we al heel lang na uitkeken, een hele dag lang die hard winkelen. Ik ben behoorlijk goed geslaagd, Do iets minder maar we hebben wel een gezellige dag gehad. Geluncht bij de Starbucks met thee en tosti's, tussendoor nog een overheerlijke wafel op en 's avonds lekker uit eten geweest en cocktails gedronken.

Nu typ ik snel even deze blog en daarna ga ik slapen. Morgen op tijd opstaan om mijn grote koffer gereed te maken, die ik dan alvast naar Do ga brengen. En daarnaast langs het hotel om mijn sleutels in de leveren en de evaluatieformulieren op te halen. Wanneer ik dat gedaan heb bel ik Do op en gaan we richting het theater van de Lion King om kaartjes te halen. Daarna via Secret Garden naar The Sharp. En vervolgens zal het wel tijd zijn om te gaan eten en door te gaan na het theater. En dan 's avonds bij thuiskomst de rest van mijn bagage gereed maken. Nog een nachtje slapen in mijn Londense bedje en dan gaat de reis naar huis beginnen en zit het avontuur erop. Maar eerst nog even genieten!

Tot snel allemaal! Het aftellen is nu echt begonnen! Liefs uit Londen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 22392

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: