Oxford - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu Oxford - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Milou Maters - WaarBenJij.nu

Oxford

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

28 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Lieve allemaal,

Een berichtje uit Londen over Oxford. Dinsdag was het eindelijk zover, Do en ik gingen naar Oxford. Iets waar we al heel lang naar uitgekeken hadden. Helaas viel de stad een beetje tegen, maar we hebben zeker een ontzettend leuke dag gehad.

Eerst ga ik verder met de maandag. Ik was toen onverwachts vrij omdat ik niet te horen had gekregen dat ik een holiday had. Gelukkig was ik nog niet in het hotel toen ik daar achter kwam. Bedankt overground dat je zoveel vertraging had! Nadat ik mijn blog af had en online had gezet, was ik begonnen aan mijn derde verslag. Daar heb ik op mijn dode gemakje een beetje aan zitten werken. Maar eerlijk gezegd had ik er totaal geen zin in, en dan wil het ook nooit lukken. Rond een uurtje of 1 was ik het zat en wilde ik de deur uit. Vorige week vrijdag is Winter Wonderland in Hyde Park geopend en daar wilde ik wel even een kijkje nemen. Met de bus vertrok ik richting Hyde Park. Ik kwam langs hele mooi, grote huizen, maar ook langs een soort achterstandswijk. Ik vind het wel leuk om met de bus te gaan. Dan zie je tenminste nog eens wat. In de underground zie je helemaal niks van de stad. Aangekomen bij Hyde Park moest ik een klein stukje lopen. Ik was nog geen 10 stappen op het Winter Wonderland terrein of ik zag Do samen met haar vriend Casper lopen. Hoe toevallig zeg! Het lijkt wel of we echt aan elkaar vast zitten. Ik heb even met Do en Casper staan praten. Zij waren van plan om in het reuzenrad te gaan, maar ik wilde niet mee. De Londen Eye word al een uitdaging, dit reuzenrad sloeg ik liever over. Ik ben dus verder in m'n eentje over het terrein gelopen. Het was absoluut niet druk. Eigenlijk was het maar saai. De lampjes zag je bijna niet, dus de sfeer was ook minder. Ik moet dus nog maar een keer teruggaan. Dat gaat sowieso gebeuren want we willen er binnenkort gaan schaatsen. Ik had verwacht dat het een kerstmarkt zou zijn, maar eigenlijk is het meer een kermis. Er zijn wel wat kraampjes als op een kerstmarkt, maar het merendeel zijn kermisattracties.
Nadat ik mijn rondje over Winter Wonderland had gemaakt ben ik doorgegaan naar Oxford Street. Ik had een beetje behoefte om te winkelen. Niet veel gekocht, een nieuw jurkje en wat basic dingen. Inmiddels had Do laten weten dat ze Casper op de bus naar het vliegveld had gezet en dus mijn kant op kwam. Ik richting huis gegaan en ik was nog geen 2 minuten thuis of ze liet weten dat ze aangekomen was op Kilburn Park Underground Station. Ik ben d'r tegemoet gelopen en samen hebben we wat lekkere dingen gehaald om mee te nemen op ons reisje naar Oxford. 's Avonds uitgezocht wat we wilde gaan doen in Oxford en waar we het beste zouden kunnen eten. Maar eerlijk gezegd was er niet heel veel te vinden en hadden we er beide niet zo veel zin in om dat uit te zoeken. Tijdens onze zoektocht liet Casper weten dat ie z'n vlucht had gemist. Hij had zich vergist in de tijd en was een uur te laat. Dus heeft die de bus maar weer terug naar Londen gepakt en kwam die weer een nachtje in Londen slapen. Do dus maar weer naar huis gegaan en ik richting dromenland om een beetje energie te krijgen voor ons reisje.

Kwart over 7 hadden we afgesproken op Paddington Station of vanaf daar samen de underground naar Notting Hill Gate te pakken. Vanuit daar zouden we verder reizen met de bus naar Oxford. Veel te vroeg zaten we samen op een bankje te wachten op de underground. Het voelde net alsof we op schoolreisje gingen. Broodjes, flesje drinken, snoepjes, allemaal in onze rugzak. Aangekomen bij de opstapplaats voor de bus bleek dat we nog 20 minuten moesten wachten. En daar zaten Do en Milou weer in de kou te wachten. Half bevroren stapte we uiteindelijk om 7.40 uur in de bus naar Oxford. De reis duurde ongeveer 2 uur, lang, maar zeer goed te doen. We waren alle twee een beetje slaperig en de heenreis was dus behoorlijk rustig. Rond een uurtje of 10 kwamen we aan in Oxford. Eerst zijn we een heel stuk met de bus door de stad gereden tot de laatste uitstap plaats. Wat een mooie gebouwen heeft Oxford zeg! We werden helemaal enthousiast van al het moois wat we vanuit de bus zagen. Alleen een beetje jammer dat het regende. Bij de laatste uitstapplaats stapte wij natuurlijk ook uit en gingen we opzoek naar dingen om te bezoeken. We liepen een beetje rond om de weg te zoeken. Kwamen langs een kasteel/kerk wat er echt heel mooi uitzag, helaas ging het pas later op de dag open. Op het bord wat er stond bleek het een van de filmlocaties van Harry Potter te zijn. Oke, hier moeten we vanmiddag naar terug gaan. We zijn om het gebouw heen gelopen langs een sportveld. Inmiddels begon het alleen maar harder en harder te regen. We kwamen nog langs andere mooie gebouwen. Uiteindelijk was onze eerste stop een klein souvenirwinkeltje om een plattegrond van Oxford te kopen. Daarna zijn we doorgelopen naar de overdekte markt van Oxford. Niet heel groot, maar wel wat leuke winkeltjes en kraampjes om te zien. Daar begon mijn camera stom te doen. Hij wilde niet meer aan.. De batterijen verwisselen hielp niet en ik snapte echt niet hoe het kwam. Toen we de markt uitkwamen en daar nog wat rondliepen werd het tijd voor een opwarm momentje. Het regende nog steeds, maar wel al een stuk minder. Do en ik hadden het door de regen behoorlijk koud gekregen en dus zijn we thee en chocolademelk gaan drinken om op te warmen. Daar hebben we ook even de kaart op tafel gelegd om een route uit te stippelen voor de dag. We wilde eerst teruggaan naar dat kasteel/kerkje waar we voorbij waren gelopen. Daarna wilde we richting de Carfax Tower, Oxford Castle en dan door naar de universiteit. Uiteindelijk bleek dat er niet maar een gebouw is van de universiteit, maar dat die over de gehele stad verdeeld zit met gebouwen en faculteiten. Maar eerst op naar Christ Church. We kochten kaartjes om naar binnen te mogen. Helaas waren ze the Hall aan het renoveren. Deze hall is gebruikt als dé eetzaal in de Harry Potter films, wat jammer nou dat we die niet konden zien. Daarnaast denken wij dat rondom deze kerk en in de binnentuin ervan die spelen van Harry Potter plaats hebben gevonden. We weten het niet zeker en konden het ook niet vinden. Het bezoek viel een beetje tegen. We hebben niet heel veel bijzonders gezien. De kapel was mooi, maar niet heel bijzonder. En verder konden we de buitenkant bekijken.
Daarna zijn we doorgegaan naar de Carfax Tower. We hadden gelezen dat je vanaf daar een mooi uitzicht over de stad had. Via een klein, smal trappetje gingen we naar boven. Na ongeveer 100 treden waren we boven. Wat een mooi uitzicht! We hadden uitzicht over Oxford, maar ook over de verdere omgeving ervan.
Toen we weer beneden waren zijn we naar Oxford Castle gelopen. Ruim 9 pond betalen voor een rondleiding hadden we geen zin in. Zo interessant zag het er niet uit. We zijn er een beetje omheen gelopen. Er was ook een uitkijkpunt/-berg. Ook daar moesten we voor betalen. Inmiddels regende het weer en hebben we dat maar overgeslagen. En wat hebben we daarna gedaan? Eigenlijk niet zoveel bijzonders, een beetje rondgelopen. We wilde naar de Oxford University, maar die bleek dus verspreid te zitten over de gehele stad met colleges. Vele waren gesloten voor publiek of je kon alleen de kapel en de gangen bekijken. We hebben een hele tijd rondgelopen en toen kregen we honger. We wilde gaan Afternoon Tea'en, maar natuurlijk konden we dat niet vinden. Uiteindelijk in een brasserie terechtgekomen. Rond half 3 dan maar eindelijk geluncht. Het eten was niet heel bijzonder, gelukkig wel lekker. We hebben daar een hele tijd gezeten omdat we niet meer wisten wat we verder moesten doen. Tijdens onze wandeling door de stad kwamen we verschillende keren langs dezelfde gebouwen. Oxford is helemaal niet zo groot en het viel ons een beetje tegen. Ik ben blij dat ik uiteindelijk in Londen terecht gekomen ben en niet in Oxford. In vergelijking met Londen is Oxford maar een klein, dood stadje. Toen we weggingen bij het restaurantje waar we onze late lunch gehad hadden zijn we opzoek gegaan naar souvenirtjes. Waar je in Londen nog geen pond betaald voor een sleutelhanger, moet je in Oxford minimaal 3 pond betalen voor zo'n simpele souvenir sleutelhanger. Daarnaast waren ze niet eens mooi. We wilde ook nog een beetje winkelen, om nog niet naar huis te hoeven. Waar de winkels in Londen open zijn tot 9/10 uur 's avonds, sluit in Oxford alles al om 6 uur. Dus toen maar besloten dat we ergens een toetje gingen eten voor onze 2 gangen lunch. We hadden geen honger voor een diner, dus dan maar alleen een toetje. We hadden tijdens onze wandeling door de stad een Pizza Express gespot. De vorige keer toen we daar waren eten, in Londen, hebben we heerlijke tiramisu op. Dus zijn we richting de Pizza Express gegaan voor een heerlijk stuk tiramisu. Ze waren niet zo blij met ons dat we alleen maar een nagerecht kwamen eten. Beetje raar, want op het moment dat wij kwamen zat er bijna niemand. Dan ben je toch juist blij met elke gast die komt. Tot half 8 hebben we daar gezeten, ons stukje tiramisu was allang op maar het was lekker warm daar en het was wel gezellig. Uiteindelijk toch maar besloten om richting de bus te gaan. Om 19.40 uur zaten we, net op tijd, in de bus en vertrokken we weer richting Londen.

Dinsdag waren Do en ik weer samen vrij en hebben we de hele dag eigenlijk niet veel gedaan. In de loop van de ochtend kwam Do naar mij toe met de was. Zij heeft geen wasmachine en zou dus eigenlijk iedere keer naar de wasserette moeten. Van mij mag ze de was ook bij mij doen, dan gooien we de spullen gewoon bij elkaar en zit de wasmachine tenminste vol. Terwijl de wasmachine draaide hebben wij aan school zitten werken. Report 2 voor Do en 3 voor mij zijn in de maak. Daarnaast nog wat andere dingen moeten regelen. 's Middags kwam de schoonmaakster weer langs. We wisten niet zo goed of we nou moesten blijven zitten of er vandoor moesten gaan. We hadden het gevoel dat ze het niet zo fijn vond dat wij op de bank zaten. We moesten nog wat boodschappen doen en dus besloten we om maar even naar de supermarkt te gaan en de schoonmaakster met rust te laten. Na de boodschappen weer verder aan de verslagen. Ik heb mijn verslag af gekregen! Do helaas niet maar die heeft wel allerlei andere dingen van haar lijstje kunnen strepen. En harde werkers moeten beloond worden.. Dus hebben we weer pannenkoeken gegeten. 's Avonds film gekeken en daarna ging Do weer naar huis.

Donderdag was het weer tijd voor een dagje stage. Na 3 dagen vrij gehad te hebben leek het net of ik terug kwam van een lange vakantie. Weer een drukke dag op stage met een heleboel departures. Om eerlijk te zijn vind ik het werk niet meer zo leuk. Het is iedere keer hetzelfde liedje en er zit niet veel verassing in. Ik blijf me natuurlijk ontwikkelen en verbeteren in het supervisor zijn, maar ik zou graag dieper in de afdeling raken. Meer zien van wat er achter het operationele werk word gedaan. De financiën, agencies, het maken van het rooster en dat soort dingen. Ik verwacht alleen dat daar niet veel van gaat komen. De head housekeeping is nog steeds bijna niet aanwezig en Julia kan het volgens mij allemaal niet helemaal aan. Daarnaast lig ik momenteel een beetje in conflict met haar. Afgelopen zondag heb ik nog eens het kerstrooster zitten bekijken. Nu sta ik met kerstmis off gepland en met Nieuwjaar in. Terwijl ik andersom gerequest heb. Omdat ik Julia deze week helemaal niet zie heb ik haar een mailtje gestuurd met de vraag of het alsjeblieft omgedraaid kan worden. Ik heb immers al een kaartje gekocht voor Nieuwjaar. Krijg ik als antwoord dat dat niet kan omdat ik te laat ben geweest met requesten. Op de requestlijst stond ik nogal onderaan. Tja, die kwam er te hangen toen ik nog aan het poetsen was en toen kwam ik nooit in het kantoor. Waarom hang je die lijst dan achter in het kantoor op? Daarnaast schreef ze dat het rooster voor de supervisors voor de feestdagen al gemaakt was in september. Hallooo! Ik ben in september pas begonnen en was toen niet eens supervisor. Als het goed is zie ik Julia zaterdag pas weer en dan hoop ik haar er toch even over te spreken. Waarschijnlijk krijg ik het niet meer omgedraaid want ze zijn niet zo flexibel. Dus het word een eenzame kerstmis voor mij. En daarnaast moeten ze niet verwachten dat ik 1 januari barst van de energie want ik ga mijn Nieuwjaar vieren met Do bij de Londen Eye. Punt uit! Ik heb een kaartje en ga er heen! En als ze het niet willen verwisselen ga ik wel eisen dat ik mijn andere request dagen krijg en gezellige dagen kan hebben als papa, mama, Floor en Anouk naar Londen komen..

En vandaag is Milou alweer vrij. Het is te gek voor woorden dat ik deze week (de week gezien van maandag tot zondag), maar 3 dagen hoef te werken. Ik ben het niet meer gewend. Vandaag heb ik nog niet zoveel op de planning staan. Ik moet sowieso even wat boodschappen doen en daarnaast gaan Do en ik vanavond naar de bioscoop. We gaan naar Paddington, een film die volgens ons heel leuk moet zijn. Do moet gewoon werken tot 3 uur, wat ik tot die tijd ga doen moet ik nog even uitzoeken. Ik denk dat ik er wel op uit ga! Jullie lezen het wel in mijn volgende blog! Tot snel! Liefs uit Londen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Lieve allemaal, Ik ga proberen om tijdens mijn 5 maanden in Londen te bloggen over alles wat ik daar mee maak. Of dat gaat lukken weet ik nog niet, maar ik ga mijn best doen om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen daar. Ik ga jullie missen! Tot snel! xxx

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 22367

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2016 - 06 Februari 2017

Management Internship, Londen

30 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

Operational Internship, Londen

Landen bezocht: